var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=80197;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","73"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","51"),new MostViewed("107110","יין או שכר","שמואל דוד","05/05/24 05:32","595","46")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("80197","0","אני מוותר לר"י מלהוביל בגדיי לבי מסותא","07/09/20 02:03","יח אלול","תש"פ","02:03","מרדכי דב זינגר","אני מוותר לר"י מלהוביל בגדיי לבית המרחץ ...
אבל לענ"ד נ"ל לי שמצאתי תשובה.

ר"י שאל על בן בג בג מה עושים עם המילה בקר
בבקר מלמד שלוקחין בקר על גב עורו משום דגופיה
ובצאן מלמד שלוקחין צאן על גב גיזתה משום דמחובר
וביין מלמד שלוקחין יין על גב קנקנו משום דהיינו נטירותיה.
ובשכר מלמד שלוקחין תמד משהחמיץ הו"א משום דפירא הוא

ממילא יכלה התורה לכתוב רק צאן לגיזתה וכ"ש בקר לעורו.
אז למה התורה כתבה בקר ?

וכאן הבן שואל.
הרי התחלנו את הסוגיא עם שאלה.
ובהבלעה מי שרי ?
דהיינו.
שרב יוסף העמיד את ההתר מים ומלח...
שנתן לתוכן שמן
וכמו שהסביר אביי לא צריכא
שנתן דמי מים ומלח בהבלעה.

א"כ נוכל לומר שאת זה לומדים מייתור המילה בבקר
נכון שלא הכי דומה...
אבל ללא הסבר זה תחזור השאלה
בהבלעה מניין ?
מה הועילה התשובה שהבאנו את הברייתא בקר צאן יין ושכר.
להבלעה שלהם יש מילה מיותרת וליין ומלח, אין.
אז מניין לומדים הבלעה במים ומלח אם לא מייתור בבקר

אנא האירו את עייני.
===============================
אגב.
חמור דבור לרבי יהודה
ושה דאבידה לדברי הכל
ובקר דמעשר לבן בגבג
קשיא","807","","1342","True","True","False","","513","212.76.119.136","0","0","עירובין|כז ע"ב",""),new Message("80215","80197","כמדומני שכשלא מבינים, שואלים בפשטות","07/09/20 07:06","יח אלול","תש"פ","07:06","אלף בית רשי",""לא הבנתי" ולא מתיימרים להיות כאחד מן האמוראים העונה לר"י בגלל חוסר הבנה!!! לפעמים אני ממש משתומם על כותבים ההופכים הגמרא והתנאים והאמוראים לחברים שלנו, נצרכת מידה רבה של זהירות בכגון דא, וכפי שאני מתרשם זו שגגה שיצא מן המקלדת ולא כיוון מר לכך.
ולעצם השאילה ר"י לא מחפש פיתרון למילה בבקר אלא מבקש הסבר לפי דברי בן בג בג לחשבון הדברים, שהרי אם התורה לא הייתה רוצה להתיר צאן וגיזתו היה נכתב רק המילה "בבקר" כי בו אי אפשר לחלק (או אפילו בבקר וצאן וביין וכו) הפירוט בכל דבר בבקר ובצאן וביין וכו' וחשבונו של בן בג בג גורם שלמעשה בבקר מיותר לגמרי כי אם בצאן כולל גם גיזה אז בוודאי גם עור, ואין לעניין הבלעה שום דבר עם "חשבונו" של בן בג בג","278","","1342","True","True","False","","102","96.20.220.141","0","80197","עירובין|כז ע"ב",""),new Message("80238","80197",">>>","07/09/20 14:21","יח אלול","תש"פ","14:21","יום יום ידרשון","משמע ברש"ש על רש"י שלומדים הבלעה של מים ומלח מהבלעה של צאן וגיזתה.
ונראה כוונתו משום שגם מים ומלח נעשו מחוברים כגיזת הצאן (בשונה מיין וכד שאפשר להפריד ביניהם), ואין סיבה למעט אותם.","919","","1342","True","True","False","","97","213.151.36.228","0","80197","עירובין|כז ע"ב",""),new Message("80235","80215","דבר גדול למדנו מר' יוחנן","07/09/20 13:13","יח אלול","תש"פ","13:13","מרדכי דב זינגר","ששוה לו לבזות עצמו ע"מ להבין דברי חז"ל.
וזהו כבודם שאנו רוצים ומשתוקקים להבין דבריהם. גם אם אנו עושים זאת בצורה של זמירות היו לי חוקיך.

