var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=68663;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("68663","0","שחרר עבדו והשלימו לעשרה.","20/02/20 12:20","כה שבט","תש"פ","12:20","שלמה יוסף","מעשה ברבי אליעזר שנכנס לבית הכנסת ולא מצא עשרה ושחרר עבדו והשלימו לעשרה.
וקשה, איך עבר רבי אליעזר על איסור דאורייתא של "לעולם בהם עבודו" בקום ועשה של שחרור העבד כדי לקיים מצוה דרבנן?
שהרי אפילו לדברי הרמב"ם הסובר שתפילה דאורייתא, תפילה בציבור היא בוודאי דרבנן, ואין כח ביד חכמים לעקור דבר מן התורה אלא בשב ואל תעשה?","864","","1533","True","True","False","","864","85.130.129.130","0","0","ברכות|מז ע"ב",""),new Message("68664","68663","נראה שחיפש","20/02/20 12:41","כה שבט","תש"פ","12:41","אור חדש","עילה לשחררו
כלומר סבר שהחיוב השיעבוד נאמר בסתר נכרים אך בכשרים לא

א"נ וזה כנראה הפשט לא ידע שיקשו עליו על שחרור עבד נכרי מחיוב שיעבוד בכנענים שהרי בזמנו כבר בטלו הכנענים מהארץ","458","","1533","True","True","False","","163","109.186.154.240","0","68663","ברכות|מז ע"ב",""),new Message("68665","68663","ההגדרה אינה מוחלטת","20/02/20 12:53","כה שבט","תש"פ","12:53","אבי גרינבלט","ראה תוס' ביבמות פט,ב ד"ה "כיוון"

"ירושה דבעל דאורייתא אמאי איצטריך קרא שהבעל מטמא לאשתו פשיטא דמת מצוה היא ונראה לר"י דמשום דירית לה לא הויא מת מצוה אלא משום דיש כח ביד חכמים לעקור דבר שהוא מן התורה".
כאן הכהן מיטמא וזה ודאי לא "שב ואל תעשה" .

תוסיף את מצווה דרבים וקדושת שמו יתברך על 10 מישראל וקיבלת הבנה אפשרית להנהגתו של רבי אליעזר .","539","","1533","True","True","False","","70","80.178.202.72","0","68663","ברכות|מז ע"ב",""),new Message("68666","68663","שחרר עבדו והשלימו לעשרה.","20/02/20 14:18","כה שבט","תש"פ","14:18","שלמה יוסף","שתי תשובות מצאתי:
א. הריטב"א (גיטין לח:) סובר שהמשחרר עבדו אינו עובר בעשה דאורייתא, דהאי עשה של "לעולם בהם תעבודו" אסמכתא בעלמא הוא והוא נדחה מפני מצווה דרבים.
ב. אולי יש ראיה מכאן לשיטת הזוה"ק (ר"מ אמור) הסובר שמצוות אמירת "קדושה" בציבור הנלמדת מהפסוק "ונקדשתי בתוך בני ישראל" היא דאורייתא (ודלא כמג"א או"ח סי' צ סעיף ל) .","864","","1533","True","True","False","","59","85.130.129.130","0","68663","ברכות|מז ע"ב",""),new Message("68673","68663","מחלוקת תוספות ורמב"ם","20/02/20 19:44","כה שבט","תש"פ","19:44","דוד כוכב","לתוספות היה צורך לקריאת זכור שלדעתו היא דאורייתא.
לרמב"ם אין איסור כלל אם השחרור הוא לצורך.","125","","1533","True","True","False","","211","213.151.53.46","0","68663","ברכות|מז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);