var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=79877;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","81"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","45"),new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","34")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("79877","0","מה ראו חז"ל להתיר כ"כ","26/08/20 10:23","ו אלול","תש"פ","10:23","יהודה 12345","בפסי ביראות בשביל עולי רגלים? הרי באר היא מקום קבוע ואפשר היה לבנות לה מבנה כשר גם מדרבנן?","1095","","1357","True","True","False","","437","87.71.84.140","0","0","עירובין|יז ע"ב",""),new Message("79878","79877",">>>","26/08/20 10:32","ו אלול","תש"פ","10:32","אבי גרינבלט","מי שתיה להולכי דרכים ולעולי רגלים זה מקור חיים וברור שיראו דרכים מקילות להתיר.
מדובר בנקודות מים מפוזרות , חלקן נוצרות אחרי החורף , חלקן בכלל יבשות ומה ענין לבנות מראש ? בנוסף מה יקרה בשאר ימות השבוע כאשר תרצינה בהמות להגיע ולשתות מאותם מקורות מים שיסגרו ע"י מבנים (כהצעתך) ?

היה אכן מי שדאג לעולי הרגלים כדברי המשנה בשקלים :
אלו הן הממונין שהיו במקדש: יוחנן בן פינחס, על החותמות; אחיה, על הנסכים; מתתיה בן שמואל, על הפייסות; פתחיה, על הקינין, פתחיה זה מרדכי, למה נקרא שמו פתחיה? שהיה פותח בדברים ודורשן ויודע שבעים לשון; בן אחיה, על חולי מעיים; נחוניא, חופר שיחין; גביני, כרוז; בן גבר, על נעילת שערים; בן בבי, על הפקיע; בן ארזה, על הצלצל (כלי נגינה); הוגרס בן לוי, על השיר; בית גרמו, על מעשה לחם הפנים; בית אבטינס, על מעשה הקטורת; אלעזר, על הפרוכת; ופנחס, על המלבוש","539","","1357","True","True","False","","79","77.126.151.252","0","79877","עירובין|יז ע"ב",""),new Message("79879","79878","ישר כוח, אבל כוונתי","26/08/20 10:44","ו אלול","תש"פ","10:44","יהודה 12345","ב'מבנה', להגדרה ההלכתית למבנה כשר בשבת: מדוע א"א לעשות ארבעה צורות פתח (לדעת הראשונים שמתירים ברה"ר) או משהו כזה, שאז גם אין זה טרחה יתירה (לעולים ולמארחים) וגם מותרת יותר בשופי","1095","","1357","True","True","False","","47","87.71.84.140","0","79877","עירובין|יז ע"ב",""),new Message("79881","79878","ביראות - מים חיים","26/08/20 10:46","ו אלול","תש"פ","10:46","מתי","ראו בגמ' שביראות שמדברת עליהם המשנה היינו בארות של מים חיים - נביעות - שלא מתייבשות. והגמ' דנה מה עם בורות - של מי גשמים - שמייבשים.
בכל מקרה פסים ודיומדין זה הל' למשה מסיני ולא דוקא בביראות ולאו דוקא לעולי רגלים. רבנן אסרו בכל מקום שמא יוציא מבין הפסים לרה"ר. ובמקום מים לעולי רגלים לא גזרו. - ריטב"א.
לא נראה לי שהייתה אפשרות סבירה למלאת את רה"ר כל השנה במבנים של בארות. תנסה לדמיין ביתנים של ח"י רויטל כל השנה בכל כבישי הצפון המובילים למירון.","860","","1357","True","True","False","","68","91.195.162.2","0","79877","עירובין|יז ע"ב",""),new Message("79882","79879","מה הטרחה בדיומדין ?","26/08/20 10:47","ו אלול","תש"פ","10:47","אבי גרינבלט","ושאר האפשרויות שראינו השבוע ?
כשהותר לעולי רגלים אז הותר.
מה שהותר לעולי הרגלים ולעוברי המדבריות והשיירות , הותר רק להם בדיוק מפני מצבם.","539","","1357","True","True","False","","67","77.126.151.252","0","79877","עירובין|יז ע"ב",""),new Message("79891","79879","תוספות בדף יא. מתייחס לזה","26/08/20 12:07","ו אלול","תש"פ","12:07","יום יום ידרשון","שאלה קצת שונה אבל זה יכול לענות גם על שאלתך:

"וא''ת הואיל ומהני צורת הפתח מכל ד' רוחות,
א''כ גבי פסי ביראות למה הוצרכו לארבעה דיומדין ולא הוי שרי אלא לבהמה...
היה להם לעשות ד' קונדסין וזמורה על גביהן...

