var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=80900;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","79"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","44"),new MostViewed("107145","הגהות הגר"א ב"מ סט","אוריאל שלמוני","07/05/24 10:56","605","41")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("80900","0","טעות לענ"ד בכותרת","06/10/20 23:30","יח תשרי","תשפ"א","23:30","מרדכי דב זינגר","כותרת הגמרא
היתה של רבים והרי היא כו':

במשנה כתוב
...של רבים ונעשית של יחיד - אין מערבין את כולה
אא''כ... עשה חוצה לה
בברייתא כתוב
היתה של רבים והרי היא של רבים
ואין לה אלא פתח אחד מערבין את כולה

שאלת אביי על ר' זירא
רבי זירא. ערבה למתא דבי רבי חייא,
ולא שבק לה שיור
א"ל אביי...

משמע מהגמרא
שהיא מדברת על המשנה, ולא על הברייתא.

לכן לענ"ד יש לשנות את הכותרת
של רבים ונעשית של יחיד - אין מערבין את כולה

אשמח לחוו"ד
מועדים לשמחה.","807","","1316","True","True","False","","506","95.86.118.43","0","0","עירובין|נט ע"ב",""),new Message("80903","80900","בוודאי שזה חוזר על הברייתא","07/10/20 01:48","יט תשרי","תשפ"א","01:48","אבצן","איפה מצאת במשנה דין של עיר עם פתח אחד שמערבין את כולה בלא שיור?

זה דין שהתחדש רק בברייתא, והוא העומד כאן במרכז הדיון - וכדברי רש"י
רש"י מסכת עירובין דף נט עמוד ב
ולא שבק לה שיור - ועיר של רבים והרי היא של רבים הוה, מדקאמר ליה עיר של יחיד ונעשית של רבים אלמא ההיא שעתא דרבים הוה, ואמרו ליה אינהו מעיקרא נמי דרבים הוה, אלא אשפה הוה לה שסותם אחד מפתחיה, ולא היה לה אלא פתח אחד, ואמר לעיל דאפילו של רבים בהכי הוה סגי ליה.
","785","","1315","True","True","False","","46","109.226.59.2","0","80900","עירובין|נט ע"ב",""),new Message("80920","80903","נכון. עיקר החידוש כאן הוא הפתחים.","07/10/20 16:34","יט תשרי","תשפ"א","16:34","מרדכי דב זינגר","אבל. א"א להכנס להבנת ר' זירא ללא המשנה
אם צריך שיור או לא
ייש"כ.","807","","1315","True","True","False","","46","95.86.80.71","0","80900","עירובין|נט ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82800);