var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=71359;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","50"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("71359","0","לא ולו","20/04/20 13:06","כו ניסן","תש"פ","13:06","galsaba","בסוגיה ״וכל היכא דכתיב בלמד אלף לא הוא אלא מעתה (ישעיהו סג ט) בכל צרתם לא צר דכתיב בלמד אלף הכי נמי דלא הוא
וכי תימא הכי נמי והכתיב ומלאך פניו הושיעם אלא לאו משמע הכי ומשמע הכי״
מה כוונת הגמרא?
1. שבפסוק הספציפי הזה שבישעיהו ניתן לפרש את הפסוק גם לפי הכתיב (״לא״) וגם לפי הקרי (״לו״)
2. שהמסקנה היא שבכל מקום במקרא כאשר יש כתיב וקרי, אחד ״לא״ והשני ״לו״, ניצן לפרש הן לפי הכתיב והן לפי הקרי?
3. שיש מקומות במקרא שיש כתיב וקרי, אחד ״לו״ והשני ״לא״, ששם נפרש לפי הכתיב ובמקומות אחרים ששם יש כתיב וקרי ״לא ״ ו״לו״ נפרש לפי הקרי.

תודה,

אהרן","191","","1477","True","True","False","","550","174.225.134.169","0","0","סוטה|לא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);