ואומר ר''י לפי שלא היה מתקיים כל כך משום דאתו גמלי ושדו ליה
וגם בקל יכול ליפול ברוח שאינה מצויה לפי שהיו צריכין להגביהו מן הגמלים הנכנסים שם לשתות"","919","","1357","True","True","False","","92","213.151.41.221","0","79877","עירובין|יז ע"ב",""),new Message("79884","79881","שאלה","26/08/20 10:51","ו אלול","תש"פ","10:51","אבי גרינבלט","האם ההלכה למשה מסיני מתייחסת באופן ספציפי לעולי הרגלים דווקא ורק להם או נעזרים בהגדרת המחיצה עפ"י הלמ"מ ובזה מתירים לעולי הרגלים ?
(מתייחס גם להודעתך משבוע שעבר כמדומני שהזכרת את הריטב"א)","539","","1357","True","True","False","","79","77.126.151.252","0","79877","עירובין|יז ע"ב",""),new Message("79885","79882","אין טרחה בדיומדין אבל","26/08/20 10:52","ו אלול","תש"פ","10:52","יהודה 12345","גם אין טרחה בצורה אחרת (לדוג' צורת הפתח), שהיא יותר 'מהודרת'
השאלה שלי היא למה להרחיב היתר, יותר ממה שחייבים?
(לגבי דוכנים של ח"י רוטל- לא נראה לי שדיקטים נטועים באמצע שום מקום נראה יותר סביר...)
ישר כוח!","1095","","1357","True","True","False","","40","87.71.84.140","0","79877","עירובין|יז ע"ב",""),new Message("79888","79884","לפי מה שהבנתי בריטב"א...","26/08/20 11:02","ו אלול","תש"פ","11:02","מתי","וכך הסברתי בשיעור, שההל"מ נאמרה בדין מחיצה. דיומדין / פסים של אמה עם רווח עד עשר או שלוש עשרה ושליש זה מחיצה והחלל בניניהם הוא רה"י.
רבנן אסרו בכל מקום חוץ מביראות לעולי רגלים.
אמרתי ריטב"א כי זה מה שנשאר לי בדגרא ללישנא מהפעם הקודמת, למרות שזה תוס' מפורש במשנה כאן.
וז"ל הריטב"א: והנכון יותר כשיטת התוס׳ כי מחיצו׳ הלכ׳ למשה מסיני ואין כולם שוות שהרי אתה רואה בפי׳ תקרה יורד וסותם ואמרינן גוד אחית ואין בקיעת גמלים מבטלה ובמחיצות דעלמא ואפילו הן גדולות כמה מבטלתן בקיעת גדיים הכא נמי כך היא דין של תורה דכל שיש מחיצו׳ שלימו׳ בזויות שיעור אמה לכל צד כעין פסי ביראות שפס א׳ חשובה מחיצה גמורה ולא תפסל בשום פרצה בעול׳ ובאו חכמי׳ ואסרו שלא לטלטל בו אלא לצורך עולי רגלים או לדבר מצוה. ע"כ.","860","","1357","True","True","False","","101","91.195.162.2","0","79877","עירובין|יז ע"ב",""),new Message("79887","79885",">>>","26/08/20 10:56","ו אלול","תש"פ","10:56","אבי גרינבלט","צורת הפתח היא כלי חזק למקומות מסויימים אבל במקרה של עולי הרגלים וכד' אין שום 'הידור' בצורת הפתח אם הותרה דרך זו של דיומדין.
אפשר 'להדר' ולדרוש מחיצות שתי וערב מחבלים ועדיין לא דורשים למרות שאין בזה קושי מסויים.
'הידור' לפעמים עלול לגרור למכשלה (לדוגמא , המחצלת שנפרשה ע"ג קורת המבוי על מנת ליצור מחיצה כפי שראינו בריש יד,א) .","539","","1357","True","True","False","","77","77.126.151.252","0","79877","עירובין|יז ע"ב",""),new Message("79889","79888","התכוונתי בדיוק לסיומת.","26/08/20 11:04","ו אלול","תש"פ","11:04","אבי גרינבלט","זה לא הלמ"מ אלא נובע מכוח הלמ"מ.
הניסוח שלך "נשמע" שונה מניסוחו של הריטב"א.

דבריך - "בכל מקרה פסים ודיומדין זה הל' למשה מסיני ולא דוקא בביראות ולאו דוקא לעולי רגלים. רבנן אסרו בכל מקום שמא יוציא מבין הפסים לרה"ר. ובמקום מים לעולי רגלים לא גזרו".
דברי הריטב"א - "ובאו חכמי׳ ואסרו שלא לטלטל בו אלא (התירו) לצורך עולי רגלים או לדבר מצוה".","539","","1357","True","True","False","","74","77.126.151.252","0","79877","עירובין|יז ע"ב",""),new Message("79890","79889","לא!","26/08/20 11:48","ו אלול","תש"פ","11:48","מתי",""כך היא דין של תורה דכל שיש מחיצו׳ שלימו׳ בזויות שיעור אמה לכל צד כעין פסי ביראות שפס א׳ חשובה מחיצה גמורה ולא תפסל בשום פרצה בעול׳. ובאו חכמי׳ ואסרו שלא לטלטל בו, אלא לצורך עולי רגלים או לדבר מצוה - שהשאירו על מכונו.","860","","1357","True","True","False","","55","91.195.162.2","0","79877","עירובין|יז ע"ב",""),new Message("79892","79890","מהציטוט שלך אכן כך","26/08/20 12:08","ו אלול","תש"פ","12:08","אבי גרינבלט","מהציטוט שהבאתי , כך הבנתי.
(ע"ע ברשימת ההלמ"מ לפי הרמב"ם בהתייחס ל"מחיצין")
ע"כ","539","","1357","True","True","False","","80","77.126.151.252","0","79877","עירובין|יז ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82800);