var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=68890;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("68890","0","טעות בשוטנשטיין מס' ברכות נו","01/03/20 10:43","ה אדר","תש"פ","10:43","אבצן","יש טעות בביאור השוטנשטיין [ולא בפעם הראשונה שאני מוצא] - על מה שכתוב בפסוק וּבְכָל קִנְיָנְךָ קְנֵה בִינָה - מבאר שם "המילה קנינך היא לשון רבים".
וזה ודאי שיבוש.
'קנינך' הוא בהחלט לשון יחיד. 'קניניך' הם לשון רבים.

כמו בק"ש 'וקשרתם אותם לאות על ידכם' ואין קושרים בשתי ידיים, אלא זו ידכם היחידה לרבים ולא 'ידיכם' [ואגב רבים משתבשים וקוראים בטעות 'ידיכם'].

סיבת הטעות - חוסר הבנה ברש"י.
רש"י כתב "ובכל קנינך לשון מרובה הוא".
המפרש בשוט' סבר שהמילה 'קנינך' היא לשון מרובה.
בודאי כוונת רש"י כפי שציטט מתחילה "ובכל קנינך" - לשון מרובה, ולא קנינך גרידא.

אשמח לדעת למי פונים בנוגע לטעויות בשוטנשטיין?","785","","1523","True","True","False","","554","109.226.59.2","0","0","ברכות|נו ע"ב",""),new Message("68897","68890","אכן ברבים ננקד: קִנְיָנֶיךָ, נו''ן שניה","01/03/20 11:48","ה אדר","תש"פ","11:48","יהודי_קדום","בסגול וזה הנותן את הפירוש: הַקִּנְיָנִים שֶׁלְּךָ.
ללא ניקוד ברבים: קנייניך.
ואכן מהפסוק, (ניקוד הנו''ן השניה בשוא נח וטעמיו): רֵאשִׁ֣ית חָ֭כְמָה קְנֵ֣ה חָכְמָ֑ה וּבְכָל-קִ֝נְיָנְךָ֗ קְנֵ֣ה בִינָֽה:(משלי ד,ז) .

יישר כוח לך!","233","","1523","True","True","False","","184","79.177.43.172","0","68890","ברכות|נו ע"ב",""),new Message("68953","68890","המייל של שוטנטשטיין לתיקונים","03/03/20 10:40","ז אדר","תש"פ","10:40","אבצן","corrections@artscroll.com","785","","1521","True","True","False","","73","109.226.59.2","0","68890","ברכות|נו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);