var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=69648;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("69648","0","מה פירוש 'אור צלול'","29/03/20 18:34","ד ניסן","תש"פ","18:34","עלי","וכי יש 'אור עכור' ? חשבתי שיש רק סוג אור אחד וזהו. האם באמת יש הבדל מציאותי בין אור מבעירת שמן שומשום לאור משמן זית ?
אם נאמר שהעכירות היא העשן הנלווה לבעירה, הרי העשן הוא תוצאה של חומרים שאינם בוערים היטב. האם באמת שמן שומשום מעלה יותר עשן משמן זית ?
האם בכלל יש הבדל ביניהם אם מדובר בשמנים טהורים ?
האם מישהו בדק זאת באופן מעשי ויכול להעיד על כך ?
האם שמן הזית מובחר לא בשל עצם תכונתו אלא מפני שבו השתמשו במקדש ומשום שבו השתבחה א"י ?","209","","1497","True","True","False","","562","194.114.146.227","0","0","שבת|כג ע"א",""),new Message("69650","69648","לפי הרב","29/03/20 18:57","ד ניסן","תש"פ","18:57","אור חדש","אליהו זצ"ל אכן עדיף שמן זית בעיקר מצד המקדש ושבו היה הנס
מהסוגיה אכן נראה שיש עדיפות לנר שדולק יפה ואחיד ובזה עדיפים בימנו נרות השעווה

סברא נוספת שכתב הגרמ"א זצ"ל היתה לאסור הדלקה בשמן זית 'למאור' בעל חומציות גבוהה שפוסלתו מאכילה מטעם 'הקריבהו נא לפחתך'
בסברתו התקשתי, הרי לא נועד השמן הזה לאכילה אלא להדלקה וממילא מה אכפת לו לפחא אם מדליקים לפניו בשמן למאור או למאכל?","458","","1497","True","True","False","","135","5.102.241.25","0","69648","שבת|כג ע"א",""),new Message("69652","69648","יש הבדל בצבע בין חומרי בעירה","29/03/20 20:07","ד ניסן","תש"פ","20:07","דוד כוכב","https://www.matar.tau.ac.il/?page_id=8420
למה לאש יש צבעים שונים?
כאשר חומר כלשהו נשרף, האטומים שלו פולטים אנרגיה, שחלקה בתחום האור הנראה. מכיוון שכל חומר מורכב מאטומים שונים, הוא פולט כמות אנרגיה אופיינית – צבעים שונים – כשהוא נשרף. צבע הלהבה של מתכות הוא כה אופייני להן, עד שמשתמשים בשריפה של מלחי מתכות לזיהוי מתכות – מבחן להבה.
כך לדוגמא שריפה של אטומי נתרן נותנת צבע צהוב, אטומי אשלגן מפיקים צבע כחול-סגול, ליתיום נשרף בלהבה אדומה ועוד.

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9C%D7%94%D7%91%D7%94
במקרים רבים, למשל בבעירה של חומרים אורגניים מן הצומח, וכן בבעירה לא מושלמת של גז, חלקיקים מוצקים הנקראים פיח מגיעים לליבון ופולטים אור בגווני אדום-כתום. בעירה מושלמת של גז יוצרת אור בצבע כחול בהיר באורך גל אחיד בעקבות מעברי אלקטרונים במולקולות מעוררות בלהבה.

נעבור לתחום הרפואי שבו אתה מומחה. שמן זית הוא רווי חד ערכי והוא הבריא ביותר לגוף, לבעירה הפנימית בו.
שמן שומשומין הוא רווי רב ערכי (יותר אטומי מימן - פחות קשרי פחמן כפולים = פחות אנרגיה פוטנציאלית = פחות 'דלק' יותר אורגני) וטמונה בהפרזה בשימוש בו סכנה בריאותית.","125","","1497","True","True","False","","235","95.86.76.200","0","69648","שבת|כג ע"א",""),new Message("69658","69648","לא מדען אני","30/03/20 00:30","ה ניסן","תש"פ","00:30","איתיאל","אבל בימי חנוכה בישיבה ראיתי חנוכיות רבות זו לצד זה עם שמנים שונים, ובהחלט יש הבדלים בגוון האש וצלילותה.

באופן כללי אפשר לומר שהשלהבת של נרות שמן זית כהה יותר, לעומת בעירה של שעווה שהיא מאוד בהירה. זה ממש בולט וניכר (מוזמן לבדוק. ניסוי פשוט למדי). שלהבת נרות שעווה היא כמעט לבנה (צבע מקביל לזה של הבזק המצלמה).

זה קצת כמו ההבדל בין נורות אור לבן לנורות אור צהוב.","842","","1496","True","True","False","","115","","0","69648","שבת|כג ע"א",""),new Message("69659","69648","איכות הבעירה והאור תלויים גם בסוג הפתילה","30/03/20 07:43","ה ניסן","תש"פ","07:43","יהודי_קדום","ואיכותה ולא רק בסוג השמן.
ר"ל: יש פתילה, שהשמן בו טבול הקצה האחד שלה, עולה לאורכה (חוק הנימיות) בשופי אך שמן מסוג אחר - באותה פתילה - לא יזרום לאורכה היטב דבר שיגרום לחריכת הקצה הבוער של הפתילה, סכסוך הלהבה בגלל אי אספקה סדירה של השמן וכו'.
וקל להבין מכאן שיש הרבה תוצאות אפשריות בשילוב סוגי פתילה עם סוגי שמן.
אחד או יותר מהשילובים הנ''ל נותן "אור צלול" - פשוטו כמשמעו.
(לפתילות המנורה במקדש השתמשו גם מבגדים בלויים של הכהנים ובשמן זית).","233","","1496","True","True","False","","274","109.64.95.56","0","69648","שבת|כג ע"א",""),new Message("69676","69650","אני מסכים","30/03/20 23:48","ה ניסן","תש"פ","23:48","איתיאל","גם אני התקשיתי מאותה סברא שלך והתווכחתי עם כמה מתלמידיו בזה.

לענ"ד יש בזה משום בל תשחית גמור לקחת שמן זית למאכל שעולה פי שלושה ולהשתמש בו למאור. אינני מצליח למצוא בזה צד חומרא בכלל.

ובפרט שגם הבא"ח בהלכות חנוכה התיר בפירוש שמן מר שאינו ראוי לאכילה. שכתב לפסול שמן שהונח תחת המיטה ששורה עליו רוח רעה, משום הקריבהו נא לפחתך, וסיים שאם השמן מר ביותר שאינו ראוי לאכילה לא שייך בו רוח רעה ומותר אפילו הונח תחת המיטה.","842","","1496","True","True","False","","137","","0","69648","שבת|כג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);