var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=81339;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("81339","0","לר' יוחנן - אפילו חורבה","21/10/20 11:12","ג חשון","תשפ"א","11:12","פשטן","שאלה בדף של מחר - דף ע"ד:

לרבי יוחנן 'מבוי' נקרא, גם אם יש רק חצר אחת ועוד חורבה אחת.

לא הבנתי: הרי בחצר יש רק בית אחד (כך משמע מרש"י קודם) ובחורבה לא גרים (זה רק ראוי לדירה).

א"כ יש כאן רק דייר אחד בכל המבוי - ומדוע צריכים בכלל עירוב או שיתוף?","1198","","1289","True","True","False","","472","213.151.50.168","0","0","עירובין|עד ע"א",""),new Message("81340","81339","יש עליו תורת מבוי","21/10/20 12:01","ג חשון","תשפ"א","12:01","אבי גרינבלט","","539","","1289","False","True","False","","41","2.55.18.135","0","81339","עירובין|עד ע"א",""),new Message("81341","81339","ר' יוחנן לא מצריך שיתוף","21/10/20 12:19","ג חשון","תשפ"א","12:19","יום יום ידרשון","הדיון הוא לגבי השאלה האם מבוי זה ניתר בלחי וקורה או לא.","919","","1289","True","True","False","","125","213.151.41.221","0","81339","עירובין|עד ע"א",""),new Message("81344","81340","איך יתכן שיתגורר אדם אחד ויהיה מבוי?","21/10/20 14:47","ג חשון","תשפ"א","14:47","פשטן","","1198","","1289","False","True","False","","30","213.151.50.168","0","81339","עירובין|עד ע"א",""),new Message("81343","81341","מהיכן המקור לזה?","21/10/20 14:39","ג חשון","תשפ"א","14:39","פשטן","יש משנה מפורשת שצריך שיתוף. מחלוקת ר"מ וחכמים אם צריך גם וגם, או שדי באחד מהם - אבל לומר שלא צריך שיתוף כלל, מנין לך? אכן אני רואה מלשון הגמ' שמדברת על לחי וקורה, אך מנין לך שבא למעט שיתוף?!

ולעצם שאלתי, לא מצאתי שמדברים ע"כ. אבל מצאתי בתמונות.

בתמונות של קול הלשון מופיע 1 בית וחצר + חורבה - וע"כ קשה לי.

בתמונות של עוז והדר מופיע 2 בתים בחצר + חורבה - ואז יותר מובן.","1198","","1289","True","True","False","","32","213.151.50.168","0","81339","עירובין|עד ע"א",""),new Message("81360","81343","רש"י ד"ה הכא נמי","22/10/20 08:30","ד חשון","תשפ"א","08:30","יום יום ידרשון",""הכא נמי לא גזור דילמא אתי לאפוקי מאני דחצר לחורבה. דרך מבוי והרי רשות אחרת היא שיש לה בעלים ובמבוי לא נשתתפו שהרי אינה אוסרת כדתניא לעיל בפירקין אינו אוסר אלא מקום דירה בלבד דהיינו מקום פיתא או מקום לינה".

המחלוקת של האמוראים כאן עומדת בפני עצמה ולא מתייחסת למשנה שעוסקת בשיתוף.","919","","1288","True","True","False","","119","213.151.41.221","0","81339","עירובין|עד ע"א",""),new Message("81345","81344","זה המצב","21/10/20 14:54","ג חשון","תשפ"א","14:54","אבי גרינבלט","אין בית ללא חצר ומהחצר יוצאים לשביל המוביל לרה"ר.
ההגדרה היא עקרונית ואליבא דר"י גם זה נקרא מבוי.
המבוי דומה לרה"ר היות ויש אליו גישה לרבים (גם אם באים מחוצה לו) ולזה חייבים היכר.","539","","1289","True","True","False","","43","80.246.136.71","0","81339","עירובין|עד ע"א",""),new Message("81363","81360","ייש"כ - ומה סובר שמואל?","22/10/20 11:23","ד חשון","תשפ"א","11:23","פשטן","כעת הבנתי שלפי רב צריך לפחות 2 חצירות. וצריך שישתתפו במבוי.

לפי ר' יוחנן צריך חצר + חורבה - ולא משתתפים במבוי כי החורבה איננה דירה (לא פיתא ולא לינה)

אך מה הדין לפי שמואל - שצריך חצר עם דירה +דירה. כלומר חייבים להשתתף במבוי כי יש פיתא או לינה (זה דירה ולא חורבה).","1198","","1288","True","True","False","","37","213.151.50.168","0","81339","עירובין|עד ע"א",""),new Message("81364","81363","אכן","22/10/20 11:53","ד חשון","תשפ"א","11:53","יום יום ידרשון","","919","","1288","False","True","False","","118","213.151.41.221","0","81339","עירובין|עד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);