var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=68587;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("68587","0","העונה אמן אחר ברכותיו","18/02/20 16:18","כג שבט","תש"פ","16:18","איתיאל","* העונה אמן אחר ברכותיו הרי זה מגונה, ומשובח - בבונה ירושלים.

מה הגנות לענות "אמן"? ומה ההבדל בסברא בין "בונה ירושלים" לשאר הברכות לעניין זה?","842","","1535","True","True","False","","604","213.151.40.2","0","0","ברכות|מה ע"ב",""),new Message("68596","68587",">>>","18/02/20 18:16","כג שבט","תש"פ","18:16","אבי גרינבלט","העונה אחר סוף ברכות - משובח והעונה אחר כל ברכה מגונה ומבאר רבינו יונה היות ונראה כמסיים בעוד שלא מסיים ונראה כבור.","539","","1535","True","True","False","","60","95.86.72.27","0","68587","ברכות|מה ע"ב",""),new Message("68608","68596","זה היפוך סיבה ותוצאה!","19/02/20 09:13","כד שבט","תש"פ","09:13","איתיאל","אחרי שקבענו שאין עונים אמן אחר ברכותיו וזה מגונה, ורק בסוף הסדרה משובח - נוצר מצב שה"אמן" של המברך מבטא שסיים. ואז יכולים האמוראים לסמן כך את סוף ברכת המזון, כמתואר בסוף העמוד.

אבל מלכתחילה, אין סיבה לחלק בין אמן בסוף כל ברכה לאמן בבונה ירושלים.

בסגנון אחר: כמו שהקהל עונה אמן אחרי כל ברכה וברכה, ואע"פ שלא הסתיים, כך מסברא ראוי לחזן.","842","","1534","True","True","False","","85","213.151.52.9","0","68587","ברכות|מה ע"ב",""),new Message("68609","68608","ובפרט לא מובן לדעת האשכנזים","19/02/20 09:14","כד שבט","תש"פ","09:14","איתיאל","מאי שנא בונה ירושלים דווקא מכל סדרת ברכות אחרת?","842","","1534","True","True","False","","91","213.151.52.9","0","68587","ברכות|מה ע"ב",""),new Message("68611","68608","מעין פוק חזי","19/02/20 09:16","כד שבט","תש"פ","09:16","אבי גרינבלט","יש הנוהגים בסוף ישתבח וכן בסוף שומר עמו ישראל לעד ואכן אפשר לשאול כפי ששאלת כעת , היכן עובר הגבול ועל כך נענה "פוק חזי"....","539","","1534","True","True","False","","44","80.178.202.72","0","68587","ברכות|מה ע"ב",""),new Message("68615","68609","למה דווקא אשכנזים ?","19/02/20 09:34","כד שבט","תש"פ","09:34","אבי גרינבלט","","539","","1534","False","True","False","","44","80.178.202.72","0","68587","ברכות|מה ע"ב",""),new Message("68624","68609","אין זה שונה מכל סדרת ברכות","19/02/20 14:39","כד שבט","תש"פ","14:39","ימין","רש"י על המקום כתב שזה גם בברכות קר"ש
ונראה שבאמת זה דין לכל מקום שהברכה מדאו' שבסוף הברכות אומרים אמן כמו שבברכמ"ז ובנה זה סיום הברכות מדאו'","895","","1534","True","True","False","","49","185.105.176.226","0","68587","ברכות|מה ע"ב",""),new Message("68643","68615","כי כך נפסק","19/02/20 19:39","כד שבט","תש"פ","19:39","איתיאל","תוספות כתבו שנהגו רק בבונה ירושלים, ושאר הראשונים כתבו שבסוף כל סדרת ברכות (ונחלקו בפרטים, מה נחשב סוף סדרה).

ולמעשה פסק השו"ע שעונים אחרי כל סדרת ברכות, והרמ"א כתב שנוהגים רק אחרי בונה ירושלים.

אני מצטט (או"ח סימן רט"ו:

אין עונה אמן אחר ברכותיו, אלא אחר שתי ברכות או יותר שהם סוף הברכות. ונהגו לענות אמן אחר 'יהללוך' ואחר 'ישתבח':

הגה: ויש אומרים שאין עונין אמן רק אחר ברכת 'בונה ירושלים' בברכת המזון, וכן המנהג פשוט במדינות אלו ואין לשנות (תוספות ומרדכי ריש פרק שלשה שאכלו ומהרי"ק שורש ע"ב).","842","","1534","True","True","False","","82","213.151.52.9","0","68587","ברכות|מה ע"ב",""),new Message("68647","68643","ולכן שאלתי למה רק אשכנזים","19/02/20 22:01","כד שבט","תש"פ","22:01","אבי גרינבלט","גם ספרדים עונים ולא רק שם אבל לא בכל מקום","539","","1534","True","True","False","","51","37.26.147.152","0","68587","ברכות|מה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);