var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=80646;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("80646","0","מסכת ברכות דף ט עמוד א","27/09/20 16:23","ט תשרי","תשפ"א","16:23","שקד יהודה","לפי רבי עקיבא - שלומד מהלילה "הזה" שזה לא לילה אחר
מה הכוונה?
שהוא אומר הלילה הזה כן אוכלים אבל לא אוכלים בלילה שיהיה אחריו?
או בלילה הזה כן אוכלים , אבל לא אוכלים בלילה שהיה לפניו?
ובכלל אשמח להסבר לגבי הסדר של הימים והלילות של מה שנאמר בהקשר של רבי עקיבא ורבי אלעזר בן עזריה
*אני לא מצליח להבין האם מדובר בלילה שלפני או לילה שאחרי בהסברים השונים של הגמרא
תודה רבה!","1193","","1311","True","True","False","","474","79.182.90.177","0","0","ברכות|ט ע"א",""),new Message("80647","80646","בבקשה","27/09/20 16:47","ט תשרי","תשפ"א","16:47","הראל","בלילה הבא, בלילה שיהיה אחריו (לא רק בליל ט"ו אלא גם ביום ט"ו ובליל ט"ז).

[נראה לי שזה עונה גם על סוף שאלתך, אך אם לא - בבקשה תסביר טוב יותר את הקושי שלך]

גמח"ט.","46","","1311","True","True","False","","164","213.151.60.233","0","80646","ברכות|ט ע"א",""),new Message("80648","80647","תודה הראל - שאלה נוספת בנושא","28/09/20 19:59","י תשרי","תשפ"א","19:59","שקד יהודה","רבי עקיבא אומר "בלילה הזה" = בלילה הוא נאכל ולא ביום
ובהמשך בקשר ל "לא תותיר עד הבקר" רבי עקיבא לומד מזה = לא לאכל בבוקר השני
וזה קצת קשה לי
אם רבי עקיבא כבר אמר שאוכלים רק בלילה ולא ביום
איך הוא יכול להגיד בהמשך שהשימוש ב "לא תותירו" הוא כדי לא לאכול ביום השני
הרי הוא כבר אמר שבלילה זה לאכול בלילה ולא ביום

*הדבר היחיד שחשבתי עליו (שנראה לי קלוש יחסית) זה שב "בלילה" הוא מתכוון רק ליום שלפני הלילה (י"ד), ולא ליום שאחרי הלילה (ט"ז)

אשמח לתשובה","1193","","1310","True","True","False","","65","79.182.90.177","0","80646","ברכות|ט ע"א",""),new Message("80649","80648","תשובה","28/09/20 21:19","י תשרי","תשפ"א","21:19","הראל","זה לשון הסוגיה כולה:

אמר רב יוסף:
לא קשיא, הא ר' אלעזר בן עזריה הא רבי עקיבא, דתניא:
"וְאָכְלוּ אֶת הַבָּשָׂר בַּלַּיְלָה הַזֶּה" -
רבי אלעזר בן עזריה אומר:
נאמר כאן "בלילה הזה" ונאמר להלן "וְעָבַרְתִּי בְאֶרֶץ מִצְרַיִם בַּלַּיְלָה הַזֶּה" - מה להלן עד חצות אף כאן עד חצות.
אמר ליה ר' עקיבא:
והלא כבר נאמר "בחפזון" - עד שעת חפזון.
א"כ מה תלמוד לומר "בלילה"? - יכול יהא נאכל כקדשים ביום? תלמוד לומר: "בלילה", בלילה הוא נאכל ולא ביום.

בשלמא לר' אלעזר בן עזריה דאית ליה גזירה שוה - אצטריך למכתב ליה "הזה",
אלא לר' עקיבא האי "הזה" מאי עביד ליה? - למעוטי לילה אחר הוא דאתא, סד"א: הואיל ופסח קדשים קלים ושלמים קדשים קלים - מה שלמים נאכלין לשני ימים ולילה אחד, אף פסח נאכל שתי לילות במקום ב' ימים ויהא נאכל לב' לילות ויום אחד, קמ"ל "בלילה הזה" - בלילה הזה הוא נאכל, ואינו נאכל בלילה אחר.
ור' אלעזר בן עזריה: מ"לא תותירו... עד בקר" נפקא.
ורבי עקיבא: אי מהתם, הוה אמינא מאי "בקר" בקר שני.
ורבי אלעזר אמר לך: כל "בקר" בקר ראשון הוא.


ולגבי שאלתך:
רבי עקיבא אומר שאם היה כתוב רק "לא תותירו... עד בקר" אז הייתי חושב שהכוונה היא לבוקר שני (בוקר של ט"ז),
אבל כעת בגלל שכתוב "הזה", אז זה ממעט את בוקר ט"ו.","46","","1310","True","True","False","","135","95.86.68.79","0","80646","ברכות|ט ע"א",""),new Message("80652","80649","האמת שעדין לא הבנתי","28/09/20 22:36","י תשרי","תשפ"א","22:36","שקד יהודה","כרבי עקיבא אומר "לבלילה" הוא אומר בלילה ולא ביום
לכן זה לא יכול להיות ביום, בוודאי לא ביום של ט"ו כי זה היום שהוא בא לשלול
וכמו שכן גם לא ביום של ט"ז
אז איך אחרי זה רבי עקיבא אומר על "לא תתירו" שזה בא לשלול את היום השני (של ט"ז)
האמת שעדין לא הצלחתי להבין","1193","","1310","True","True","False","","36","79.182.90.177","0","80646","ברכות|ט ע"א",""),new Message("80653","80652","אנסה","28/09/20 23:09","י תשרי","תשפ"א","23:09","הראל","השאלה שלך היא על השלב הזה בגמרא:
"ורבי עקיבא: אי מהתם, הוה אמינא מאי "בקר" בקר שני".

אך שים לב היטב:
כוונת הגמרא בשלב זה לומר שרבי עקיבא סובר שאם היה לנו רק את הפסוק של "לא תותירו ממנו עד בוקר" אז הייתי חושב שהכוונה היא בוקר שני, ולכן הפסוק הזה לא מספיק לי.","46","","1310","True","True","False","","127","95.86.68.79","0","80646","ברכות|ט ע"א",""),new Message("80654","80653","אני חושב שעכשיו הבנתי - תודה רבה!!!","28/09/20 23:15","י תשרי","תשפ"א","23:15","שקד יהודה","תודה רבה על המהירות והיסודיות!!!
גמר חתימה טובה!!","1193","","1310","True","True","False","","23","79.182.90.177","0","80646","ברכות|ט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);