var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=80809;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","54"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","36"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("80809","0","צנון - למה הגמרא לא מתרצת תרוץ שלישי","04/10/20 00:04","טז תשרי","תשפ"א","00:04","מרדכי דב זינגר","הגמרא השלנו שואלת
נראה צנון, נראה סם חיים !
והא תניא
נראה צנון, נראה סם המות ?

לא קשיא
כאן בעלין כאן באמהות
כאן בימות החמה כאן בימות הגשמים
!

למה לא מתרצים תרוץ שלישי....
כמו בברכות נז :

תנא דבי ר' ישמעאל
למה נקרא שמן קשואים מפני שהן קשים לגוף כחרבות
איני והכתיב {בראשית כה-כג} ויאמר ה' לה שני גוים בבטנך אל תקרי גוים אלא גיים וא''ר יהודה אמר רב אלו אנטונינוס ורבי שלא פסק משלחנם לא צנון ולא חזרת ולא קשואין לא בימות החמה ולא בימות הגשמים
לא קשיא - הא ברברבי הא בזוטרי

וכ"כ נשאל הפוך.
למה הגמרא שם לא מתרצת את שני התרוצים שלנו.
קשואין לא בימות החמה ולא בימות הגשמים
לא קשיא - הא ברברבי הא בזוטרי

ולפני שעשיתי "שליחה".
עיינתי שוב בתוס' כאן ד"ה כאן
שמביא את השאלה דוקא מע"ז דף יא
כאן בעלין כאן באמהות כאן בימות החמה כאן בימות הגשמים. פ''ה דעלין קשין ואמהות יפין אמהות שרשין בימות החמה יפין שמצננין הגוף בימות הגשמים קשין משמע לפירושו דעלין לעולם קשין ואפי' אמהות אינן יפין אלא בימות החמה ותימה דבפרק קמא דע''ז (דף יא.) אמר גבי אנטונינוס ורבי שלא פסקו מעל שלחנם לא צנון ולא חזרת לא בימות החמה ולא בימות הגשמים ונראה לפרש דכאן בימות החמה וכאן בימות הגשמים כלומר עלין ואמהות חד מעלי בימות החמה וחד מעלי בימות הגשמים ואית ספרים דגרסי ואיבעית אימא הא והא בעלין אבל באמהות לעולם מעלו:

ואכתי קשה","807","","1321","True","True","False","","522","95.86.118.43","0","0","עירובין|נו ע"א",""),new Message("80810","80809","ואולי....רברבי זה אמהות וזוטרי זה עלין","04/10/20 00:07","טז תשרי","תשפ"א","00:07","מרדכי דב זינגר","","807","","1321","False","True","False","","31","95.86.118.43","0","80809","עירובין|נו ע"א",""),new Message("80814","80809","מסתבר","04/10/20 08:46","טז תשרי","תשפ"א","08:46","מתי","מסתבר שהגמ' לא מתרצת סברות בעלמא - בדרך של אולי - כדי לתרץ את הסתירה. אלא זה ההסבר האמיתי, שיש הבדל בין העלים לשורש ובין קיץ לחורף.
ובקישואים ההבדל הוא באמת בין רברבי לזוטרי.","860","","1321","True","True","False","","58","212.76.108.118","0","80809","עירובין|נו ע"א",""),new Message("80817","80814","אפשר להוסיף שההבדל","04/10/20 12:52","טז תשרי","תשפ"א","12:52","רבינו תם מדפתי","בין רברבי וזוטרי זה דווקא בקישואין, כפי שרואים גם בימינו
שהקישואים הגדולים אינם טובים ומלאים מים משא''כ בקטנים
שהם טובים למאכל, אבל בצנון לא מצאנו כזה חילוק.","1041","","1321","True","True","False","","18","176.12.176.41","0","80809","עירובין|נו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);