var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=68341;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","30"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","0")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("68341","0","מחלוקת ר"י ור"ע דיברה תורה כלשון בנ"א","11/02/20 10:16","טז שבט","תש"פ","10:16","איתיאל",""אם ראה תראה"

רבי ישמעאל - אם ראה מותר, ואם לאו - תראה, שאלך ואסתתר.
רבי עקיבא - א"כ ילכו כולן ויסתרו, אלא דיברה תורה כלשון בני אדם.

בגיליון העיר שבמסכת סוטה יש סוגיה מקבילה וכל השיטה מוחלפת, רבי ישמעאל לרבי עקיבא ולהיפך (וכך מסתבר, כפי שנבאר לקמן).

עוד הוא מפנה לתוס' במנחות, שדן בשיוך האומרים "דיברה תורה כלשון בני אדם".

קיצור המהלך (בתוספת נופך):

בכל התנאים שהגמרא מונה אותם כסוברים "דיברה תורה כלשון בני אדם" - נמצא סתירות. פעם ס"ל דיברה כלשון בנ"א, ופעם דורשים כפילות.

אך רבי עקיבא ורבי ישמעאל עקביים: תמיד ר"ע דורש ור"י ס"ל דתכלב"א.

זה גם מתאים לשיטתם: רבי עקיבא דורש כל קוץ וקוץ וכל אתין וגמין, לכן דורש גם כפילות.

אבל רבי ישמעאל פשטן.

לגבי שאר התנאים, לא נמצא בפירוש שיאמרו דיברה תורה כלשון בנ"א, אלא הגמרא מציעה לבאר מחלוקות נקודתיות בכך. ולא בדרך הכרעה, אלא כהצעה, בדרך משא ומתן. ולכן נמצא שפעם יאמרו שדורשים ופעם יאמרו שס"ל דיברה תורה כלשון בנ"א - היינו שאפשר לומר, ולא שכך ודאי. וכן דרך הגמרא להציע לכאן ולכאן.","842","","1538","True","True","False","","774","213.151.52.9","0","0","ברכות|לא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);