var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=79709;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","54"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","36"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("79709","0","ציור בעייתי בדף י'. גמ' מאורות הדף היומי","18/08/20 22:45","כח אב","תש"פ","22:45","אבצן","בדף י' ע"א אמר רמי בר חמא א"ר הונא לחי המושך עם דופנו של מבוי פחות מד"א נידון משום לחי ומשתמש עם חודו הפנימי.
בציורים בעמ' 25 ציור מספר 73 הם ציירו את הלחי בולטת וחוסמת חצי מרשוה"ר. אפשר לראות את זה כאן [מעבר למה שמישהו בשיעור שאל אותי האם זה לא מסכן את הנוסעים ברשוה"ר ] הציור הזה דלא כביאור הראשונים ומוכח מהמשך הגמ' שהוא טעות.
א. תוס' רבינו פרץ, רשב"א, ריטב"א, והר"ן מפרשים שבוודאי שהדופן השניה של המבוי ממשיכה אף היא כנגד הלחי, דאל"כ מה בכלל הדיון בטלטול כנגד הלחי? היעלה על הדעת לטלטל כנגד לחי הבולטת כמעט ד' אמות מן המבוי, מבלי סגירה מן הצד שכנגד??
ב. ומהמשך הגמ' מוכח כך בוודאי - שהרי הגמ' מזה הסיקה בין לחיין אסור לטלטל, ומה ההשוואה - הרי שם מדובר שיש דופן מבוי מול הלחי, וכאן הלחי בולטת לתוך רשוה"ר בלא דופן ממול כלל!

אשמח לשמוע על מה הסתמכו בציור שם.","785","","1368","True","True","False","","696","109.226.59.2","0","0","עירובין|י ע"א",""),new Message("79747","79709","רק אני לומד עם הציורים האלה?","20/08/20 14:32","ל אב","תש"פ","14:32","אבצן","","785","","1366","False","True","False","","69","109.226.59.2","0","79709","עירובין|י ע"א",""),new Message("79748","79709","פשט לשון רש"י - "לחוץ"","20/08/20 17:51","ל אב","תש"פ","17:51","יום יום ידרשון","משמע שהלחי נמצאת חוץ למבוי, וגם לפחות חלק מהראשונים שהזכרת הבינו כך בפשט הגמרא אלא שהיה להם קשה ולכן הסבירו אחרת.
לגבי הקושיות - תוספות בדף ח ע"ב מקשה כך לגבי קורה המונחת באלכסון, שיוצא בדיוק אותו מקרה כמו כאן, שהחלק החיצוני של המבוי בולט לרה"ר עם דופן אחת בלבד. התירוץ השני בתוס' שם, כיוון שזה מסכן את בני רה"ר (כמו שכתבת בהתחלה) ממילא הם לא הולכים שם, ולכן זה לא נידון כרה"ר והתירו חכמים לטלטל שם.","919","","1366","True","True","False","","99","213.151.38.237","0","79709","עירובין|י ע"א",""),new Message("79835","79709","בשיעור של הרב סגל יש תמונה נכונה","24/08/20 23:34","ד אלול","תש"פ","23:34","מתעניין","אני צופה בשיעוריו הנפלאים של הרב אפרים סגל - מדרשו
ואכן שמתי לב שבדרך כלל הוא משלב תמונות של 'מאורות', אך במקרה זה הוא שילב מ'עוז והדר' שם ציירו נכון כמבואר בראשונים. והוא גם אומר זאת בשיעור.","1140","","1362","True","True","False","","58","185.24.207.252","0","79709","עירובין|י ע"א",""),new Message("79751","79748","ואיך תסביר את הדמיון מזה לטלטול בין לחי","20/08/20 21:42","ל אב","תש"פ","21:42","אבצן","לבין דופן המבוי?
הגמ' הייתה מיד צריכה להקשות - לא דמי! כאן יש ב' דפנות, וכאן רק דופן אחת!","785","","1366","True","True","False","","45","109.226.59.2","0","79709","עירובין|י ע"א",""),new Message("79766","79751",">>>","21/08/20 07:57","א אלול","תש"פ","07:57","יום יום ידרשון","לענ"ד מהלשון 'משתמש עם חודו הפנימי' משמע שכל הבעיה היא רק להשתמש כנגד הלחי, כי אם הבעיה היתה בגלל שהמבוי לא נמשך לשם היה צריך לכתוב 'משתמש עד סוף המבוי' או משהו כזה.
חוץ מזה, כמו שהזכרתי, רואים גם בקורה המונחת באלכסון שהגמ' לא הקשתה שיש כאן רק דופן אחת, למרות ששם ודאי מדובר באופן כזה.","919","","1365","True","True","False","","111","213.151.42.76","0","79709","עירובין|י ע"א",""),new Message("79770","79766","הגמ' בקורה שבאלכסון לא הוכיחה כלום לבין","21/08/20 09:48","א אלול","תש"פ","09:48","אבצן","לחיין.
כאן הגמ' באה להוכיח לבין לחיים!","785","","1365","True","True","False","","43","109.226.59.2","0","79709","עירובין|י ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);