var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=79822;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("79822","0","הראיה ממעשה דר"י בן החורנית","24/08/20 10:17","ד אלול","תש"פ","10:17","איתיאל","בדף אתמול הביאו לעניין מעלת ב"ה, מעשה ברבי יוחנן בן החורנית שהיה יושב בסוכה ושולחנו בתוך הבית.

מה לומדים במיוחד מסיפור זה?

רש"י מבאר שהקדימו בסיפור זקנו ב"ש לזקני ב"ה.

חשבתי לומר שעיקר העניין במה ששונים דבריהם ודברי ב"ש ומקדימין דברי ב"ש, היינו שחושבים האם יתכן לומר הלכה כדעה השניה ומבררים אותה היטב, ומתוך כך מתבררת השמועה ואם ראו דבריהם - חוזרים בהם. ורק לאחר שנתברר להם בראיות שאי אפשר לומר כך - פוסקים כשיטתם.

במחלוקת הנ"ל פסקו למעשה כב"ש. ואפשר שהטעם שמשמע במשנה שאחרי שבאו ב"ה להוכיח מאותו מעשה, ענו להם ב"ש שלא דייקו במעשה, אלא אמרו לו הזקנים: אם כך היית נוהג לא קיימת מצוות סוכה מימיך. וחזרו ב"ה.

כלומר: זה מקרה שהקדמת דברי ב"ש והשמיעה לראיותיהם הביאה להתבררות השמועה עד שבענוותנותם הודו לדברי ב"ש. ומכאן נלמד שבשאר המקומות שלא חזרו בהם - שזה אחרי ששקלו היוב בטעמי ב"ש.

עוד י"ל, שכאן אכן לא הקדימו. שאמרו ב"ה לב"ש מעשה בריב"ה, ורק אחבכ השיבו ב"ש לא כך היה מעשה. לכן דווקא כאן לא נקבע כמותם. וזה היוצא מן הכלל המעיד על הכלל, שבד"כ אינו כן. ורק במקום שלא הקדימו אין הלכה כמותם.","842","","1363","True","True","False","","502","","0","0","עירובין|יג ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);