var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=76571;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("76571","0","צורבא מרבנן - סיבה להקל או להחמיר?","23/07/20 10:45","ב אב","תש"פ","10:45","איתיאל","אצלנו בדף לומדים שמותר לצורבא מרבנן להערים, כי אין חשש שיטעה לעבור.

איך זה מסתדר עם הגמרא לעיל בדף נא. שאומרת שבעניין הטמנת צונן ושתיית מים (שהוא דבר שנאכל חי) שהחם נכרי, אדם חשוב צריך להחמיר.

ופרש"י שם: אדם חשוב שאני. שהרואה אותו שהוא מיקל עומד ומיקל יותר:","842","","1395","True","True","False","","468","","0","0","שבת|קלט ע"ב",""),new Message("76578","76571","השאלה מה יגרם מהמעשה","23/07/20 11:37","ב אב","תש"פ","11:37","אור חדש","מאדם חשוב שמקל קצת יבואו אחרים ללמוד להקל הרבה

אדם חשוב שעושה מעשה שניתן לתלות שעושה בדרך התר ובדרך איסור וודאי יתלו שעשה בהתר וממילא לא ילמדו ממנו להקל

אך על דרך האמת נראה שההוראות אכן לא מתיישבות זו עם זו וכמצוי רבות בש"ס המאגד דעות של מאות חכמים שונים","458","","1395","True","True","False","","85","77.139.145.160","0","76571","שבת|קלט ע"ב",""),new Message("76580","76571","ראה משנ"ב שיד,ס"ק נ","23/07/20 11:55","ב אב","תש"פ","11:55","אבי גרינבלט","שהביא דעת המג"א שאף כי בימינו אין לנו דין ת"ח (!) , לא נהגו להחמיר ונשארים עם 'קולא' זו.
מאידך במלבושי יו"ט הביא בשם האליה רבה שחולק על זה וכלשונו "לא הוא ליה לכתוב דין זה (!)".","539","","1395","True","True","False","","38","77.125.5.89","0","76571","שבת|קלט ע"ב",""),new Message("76584","76578","עכשיו ראיתי שבאמת לא פוסקים ככה","23/07/20 12:24","ב אב","תש"פ","12:24","איתיאל","בסימן רנ"ז סעיף ו' התיר השו"ע להטמין צונן, ולא סייג. ובמשנ"ב הביא מג"א שמותר גם לאדם חשוב.

ובמחה"ש מנמק:
א. ממה שכתבה הגמרא: "והוא סבר" - משמע הוא לגרמיה, ואין הלכה כמותו.
ב. הרי רב נחמן עביד עובדא להקל, וגם רב יוסף צידד כמותו.

א"כ כפי שאמרתם, מחלוקת, וההלכה לקולא.","842","","1395","True","True","False","","91","213.151.52.35","0","76571","שבת|קלט ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);