ושוב...
לענ"ד ר' יוחנן כן חיפש פיתרון והבנה לדברי בן בג בג.
וגם אם הרעיון שלי לא מוצא חן בעייניך, מחובתך להטריח עצמך ליישב את שאלתו.
לפחות לנסות. ולא להגיד אם ר"י לא מצא תשובה, אני ודאי לא אמצא.
הרי זה מה שמלמדת אותנו התורה ועליהם ככל הדברים אשר דבר ה' עמכם בהר {דברים ט-י} מלמד שהראהו הקב''ה למשה דקדוקי תורה ודקדוקי סופרים ומה שהסופרים עתידין לחדש","807","","1342","True","True","False","","69","212.76.119.136","0","80197","עירובין|כז ע"ב",""),new Message("80246","80235","לא הבנת דברי","07/09/20 17:35","יח אלול","תש"פ","17:35","אלף בית רשי","ולהיפך לא פסלתי את דבריך "שאפשר" למצוא מטרה לייתור, אלא את זה לא חיפש רבי יוחנן, במילים פשוטות יותר ר"י דיבר על פי חשבונו של בן בג בג "בבקר" מתייתר ואינו ענין למצוא לימוד ומטרה ליתור זה שאינו על פי אותו "חשבון", כי הרי שמן ומלח הם דברים מופרדים לחלוטין ביסודם שחיברום למאכל אח"כ, משא"כ בקר ועורו שברייתם מחוברים ובוודאי שאין שה יכול להיות מטרת הייתור ופשוט,

ושוב אני בהחלט חושב שאתה צריך לחזור בך מן הניסוח כלפי רבי יוחנן שאתה כביכול מוותר לו, זו בדיחה תפילה!
ובכלל הערה כללית מאחרון המבינים בניסוח, הרבה פעמים מר משתשע בכתיבת הודעותיו ככתבי חידה, דבר המקשה על ההבנה במהירות מה התוכן האמיתי שרצית לומר, ולפעמים ההבנה אף משתבשת כתוצאה מכך, ושוב זה לטעמי בלבד ואינני מתיימר להיות פה לרבים","278","","1342","True","True","False","","105","96.20.220.141","0","80197","עירובין|כז ע"ב",""),new Message("80239","80238","ייש"כ. ומשכר... ?","07/09/20 15:01","יח אלול","תש"פ","15:01","מרדכי דב זינגר","דוקא מים ומלח יותר דומים לתמד משהחמיץ.","807","","1342","True","True","False","","76","212.76.119.136","0","80197","עירובין|כז ע"ב",""),new Message("80251","80239","זו הנקודה, שאין כאן תירוץ","07/09/20 22:44","יח אלול","תש"פ","22:44","איתיאל","אם ללמוד הבלעה - למדנו כבר מתמד. אדרבה, החידוש בבקר וצאן פחות, שהרי שם במהות הם גוף אחד (אי אפשר לגדל בקר בלי עור.. למרות שמשווקי הבשר ישמחו מאוד לפטנט כזה). כנ"ל בצאן - אמנם אפשר לגזוז, אבל הצמר צומח באופן טבעי מחובר לצאן.
וכן ביין, אמנם פחות חידוש, כי אינו דבוק ביין, אך אי אפשר המציאות ליין בלי כד.
והתמד הוא החידוש הגדול - כי אפשר לענבים בלי תוספת המים, והם אינם חלק מהותי, אלא ערבוב מקרי. וכן במלח ומים ושמן.","842","","1342","True","True","False","","91","213.137.73.58","0","80197","עירובין|כז ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82731);