var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=68296;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("68296","0",""בבא מלחם גדול"","10/02/20 10:48","טו שבט","תש"פ","10:48","אבי גרינבלט","מה הסברא לחלק בין :

א. לחם שלם מתפורר לגמרי , על הפירורים מברכים מזונות
ב. לחם שלם מתפורר בחלקו וחלקו נותר שלם , על הפירורים מברכים המוציא

אם היה שם לחם , שישאר בכל מצב ואם מאבד שם לחם כשמתפורר , מאי נפק"מ אם מתפורר בחלקו שהרי אנו עוסקים בפירורים והברכה עליהם ולא על מה שנותר .","539","","1543","True","True","False","","627","80.178.202.72","0","0","ברכות|לז ע"ב",""),new Message("68297","68296","לחם שנשתנתה צורתו","10/02/20 11:27","טו שבט","תש"פ","11:27","יהודה הר-שפר","לחם שנשתנתה צורתו על ידי בישול או על ידי שרייה מרובה במים והפירורים הם פחות מכזית, מברך עליהם מזונות, [כגון קניידלך] ואין שום הבדל אם כל הלחם התפורר, או רק חלקו, הנושא הוא רק אותו חל הנאכל האם איבד צורת פת או לא.","882","","1543","True","True","False","","49","95.86.126.62","0","68296","ברכות|לז ע"ב",""),new Message("68298","68297","ראה רש"י","10/02/20 11:35","טו שבט","תש"פ","11:35","אבי גרינבלט",""הב"ע - ובשלא ערסן היא וכדקאמרת והא דקתני דחשיב למיהוי לחם בבא מלחם גדול ונשאר מן הלחם שלא נפרס כולו אבל אם נפרס כולו לא חשיבי פתיתין הפחותי' מכזית ולא מברכינן המוציא ואין יוצא בהן ידי חובת מצה בפסח"","539","","1543","True","True","False","","52","80.178.202.72","0","68296","ברכות|לז ע"ב",""),new Message("68302","68298","אכן כדבריך","10/02/20 12:49","טו שבט","תש"פ","12:49","יהודה הר-שפר","אכן כדבריך כתב רש"י ועיין חזון איש סימן כו אות ד ... "ואינו מובן מה מועיל הנשאר לפירורין וגם הקשה החזו"א היכי קאמר שאם מצה הוא יוצא בה ידי חובה",","882","","1543","True","True","False","","43","95.86.126.62","0","68296","ברכות|לז ע"ב",""),new Message("68304","68302","יש"כ","10/02/20 12:55","טו שבט","תש"פ","12:55","אבי גרינבלט","ברוך שכיוונתי לדברי החזון איש אבל מה התשובה ?","539","","1543","True","True","False","","58","2.53.184.104","0","68296","ברכות|לז ע"ב",""),new Message("68331","68304","לחומר קושיית החזו"א","10/02/20 23:41","טו שבט","תש"פ","23:41","נתנאל","חשבתי ליישב שיש שתי אופנים להבין את שינוי הברכה כאשר הפרוסות אינם קיימות
1. בטל מהם שם לחם, ואז באמת אין הבנה לרש"י (ואולי כך גם מסקנת הסוגיא)
2. אע"פ שנימוח עדין שם לחם עליו אלא שלא ניכר הלחם שיהיה ניתן לברך עליו את ברכתו, ואז כאשר בא מלחם גדול יש היכר ללחם ויתכן ששמר את ברכתו.

(בדומה לדבר ישנה חקירה בדיני עיקר וטפל שמברך על העיקר ופוטר את הטפלה
האם הפשט שיש שני מאכלים שהברכה היא על העיקר בלבד, או שיש מאכל חדש שברכתו כברכת העיקר נפק"מ למשל אם לוקח מהטפל בלבד לשו"ע מברך כברכת הטפל מכיוון שזה שני מאכלים ועכשיו אוכל את הטפל, לרמ"א מברך שהכל כי בטל מהטפל שמו. כאן בפרוסות שנימוחו במים זה מזכיר את השיטה בעיקר וטפל שנשאר שני מאכלים אלא שלא נברך על הטפל כי הוא לא ניכר מול העיקר. בדומה (אך לא זהה!) פה הפרוסה במים אינה ניכרת אז אי אפשר לברך המוציא אך אם יש לחם גדול ישנה הו"א שזה היכר לשמר את הברכה)","747","","1543","True","True","False","","75","141.226.12.12","0","68296","ברכות|לז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);