var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=80682;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45"),new MostViewed("107089","הגהות הגר"א ב"מ סג","אוריאל שלמוני","01/05/24 10:28","605","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("80682","0","נימוקו עמו - נים וקו, מה זה 'נים'?","29/09/20 20:47","יא תשרי","תשפ"א","20:47","אבצן","ראיתי בזה שלשה ביאורים עיקריים - ואפרטם, לפי סדר קרבתם לפשט:

א. נים - לשון דיבור, כמו 'נמתי לו' - אמרתי לו. דיבורו קו ישר כמשקולת.
[הרשב"ץ במגן אבות פ"ד מ"ו, מנחם משיב נפש, עדות ביעקב, רש"ש, ומגיה נימו-קו, דיבורו קו ישר, עלי תמר ומגיה במקום 'דבר ישר' - 'דברי ישר'].

ב. נים מלשון שערה ונימה, והוא מעין קו המשקולת.
[תולדות פרץ, מזה ומזה הם כתובים, אוצרות י-ם רמא-רס עמ' תרצז, המפרש בשוטנשטיין].

ג. נים מלשון שינה - נים ולא נים כו'. גם כד ניים ואמר - דבריו מדוקדקים ונכונים.
[בו ישמח לרב חירארי].","785","","1314","True","True","False","","585","109.226.59.2","0","0","עירובין|נא ע"א",""),new Message("80693","80682","המסתבר ביותר הוא ב'","30/09/20 09:15","יב תשרי","תשפ"א","09:15","אלף בית רשי","כפי שאני חוזר ומוכיח שהלשון בה רש"י בוחר לפרש במסכת מסוימת, היא מתוך מילים מלשון הגמרא במסכת זו עצמה, ואכן מפליא שרש"י דוקא כאן מרחיב את ביאור המילה "נימוק" ולא במקורו במסכת גיטין ואף במסכתינו לא פירש במקום הראשון בדף יד, אלא שהסוד מתבאר בסמיכות מקום ממש ובענין מדידת המרחק לעירוב בדף נח אמר רב יהודה אמר שמואל לא שנו אלא שאין חוט המשקולת יורד כנגדו וראה בהרחבה שם ברש"י, וכמובן רק במסכתינו מכל הש"ס מופיע הלשון חוט המשקולת
גם נמצא במסכתינו בסמיכות בדף ע"ו לא יזיז בו אפילו מלא נימא וזה סמל לדיוק על מלא נימא, מכוון לחלוטין","278","","1313","True","True","False","","89","96.20.220.141","0","80682","עירובין|נא ע"א",""),new Message("80694","80693","ממרחק תביא לחמה...","30/09/20 10:16","יב תשרי","תשפ"א","10:16","אבצן","קצת דחוק לפרש שרש"י פירש נים היות וזה מוזכר בדף ע"ו...

ועוד, לשיטתך הול"ל קו ישר "כחוט המשקולת".
ועוד המילה 'דבר' מראה שמפרש נים כדיבור.","785","","1313","True","True","False","","56","109.226.59.2","0","80682","עירובין|נא ע"א",""),new Message("80709","80694","אני ציינתי עובדות","30/09/20 16:06","יב תשרי","תשפ"א","16:06","אלף בית רשי","חוט המשקולת מוזכר "רק" במסכת עירובין ובסמיכות של שבע דפים
וכן מוזכר עניין נימא "בעניני עירובין" (ללא הזדקקות לענין הסמיכות)
ובהחלט מובן למה רש"י לא כותב "חוט" כלשון הגמרא כי הרי מסביר את המילה נימו-קו שזה נים וקו משקולת שאין תפקידה כמאזניים אלא משקולת שתפקידה מדידה והיא היא המשקולת המופיע בגמרא למדידת יישור ולסמן "קו" ישר, החוט הוא רק האמצעי להגיע לקו ישר, וזה שימש כפלס בימינו, והכוונה שדבריו ישרים ומכוונים בתכלית הדיקדוק כי הוא מגבה את דבריו בראיות וטעמים","278","","1313","True","True","False","","87","96.20.220.141","0","80682","עירובין|נא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);