var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=68338;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("68338","0","לא הטריחו תפילת שמו"ע בשבת","11/02/20 10:08","טז שבט","תש"פ","10:08","איתיאל","הערה יפה ששמעתי מאבי מורי (שייך לפני כמה דפים):

הגמרא אומרת שמי שטעה בשבת והתחיל להתפלל של חול (אתה חונן) יסיים את הברכה. מפני שגם בשבת שייך שמו"ע, אלא שלא הטריחו.

לכאורה "לא הטריחו" להאריך בתפילה. ואמנם מצאנו תקנות רבות אחרות של אריכות בתפילת שבת (פסוקי דזמרא, פיוטי יוצר "א-ל אדון" ועוד, יש האומרים פיטום הקטורת רק בשבת).

גם יש לברר: האם מי שיש לו פנאי ורצון בשבת יכול להתפלל של חול?

בירושלמי לעומת זאת אמרו שהסיבה שלא אומרים שמו"ע בשבת הוא שאין מתחננים בשבת.

בפשטות הדבר תמוה. הרי אנו אומרים תחינות רבות בשבת: "שלא תהא צרה ויגון ואנחה ביום מנוחתנו" וכו'.

אלא אפשר לבאר:

התחינות שלא אומרים בשבת הן על הצרות הפרטיות. על ענייני הכלל מתפללים.

והחילוק: צרת היחיד נוגעת על ליבו ביותר, ועלולה להביא לצער גדול.

ולפי"ז אפשר לבאר "לא הטריחו" - דאגו שלא יעלה על ליבו טרדת הטורח, ומתיישב עם הירושלמי.","842","","1537","True","True","False","","582","213.151.52.9","0","0","ברכות|כא ע"א",""),new Message("68385","68338","אריכויות התפילה בשבת אינן תקנות","12/02/20 09:58","יז שבט","תש"פ","09:58","דוד כוכב","אלא מנהגי קהילות, ומאוחרים בהרבה. (כולל הפיוט אל אדון).","125","","1536","True","True","False","","156","213.151.53.46","0","68338","ברכות|כא ע"א",""),new Message("68395","68338","יום מנוחה....גם מתפילות.","12/02/20 16:32","יז שבט","תש"פ","16:32","מרדכי דב זינגר","ולכן גם את אשרי ובא לציון אומרים רק אחר ששבענו מטובו. ולא בבוקר.","807","","1536","True","True","False","","79","37.60.45.247","0","68338","ברכות|כא ע"א",""),new Message("68436","68385","נכון, אבל האריכות בתפילה תמיד היתה","13/02/20 14:30","יח שבט","תש"פ","14:30","איתיאל","אריכות בפסוקי דזמרא. קריאת התורה עם שבעה עולים והפטרה. קריאה נוספת במנחה.

וגם לדוגמה בתוספת בברכת המזון "רצה" - יש בקשה "שלא תהא צרה ויגון ואנחה ביום מנוחתנו".

ובפרט שבמסכת מגילה מנמקים שאפשר להוסיף קרואים בעלייה לתורה מפני שיש בו ביטול מלאכה. משמע שאין בשבת בעיה בהטרחת הציבור באריכות תפילה, אלא דווקא להיפך.

עיין כאן לדוגמה, שסיכם בנושא:
https://www.yeshiva.org.il/ask/98944","842","","1535","True","True","False","","78","213.151.52.9","0","68338","ברכות|כא ע"א",""),new Message("68442","68436","לא הטריחו - בתפילה דוקא","13/02/20 15:13","יח שבט","תש"פ","15:13","דוד כוכב","בתפילה הריהו עומד ביראה לפני המלך.
קריאת התורה היא תלמוד תורה.
[אריכות פסוקי דזימרא היא מאוחרת, ואלו שירי שבח].","125","","1535","True","True","False","","187","213.151.53.46","0","68338","ברכות|כא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);