var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=80683;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("80683","0","הסבר ללימוד מקום ממקום ומקום מניסה כו'","29/09/20 21:41","יא תשרי","תשפ"א","21:41","אבצן","משום מה השוטנטיין בדפים האחרונים סומך מאד על האינטיליגנציה של הלומד שאם הוא שרד עד דפים אלה במסכת עירובין, הוא גם יודע ללמוד רש"י ואינו זקוק עוד לפירוש שלהם, ולכן את הענין הזה הם פשוט סתמו ולא פירשו כלל.

ולכן הבאתי פירוש פשטי המבוסס על רש"י ויקל על הלומד.

ילפינן מקום ממקום ומקום מניסה -
בפסוק נאמר "אל יצא איש ממקומו"
ובפסוק נוסף "ושמתי לך מקום אשר ינוס שמה".

ולומדים מקום מניסה –

כאילו כתוב 'ניסה' בפסוק "אל יצא איש ממקומו" + ניסה.

ניסה מניסה –
לומדים מ'אל יצא איש ממקומו' + ניסה שהוספנו לו –
גזרה שוה לפסוק "מגבול עיר מקלטו אשר ינוס שמה"

וכאילו נכתב גם 'גבול' בפסוק "אל יצא איש ממקומו" + ניסה + גבול

גבול מגבול וגבול מחוץ –
לומדים מ'אל יצא איש ממקומו' + ניסה + גבול שהוספנו לו –
גזרה שוה לפסוק "ומצא אותו גואל הדם מחוץ לגבול עיר מקלטו"

וכאילו נכתב גם 'חוץ' בפסוק "אל יצא איש ממקומו" + ניסה + גבול + חוץ

וחוץ מחוץ -
וכל זה נועד כדי להגיע לפסוק
"ומדותם מחוץ לעיר את פאת קדמה אלפיים באמה"

כך גם בפסוק אל יצא איש ממקומו – גם כן באלפיים אמה יש איסור.","785","","1315","True","True","False","","481","109.226.59.2","0","0","עירובין|נא ע"א",""),new Message("80684","80683","לענ"ד יש כאן שילוב .","29/09/20 22:12","יא תשרי","תשפ"א","22:12","אבי גרינבלט","יש שתי דרכים להבין את הלוגיקה של השרשרת המדרשית הזו:

א. למעשה אנו מעבירים רק ביטויים בעלי משמעות , והלימוד המהותי הוא רק מההתחלה אל הסוף : כלומר מערי הלוויים אל תחום שבת.
ב. אנו לומדים סדרה של גז”ש והיקשים לסירוגין , שילוב של גז"ש והיקש.

ברש”י על הסוגיא נראה שהוא הבין את הדרשה באופן הראשון ואכן בסיום דבריו הוא מציין שהלימוד הוא בגז"ש והקשרים הינם דרך משמעות המילים הזהות בלבד.

כהבנה השניה ככה"נ סובר המאירי ואלו דבריו :
"תיבות השוות בעניין אע”פ שאין דומות מצד הלשון למדים גז”ש מהם זה מזה. וזהו שאמרו: ‘ושב הכהן’-‘ובא הכהן’, זו היא שיבה זו היא ביאה…ולמדת לפי דרכך במה שאמרו ‘אין למדין גזרה שוה אא”כ למדה מרבו’ שלא היו מקובלים מפרט הגזרה שוה, אלא שבאותה תיבה היה עניין גזרה שוה ואח”כ היתה הבחירה בידם באיזו תיבה הדומה לו למדין לו לגזרה שוה"","539","","1315","True","True","False","","56","77.126.151.252","0","80683","עירובין|נא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);