var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=68622;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","46"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("68622","0",""תשעה וארון...שניים ושבת"","19/02/20 12:43","כד שבט","תש"פ","12:43","אבי גרינבלט","איך רב נחמן לא הבין את מה שבאמת אי אפשר להבין ?
ועוד , רב ששת ורב חסדא מתדיינים מי גדול יותר ?","539","","1538","True","True","False","","632","80.178.202.72","0","0","ברכות|מז ע"ב",""),new Message("68626","68622","על פי הגר''א מובא בשטיינזלץ","19/02/20 14:50","כד שבט","תש"פ","14:50","נתנאל","זה היה ראשי תיבות
ארון-אחג רואה ואינו נראה, ובמסקנה מדובר בתשע שיש עשירי שלא נראה איתם.
ושבת-שניהם בני תורה כלומר שני תלמידי חכמים המחדדים זה את זה. ובפשט , רב ששת ורב חסדא שניהם הרגישו שמועילים זה לזה שזו חברותא אידיאלית שאתה מרגיש גם תורם וגם נתרם מהלימוד וכך גם השני","747","","1538","True","True","False","","103","188.64.207.36","0","68622","ברכות|מז ע"ב",""),new Message("68631","68626","ארו"ן","19/02/20 15:05","כד שבט","תש"פ","15:05","אבי גרינבלט","אם אחד רואה ואינה נראה אז יש כאן 10 ואם אינו כאן אז אין.
מה ענין של רואה ואינו נראה ?","539","","1538","True","True","False","","84","80.178.202.72","0","68622","ברכות|מז ע"ב",""),new Message("68690","68626","דברי הרב ראובן מרגליות","20/02/20 23:45","כה שבט","תש"פ","23:45","חבר","כבר במחזור הקודם הבאתי את דבריו הנפלאים, אך כדאי לחזור
רעיונות מבריקים של ראשי תיבות, שמביא בנחל אשכול על ספר האשכול, כפי שמצטט אותו הרב ראובן מרגליות, בספרו לחקר שמות וכינויים בתלמוד, וכנגדן מביא את דעתו שלו בעניין.
ראו בקובץ המצורף בתוכן ובהערה המודגשים","137","pdf","1537","True","True","False","","83","212.76.104.55","0","68622","ברכות|מז ע"ב","0-pdf"),new Message("68639","68631","יש בהלכה מצב שנמצא בחדר אחר","19/02/20 18:51","כד שבט","תש"פ","18:51","נתנאל","וישנה הגדרה מפורסמת שאם מראה פניו למתפללים הוא מצטרף איתם,
יתכן שפה יש שיטה (שאין הלכה כמותה כמבואר בהמשך הסוגיא) שאף אם החור קטן כל כך שהוא רואה דרכו אך אינו נראה מצטרף למניין
למעשה כמדומני אפילו אם רואים אותו כל שלא באותו חדר לא מצטרף, אלא נחשב לו כתפחלה במניין כשיש מניין בחדר אחד.","747","","1538","True","True","False","","112","5.102.238.254","0","68622","ברכות|מז ע"ב",""),new Message("68642","68639","אני הבנתי את פשט הגר"א אחרת","19/02/20 19:25","כד שבט","תש"פ","19:25","איתיאל","שהם סברו לצרף את הקב"ה (אחד רואה ואינו נראה = הקב"ה), או את התורה (שיש ביניהם תורה).

ומתאים למנהג שיש נהגו בשעת הדחק לצרף קטן האוחז בידיו חומש (עיין רמ"א או"ח נ"ה, ד'). ומקור המנהג מסוגייתנו (ראה כאן דיון ארוך בראשונים בעניין).","842","","1538","True","True","False","","109","213.151.52.9","0","68622","ברכות|מז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);