var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=66479;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("66479","0","פרשת ציצית בלילה - שאלה בדבר משנה","19/01/20 00:53","כב טבת","תש"פ","00:53","תמניא אפי","שבוע טוב,

באיחור של דף או שניים...אבל במהלך השבת עלו לי כמה שאלות בסיסיות בעניין אמירת פרשת ציצית בלילה:

המשנה הראשונה בפרק ב' אומרת (בסתם) שפרשת 'ויאמר' (ציצית) לא נוהג בלילה: "וַיֹּאמֶר" אֵינוֹ נוֹהֵג אֶלָּא בַיּוֹם. אבל המשנה המפורסמת (מההגדה של פסח) בסוף פרק א' (י"ב:) אומרת שמזכירים יציאת מצריים בלילות (דעת ר' אלעזר בן-עזריה שהלכה כמותו) ובפשטות הכוונת לפרשת ציצית.

* א': האם אין כאן סתירה/מחלוקת בין המשניות? למה הגמרא לא מעירה על כך?? (וכן לא מצאתי אף מפרש שמעיר על כך. אז אני תוהה שמא החמצתי משהו בסיסי בהבנה).
* ב': ראיתי בקהתי שמפרש את המשנה בפרק א': 'מזכירין יציאת מצריים בלילות' - לאו דווקא פרשת ציצית, אלא יכול להיות גם רק נוסח ברכה 'מודים אנחנו לך...ושרנו לך' (לפי הגמ' בדף י"ד:). אך רש"י (על המשנה) כותב בפירוש 'פרשת ציצית בק"ש'. וכן פירש גם הרמב"ם. אם כן לפי פירושם בוודא יש מחלוקת/סתירה בין המשניות.

* ושאלה נוספת על הגמ' - הגמרא (י"ד:) אומרת שבמערבא היו אומרים רק את תחילת וסוף הפרשה. מה זה נותן? הרי אין מצווה בקריאת הפרשה בלילה, וגם הזכרת יציאת מצרים אין כאן??

יישר כח ללומדים ועוד יותר לעונים.
אפי","861","","1561","True","True","False","","581","87.71.78.38","0","0","ברכות|יד ע"ב",""),new Message("66521","66479","התשובה רמוזה בגמרא","19/01/20 18:07","כב טבת","תש"פ","18:07","דוד כוכב","מסכת ברכות דף יב ע"ב:
"פרשת ציצית מפני מה קבעוה? אמר רבי יהודה בר חביבא: מפני שיש בה חמשה דברים: מצות ציצית, יציאת מצרים, עול מצות, ודעת מינים, הרהור עבירה, והרהור עבודה זרה".

מסכת ברכות דף יג ע"ב:
"אמר ליה בר קפרא לרבי שמעון ברבי: בשלמא לדידי דאמינא אינו חוזר וגומרה - היינו דמהדר רבי אשמעתא דאית בה יציאת מצרים, אלא לדידך דאמרת חוזר וגומרה, למה ליה לאהדורי? כדי להזכיר יציאת מצרים בזמנה".

היוצא מכך, שיתכן שאין חובת אמירה בלילה של פרשת ציצית מפני כל הטעמים שתיקנוה, ורק חובת הזכרת יציאת מצרים קיימת, ולצורך זה ניתן לצאת ידי חובה גם בברכת אמת ואמונה או באמירת דברי תורה שיש בהם יציאת מצרים.","125","","1561","True","True","False","","150","212.76.120.179","0","66479","ברכות|יד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);