var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=66569;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","68"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","55"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","46")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("66569","0","איך אומנין סומכים גאולה לתפילה?","20/01/20 13:06","כג טבת","תש"פ","13:06","אליצפן","תלמוד בבלי מסכת ברכות דף טז עמוד א

תנו רבנן: האומנין קורין בראש האילן ובראש הנדבך, ומתפללין בראש הזית ובראש התאנה,

ושאר כל האילנות - יורדים למטה ומתפללין. ובעל הבית - בין כך ובין כך יורד למטה ומתפלל, לפי שאין דעתו מיושבת עליו.

מעת סיום קריאת שמע ועד שהם מגיעים לקרקע בטוחה, עובר זמן. אז איך הם סומכים גאולה לתפילה.","502","","1563","True","True","False","","614","77.125.46.39","0","0","ברכות|טז ע"א",""),new Message("66573","66569","לא כולם","20/01/20 13:33","כג טבת","תש"פ","13:33","אור חדש","זכו למעלה זו","458","","1563","True","True","False","","78","93.173.106.57","0","66569","ברכות|טז ע"א",""),new Message("66607","66569","לאחר פסוק ראשון מתחיל לרדת","20/01/20 22:24","כג טבת","תש"פ","22:24","אבי גרינבלט","היות וכוונה מחוייבת רק בפסוק ראשון ותוך כדי אמירת הפרשות ועד שמגיע למטה יסמוך גאולה לתפילה.","539","","1563","True","True","False","","81","95.86.72.42","0","66569","ברכות|טז ע"א",""),new Message("66575","66573","אבל זו חובה.","20/01/20 14:45","כג טבת","תש"פ","14:45","אליצפן","שולחן ערוך אורח חיים הלכות קריאת שמע סימן סו

צריך לסמוך גאולה לתפלה (לח) ולא יפסיק לאחר (לט) שאמר גאל ישראל, רק אם אירעו אונס
.

משנה ברורה סימן סו ס"ק לח

(לח) ולא יפסיק - אפילו [ס] בשהייה בעלמא ביניהם:


(לט) שאמר גאל ישראל - והוא [סא] חמור מאמצע הפרק דאין להפסיק בו אפילו מפני היראה כמו בתפלה [סב] אם לא במקום שיש חשש סכנה:","502","","1563","True","True","False","","130","77.125.46.39","0","66569","ברכות|טז ע"א",""),new Message("66584","66575","זו מעלה גדולה","20/01/20 17:00","כג טבת","תש"פ","17:00","אור חדש","מאד כפי שראינו בגמ' וכמובן ללא אונס אין לבטלה
אומנם גם את"ל שהיתה המעלה מוכרת לתנאים לפני שריו"ח לימד זאת, בכ"ז האיסור לגזול את בעה"ב חמור מסתם אונס ומובן למה הפועלים מפסיקים","458","","1563","True","True","False","","107","37.26.147.148","0","66569","ברכות|טז ע"א",""),new Message("66592","66584","למה לגזול את בעה"ב.","20/01/20 18:32","כג טבת","תש"פ","18:32","אליצפן","התלמוד יכול היה בקלות לומר האומנים קוראים קריאת שמע תוך כדי ירידה לקרקע, ומסיימים עם הגעתם כדי לסמוך גאולה לתפילה.

הוא לא אומר זאת מכאן משמע שהוא לא דורש סמיכת גאולה לתפילה. הכיצד?

הוא אף לא תולה אחד בשני. זמן ק"ש לחוד וזמן תפילה לחוד.","502","","1563","True","True","False","","127","77.125.46.39","0","66569","ברכות|טז ע"א",""),new Message("66595","66592","אכן","20/01/20 19:07","כג טבת","תש"פ","19:07","אור חדש","בפשטות התנא של הבריתא הזו לא סבר כריו"ח שיש עניין מיוחד להסמיך

א"נ ירידה מהעץ מצריכה זהירות יתרה שוודאי לא מתאים לקרוא בה ק"ש בניגוד לסתם קטיף וכד'","458","","1563","True","True","False","","87","5.102.227.227","0","66569","ברכות|טז ע"א",""),new Message("66619","66607","לא נראה","21/01/20 09:59","כד טבת","תש"פ","09:59","אור חדש","הדבר היחיד שעושה לא על העץ זה תפילה, כל היתר תוך כדי עבודה","458","","1562","True","True","False","","70","5.102.196.10","0","66569","ברכות|טז ע"א",""),new Message("66620","66619","לא בהכרח שזו הבנה יחידה","21/01/20 10:13","כד טבת","תש"פ","10:13","אבי גרינבלט","אם מדובר במניעת גזל מבעה"ב ובכל זאת לא יכול להתפלל למעלה , מן הסתם מתישהוא הוא ירד למטה ובהכרח לפני סוף זמן תפילה.
מן הסתם כדי לסמוך גאולה לתפילה לא יאמר עד גאל ישראל למעלה ולכן ההבנה לענ"ד היא צמצום הזמן ע"ח בעה"ב ואמירת הקטעים שאינן מחייבים כוונה מלאה תוך כדי הירידה כך שכאשר מגיע למטה , נותר לו רק תפילת עמידה ולחזור למעלה.","539","","1562","True","True","False","","66","80.178.202.72","0","66569","ברכות|טז ע"א",""),new Message("66623","66620","האם בזמן שנשתה המשנה היה צריך לסמוך?","21/01/20 12:26","כד טבת","תש"פ","12:26","אליצפן","האם בזמן שנשתה המשנה היה צריך לסמוך?

והרי זו הלכה עתיקה, ובמקורה לא היה סומכים..

ראיה שהרי חזקיה המלך אמר בתפילתו "והטוב בעיניך עשיתי" - מאי והטוב בעיניך עשיתי? אמר רב יהודה אמר רב: שסמך גאולה לתפלה. (ברכות דף י עמוד ב).

משמע שבימי חזקיהו לא סמכו גאולה לתפילה, והוא עשה לפנים משורת הדין (מידת חסידות) וכן סמך, ועל זה הוא מבקש רחמים.","502","","1562","True","True","False","","135","77.125.46.39","0","66569","ברכות|טז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);