var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=68012;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("68012","0","מה ההתר להחזיק כוס בברכהמ"ז ?","31/01/20 01:03","ה שבט","תש"פ","01:03","מרדכי דב זינגר","תנו רבנן:
לא יאחז אדם תפילין בידו וספר תורה בזרועו ויתפלל,....
אמר שמואל: סכין, ומעות, וקערה, וככר הרי אלו כיוצא בהן.

רש"י -
לא יאחוז בידו וכו' ויתפלל - שאין דעתו מיושבת עליו בתפלה, שהרי לבו תמיד עליהן שלא יפלו מידו.
הרי אלו כיוצא בהן - לענין תפלה, שדואג עליהן שלא תפול הסכין ותזיקנו, והקערה תשפך, והמעות יאבדו, והככר יטנף.

וצ"ע מה שאמרינן דמצוה להחזיק כוס ברכת המזון
דדינה חמור משמונה-עשרה שאסור אפילו ברמיזה
וכן צ"ע בקידוש ולולב","807","","1554","True","True","False","","602","164.138.113.235","0","0","ברכות|כג ע"ב",""),new Message("68014","68012","תשובה","31/01/20 09:31","ה שבט","תש"פ","09:31","אור חדש","מה שאסור זה שמחזיק דברי רשות של עצמו ומערב ענייניו הפרטיים והדאגה להם בכוונת התפילה

לעומת זאת אחר שתיקנו לברך על הכוס לשם תוספת חשיבות וקביעות למצווה הווי זה בכלל כוונת המצווה","458","","1554","True","True","False","","120","141.226.146.30","0","68012","ברכות|כג ע"ב",""),new Message("68018","68012","ט"ז או"ח צו,א","31/01/20 12:18","ה שבט","תש"פ","12:18","אבי גרינבלט","מביא עוד דוגמא להתיר","539","","1554","True","True","False","","69","95.86.72.42","0","68012","ברכות|כג ע"ב",""),new Message("68052","68014","יישכ. אתה מתכוון בכלל "תקנת" המצוה ?","02/02/20 16:35","ז שבט","תש"פ","16:35","מרדכי דב זינגר","שזה חלק מתקנת ברכהמ"ז ?","807","","1552","True","True","False","","54","164.138.120.30","0","68012","ברכות|כג ע"ב",""),new Message("68051","68018","יישר כח","02/02/20 16:30","ז שבט","תש"פ","16:30","מרדכי דב זינגר","לטובת המעיינים מניח כאן
שולחן ערוך אורח חיים הלכות תפלה סימן צו סעיף א
... ולולב בזמנו, מותר לאחוז בידו,
כיון שהאחיזה בידו היא מצוה אינו נטרד בשבילו.

פרישה ג
וכתב בתרומת הדשן דהוא הדין מותר לאחוז מחזור או התפילה בידו כדי להתפלל
כיון דאינו אוחזם אלא כדי להתפלל בדיוק
ולא אסרו אלא כשאוחז ספר תורה בזרועו או תפילין בידו שאין עושה מצוה בהן ותופסן לשמירה בעלמא:

ושמעתי מאחייני הרה"ג ר' פנחס שוורץ שליט"א
שזו הסיבה שמחזיקים ס"ת בברכת החודש.
שהרי יש בעיה לבקש צרכנו בשבת.
וע"י אחיזת הס"ת מראים כביכול שאיננו ממש מתפללים.
וה"ה יכלו באותה מידה להחזיק....משקפיים/בקבוק ויסקי כדי להראות זאת","807","","1552","True","True","False","","69","164.138.120.30","0","68012","ברכות|כג ע"ב",""),new Message("68054","68051","מובא בט"ז","02/02/20 16:37","ז שבט","תש"פ","16:37","אבי גרינבלט",""לא יאחוז בידו תפילין. נראה פשוט דאין זה אלא לכתחלה אבל בדיעבד אין צריך לחזור ולהתפלל ואפי' לדין התלמוד שכ' הטור בסי' ק"א שצריך לחזור בשביל חסרון כוונה באבות מ"מ כאן אע"פ שאחז ספר בידו אינו מן הנמנע שיוכל להתכוין ואם ברור לו שנתכוין ודאי יצא ואם לא נתכוין לא יצא אלא דחכמים אסרו לכתחלה לאחוז בידו ספר דקרוב שיבא לידי ביטול כוונה ויעשה ברכה לבטלה וזה פשוט לע"ד אלא שראיתי למו"ח ז"ל שכ' דאי עבר ותפס ס"ת או תפילין בידו צריך לחזור ולהתפלל וזה תמוה מאוד: ומה שנוהגין שהש"ץ מחזיק בידו הס"ת ביום השבת ואומר יקום פורקן ושאר דברים אע"פ שא"צ כוונה כמו תפלת י"ח מ"מ אנו רואים שנוהגים כן לכבוד אותן התפלות ובאמת אין זה הידור לפי דברי רז"ל גבי תפלת י"ח ולמה יעשה כן בשאר תפלות. נ"ל כיון שכוונת הש"ץ אז להתפלל על לומדי תורה בנוסח יקום פורקן וע"כ מחזיק הס"ת בידו הוה כמו לולב בזמנו ולא עוד אלא לפי הנראה דאם תופס ס"ת בידו בשעת תפלת י"ח כדי שיהיה מורא שמים עליו ואימת התורה ועי"ז יהיה לו יותר כוונה אין איסור בדבר דע"כ לא אסרו בגמ' אלא כשאוחז אותו לשמירה בעלמא כמ"ש ב"י בשם ת"ה רק לשמירה ולא לעשות בהן מצוה כו' אבל מ"מ אין להקל בזה בתפלת י"ח כיון שלא נמצא מפורש להיתר":","539","","1552","True","True","False","","57","80.178.202.72","0","68012","ברכות|כג ע"ב",""),new Message("68055","68052","לא הבנתי השאלה","02/02/20 18:11","ז שבט","תש"פ","18:11","אור חדש","בכ"א כך היתה התקנה כמבואר כאן","458","","1552","True","True","False","","73","213.151.55.26","0","68012","ברכות|כג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);