var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=78355;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","52"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","38")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("78355","0",""סתמא אחרינא"","10/08/20 08:35","כ אב","תש"פ","08:35","אבי גרינבלט","רש"י
"סתמא אחרינא - בית הלל חשיב כסתמא"

והרע"ב כתב ביבמות פרק ג משנה א:
ב"ש אומרים יקיימו ובית הלל אומרים יוציאו - בגמרא מפכינן לה, בש"א יוציאו ובה"א יקיימו. דבכל מקום ב"ש לחומרא וב"ה לקולא חוץ מהמקומות הידועים מקולי בית שמאי ומחומרי בית הלל, והכי אמרינן בעלמא, ב"ש במקום ב"ה אינה משנה, כלומר, כל היכא דאשכחן במשנה בית שמאי מקילין, וב"ה הוא שדרכן להקל ונמצאו עתה בית שמאי עומדים במקום בית הלל, אינה משנה ומשבשתא היא וצריך להפכה, אלא אם כן היא מהמשניות הידועות שהם מקולי בית שמאי ומחומרי בית הלל. ובמסכת עדיות מני לה בשם רבי אליעזר מקולי בית שמאי ומחומרי בית הלל:

מחילה על השאלה , ממה נפשך , אם "אינם נחשבים" עד כדי כך שדעתם 'כאילו' לא נאמרה כלל , מדוע בכלל להביא את דעתם ואולי ראוי היה לגונזם וירדו בתהום הנשיה. אם רבינו הקדוש בחר להביאם בכל פעם , מדוע היחס "המשפיל" (מחילה אבל זו התחושה) הזה ?","539","","1360","True","True","False","","506","77.125.5.89","0","0","שבת|קנז ע"א",""),new Message("78377","78355","כיוון","10/08/20 21:49","כ אב","תש"פ","21:49","רבינו תם מדפתי","שיש 6 פעמים בשס שהלכה כבית שמאי
וכן מכיוון שיש תנאים שאוחזים כבית שמאי","1041","","1360","True","True","False","","39","95.86.97.74","0","78355","שבת|קנז ע"א",""),new Message("78394","78355","לעתיד לבוא תהיה הלכה כבית שמאי","10/08/20 23:58","כ אב","תש"פ","23:58","אבצן","ומהיכן תדע אותה אם לא תלמד אותה עכשיו?

ומעבר לכך - צריך לדעת -
תלמוד בבלי מסכת חגיגה דף ג עמוד ב
"בעלי אספות - אלו תלמידי חכמים שיושבין אסופות אסופות ועוסקין בתורה, הללו מטמאין והללו מטהרין, הללו אוסרין והללו מתירין, הללו פוסלין והללו מכשירין. שמא יאמר אדם: היאך אני למד תורה מעתה? תלמוד לומר: כולם נתנו מרעה אחד - אל אחד נתנן, פרנס אחד אמרן, מפי אדון כל המעשים ברוך הוא, דכתיב וידבר אלהים את כל הדברים האלה. אף אתה עשה אזניך כאפרכסת, וקנה לך לב מבין לשמוע את דברי מטמאים ואת דברי מטהרים, את דברי אוסרין ואת דברי מתירין, את דברי פוסלין ואת דברי מכשירין".","785","","1360","True","True","False","","70","109.226.59.2","0","78355","שבת|קנז ע"א",""),new Message("78378","78377","כוונתי להתייחסות","10/08/20 21:55","כ אב","תש"פ","21:55","אבי גרינבלט","בית שמאי מול בית הלל נחשב למשנה הנשנית בסתמא (כך עפ"י רש"י) !
תשובה שקיבלתי מחברי ר' יוסי זילבר "והתחברתי אליה" עוסקת בעובדה שבית שמאי ניצחו "בקרב" אחד באותו היום בו רבו על תלמידי ב"ה והיה העולם שומם אבל "במלחמה" המלאה הם הפסידו ולכן מול ב"ה , אין דעתם נלקחת בחשבון.

(לדבריך , למעט אותן המחלוקות שנפסק כדעת ב"ש , מדוע הוזכרו כל שאר דבריהם ? בנוסף אליבא דר"ע מברטנורא , גם אלו הוחלפו ואולי היו אלו בכלל דעת ב"ה)","539","","1360","True","True","False","","71","77.125.5.89","0","78355","שבת|קנז ע"א",""),new Message("78393","78378","חלק מהסיבה לפסק כב"ה היא התייחסותם לב"ש","10/08/20 23:52","כ אב","תש"פ","23:52","איתיאל","הגמרא מנמקת מדוע פוסקים כב"ה: מפני שהיו ענוותנין ונוחין ומקדימים דברי ב"ש לדבריהם.

