var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=68366;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("68366","0","תוספות והלכתא כרבא דמברך ואח"כ בוצע","11/02/20 21:10","טז שבט","תש"פ","21:10","davida","האם תוספות חולק על מסקנת הגמרא שקודם מברך ואח"כ בוצע(למעט בשבת)?
כי לכאורא הגמרא אמרה הלכתא.

האם באמת יש מנהג לחתוך לפני הברכה?","667","","1544","True","True","False","","596","46.31.101.76","0","0","ברכות|לט ע"ב",""),new Message("68367","68366","לא בהכרח שלא כמסקנא","11/02/20 21:35","טז שבט","תש"פ","21:35","אבי גרינבלט","יש הנוהגים לחתוך ממש (בלבד שיעלה הפרוס עם החלק שבידו ואז נחשב עדיין לשלם וזה גם כדעת רבא) ויש הנוהגים רק לעשות סימן.","539","","1544","True","True","False","","52","95.86.72.27","0","68366","ברכות|לט ע"ב",""),new Message("68388","68367","ראו בצל"ח מסכת ברכות דף לט ע"ב","12/02/20 10:29","יז שבט","תש"פ","10:29","דוד כוכב","תוס' ד"ה והלכתא כרבא וכו', מדתני רבי חייא בירושלמי וכו'. ונראה לענ"ד דאף שאין אנו נוהגין כהירושלמי [ה"א], היינו משום היסח הדעת כמו שכתבו התוס' בתחלת הדיבור, מ"מ בשבת שעל כרחנו אין אנו יכולים לחוש להיסח הדעת שהרי צריכין לחם משנה וכמו שכתבו התוס', א"כ בשבת ודאי יש לחוש לדברי הירושלמי, ואין נכון לרשום בסכין המקום ששם יבצע, דא"כ הוא מגלה דעתו שעל המקום שעד הרושם הוא מברך, ואם יפול אחר שיחתוך אכתי יצטרך לברך שנית, ולכן טוב שלא לרשום כלל, ואז מברך על כל הפת. והעולם נהגו על פי רש"ל - הביאו הב"ח בסי' קס"ז [בריש הסימן ד"ה וכתב הרא"ש] והמג"א בסי' רע"ד בס"ק א' - לרשום. ואני אומר אם קבלה היא נקבל, אבל לדין יש תשובה כנ"ל.","125","","1543","True","True","False","","178","213.151.53.46","0","68366","ברכות|לט ע"ב",""),new Message("68389","68388","מסקנה","12/02/20 10:31","יז שבט","תש"פ","10:31","אבי גרינבלט","כל אחד ימשיך את מסורת אבותיו","539","","1543","True","True","False","","36","80.178.202.72","0","68366","ברכות|לט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);