var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=76260;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","83"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","45"),new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","34")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("76260","0","מנין ש"אמרתך" הכוונה על ברית מילה ?","16/07/20 13:41","כד תמוז","תש"פ","13:41","מרדכי דב זינגר","לענ"ד הראיה צריכה להיות מהפסוק
כִּי שָׁמְרוּ אִמְרָתֶךָ וּבְרִיתְךָ יִנְצֹרוּ. (דברים לג ט)
דהיינו. ששמרו על מה שאמרת ולכן בריתך ינצורו
ועליה שש ושמח דוד....

וצ"ע על רש"י אצלינו שאומר
א.
מדוע לא מזכיר את זה.
אלא מזכיר שהכוונה אמרתך - אמירה יחידה שקדמה לשאר אמירות והיא מילה שישראל עושין וששים עליה דכל שאר מצות אינן מוכיחות כל שעה כגון תפילין ומזוזה וציצית דאינן כשהוא בשדה וערום בבית המרחץ אבל זו מעיד עליהם לעולם כדאמרינן במנחות (דף מג:) בדוד שראה עצמו בבית המרחץ ונצטער אמר אוי לי שאני ערום מכל מצות כיון שנסתכל במילה נתיישבה דעתו:

ב.
בחומש הוא מפרש
"כי שמרו אמרתך" - לא יהיה לך אלהים אחרים
(ולא על ברית)

ג.
שהוא לכאורה סותר את עצמו
עם הסברו בתהילים על פסוק זה... שמתחלה נתנה במאמר ולא בדבור שנאמ' (בראשית יז) ויאמר אלהים אל אברהם ואתה את בריתי תשמור:

ואסיים בתפילת דהע"ה
כָּלוּ עֵינַי לְאִמְרָתֶךָ לֵאמֹר מָתַי תְּֽנַחֲמֵֽנִי
לע"נ מו"ח הרה"ג צבי זצ"ל בן חיים אלתר זלצר","807","","1398","True","True","False","","457","164.138.116.46","0","0","שבת|קל ע"א",""),new Message("76262","76260","לענ"ד","16/07/20 13:59","כד תמוז","תש"פ","13:59","אבי גרינבלט","א. באופן כללי שאלותיך על הגמרא ולא על רש"י ורש"י מפרש כאן כפי שמפרש בתהילים מנין שהכוונה למצוות המילה דווקא.
ב. לא כל "אמרתך" מתאים למצוות המילה. מעבר לפסוק שהבאת , יש בפרק קיט עוד 5 פעמים "אמרתך"(באותו הניקוד) ועוד כהנה וכהנה בהטיות נוספות.
ג. מה הסתירה ?

האם ראית את הסבר המהרש"א ?","539","","1398","True","True","False","","56","77.125.5.89","0","76260","שבת|קל ע"א",""),new Message("76294","76260","מילה=אִמְרָה; ברית(עם ה') מילה = אמרתך","17/07/20 10:00","כה תמוז","תש"פ","10:00","דוד כוכב","","125","","1397","False","True","False","","169","95.86.75.132","0","76260","שבת|קל ע"א",""),new Message("76263","76262","ייש"כ. שאלת חכם - חצי תשובה","16/07/20 15:33","כד תמוז","תש"פ","15:33","מרדכי דב זינגר","עיינתי כעת במהרש"א - הוא לא נוגע בזה.
ושאלותיך פטרו לי הרבה מהתמיהות - ייש"כ

א. על הגמרא לא קשה. למה הביאה את הפסוק שש...
היא חפשה פסוק שמראה שברית מילה זה בשמחה - שש.

ב. שאלתך פתרה לי. למה אין עוד סתירה
שכאן מסבירים "אמרתך" - ברית מילה
ובחומש רש"י מסביר "אמרתך" - דיברת לא יהיה
(שרק שבט לוי נצרו ולא עבדו לעגל)
שכל מקום מסבירים לפי הנושא.
ובמיוחד אם כתוב "כִּי שָׁמְרוּ אִמְרָתֶךָ וּבְרִיתְךָ יִנְצֹרוּ"
מן הסתם "אמרתך" זה לא "בריתך"

ג. הסתירה
מניין ש"אמרתך" הכוונה על ברית מילה
רש"י כאן - אמירה יחידה שקדמה לשאר אמירות והיא מילה
רש"י בתהילים - שמתחלה נתנה במאמר ולא בדבור שנאמ' (בראשית יז) ויאמר

יישכ","807","","1398","True","True","False","","72","164.138.116.46","0","76260","שבת|קל ע"א",""),new Message("76264","76263","המהרש"א מתייחס לסוף הפסוק","16/07/20 15:54","כד תמוז","תש"פ","15:54","אבי גרינבלט",""כמוצא שלל רב" - היינו מצוות המילה שהיא כשלל מלחמה שאין צורך לטרוח בו והיא כל הזמן מתקיימת בשונה משאר מצוות המצריכות טרחה (אפילה מצוות סוכה הקלה...) ובזה יובן בכיוון נוסף מדוע דווקא פסוק זה נבחר לציין את המילה.","539","","1398","True","True","False","","55","77.125.5.89","0","76260","שבת|קל ע"א",""),new Message("76274","76264","ייש"כ","17/07/20 00:40","כה תמוז","תש"פ","00:40","מרדכי דב זינגר","","807","","1397","False","True","False","","42","164.138.116.46","0","76260","שבת|קל ע"א",""),new Message("76299","76294","וורט = מילה","17/07/20 16:07","כה תמוז","תש"פ","16:07","מרדכי דב זינגר","וורט יפה.
השאלה אם יש הכרח.","807","","1397","True","True","False","","62","164.138.116.46","0","76260","שבת|קל ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82800);