כלומר: חלק ממשנת ב"ה היא לחלוק כבוד למשנת ב"ש.

אי אפשר לצטט משנת ב"ה בלי לצטט משנת ב"ש. זה נגד שיטתם. בנוסח המשנה שלהם עצמם הובאו דברי ב"ש!","842","","1360","True","True","False","","109","","0","78355","שבת|קנז ע"א",""),new Message("78486","78378","רבי הזכיר דבריהם","12/08/20 11:56","כב אב","תש"פ","11:56","רבינו תם מדפתי","גם בשאר המחלוקות שאין הלכה כמותם כיוון שלא ידע
באיזה מן המחלוקות
פוסקים כבית שמאי","1041","","1358","True","True","False","","26","37.60.47.142","0","78355","שבת|קנז ע"א",""),new Message("78401","78393","לא ממש מניח את הדעת","11/08/20 00:26","כא אב","תש"פ","00:26","אבי גרינבלט","אם מחלוקתם היא סתמא !!
מה עוד צריך ?
"אלו ואלו דברי אלוקים חיים" , האמנם ?
כל הציטוטים מוכרים אבל דברי רש"י שכאן מהדהדים בראשי וכך חשו עוד שלומדים איתנו.","539","","1359","True","True","False","","93","77.125.5.89","0","78355","שבת|קנז ע"א",""),new Message("78396","78394","לא עונה","11/08/20 00:02","כא אב","תש"פ","00:02","אבי גרינבלט","ולא שייך לנידון דידן","539","","1359","True","True","False","","74","77.125.5.89","0","78355","שבת|קנז ע"א",""),new Message("78398","78394","כך אומרים העולם. האם יש מקור?","11/08/20 00:15","כא אב","תש"פ","00:15","איתיאל","שמעתי שמועה זו שלעתיד לבוא הלכה כב"ש. האם יש לה מקור?","842","","1359","True","True","False","","103","","0","78355","שבת|קנז ע"א",""),new Message("78402","78398","האריז"ל, החיד"א, והגר"א","11/08/20 00:29","כא אב","תש"פ","00:29","אבצן","רבו המזכירים זאת בשם האריז"ל הגם שבכתבים אינו מוזכר.
לדוגמא - המקדש מלך למהר"מ בוזגלו [בראשית יז-ב]
בן הגר"א בשם אביו [סידור הגר"א בביאור אבני אליהו בברכת יוצר]
החיד"א בפתח עיניים [אבות פ"ה מי"ז]

תוכל לראות אריכות דברים בחקר המקור לזה בקובץ 'אור ישראל' ס"ג שנה יז א.","785","","1359","True","True","False","","66","109.226.59.2","0","78355","שבת|קנז ע"א",""),new Message("78410","78402","המשנה עצמה מסבירה מדוע הוזכרו דברי ב"ש","11/08/20 08:06","כא אב","תש"פ","08:06","איתן","עדויות פרק א

משנה ד וְלָמָּה מַזְכִּירִין אֶת דִּבְרֵי שַׁמַּאי וְהִלֵּל לְבַטָּלָה? ...
משנה ה וְלָמָּה מַזְכִּירִין דִּבְרֵי הַיָּחִיד בֵּין הַמְרֻבִּין, הוֹאִיל וְאֵין הֲלָכָה אֶלָּא כְדִבְרֵי הַמְרֻבִּין? ...
משנה ו אָמַר רַבִּי יְהוּדָה, אִם כֵּן לָמָּה מַזְכִּירִין דִּבְרֵי הַיָּחִיד בֵּין הַמְרֻבִּין לְבַטָּלָה? ...

עיין שם.","123","","1359","True","True","False","","101","212.76.111.17","0","78355","שבת|קנז ע"א",""),new Message("78414","78410",">>>","11/08/20 08:19","כא אב","תש"פ","08:19","אבי גרינבלט","הכוונה כאן שונה מהענין בכללותו.
כאן מדובר שהלל ושמאי חזרו להודות וקיבלו את עדותם של הגרדיים.
השאלה שלי אין כוונתה לייתר חלילה את דברי בית שמאי אלא אך ורק לאור ההתייחסות לדברי ב"ש בכל מקום.","539","","1359","True","True","False","","82","77.125.5.89","0","78355","שבת|קנז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);