var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=82738;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","54"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","36"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("82738","0","מתיב ר' יוסף בשיירא אין- למה קשה רק לרבא","14/11/20 23:48","כז חשון","תשפ"א","23:48","אבצן","ר' יוסף הקשה לרבא - בשיירא התיר ר"י, לא באדם בודד, וא"כ איך אתה התרת שאף באדם בודד תתבטל החבית למים?

לא הבנתי -
מדוע ר' יוסף מקשה דוקא לרבא, הרי זו קושיה בפ"ע מהברייתא למשנה, שבברייתא יש סייג להיתר - דוקא בשיירא, ואילו במשנה ההיתר הוא ללא סייגים?","785","","1280","True","True","False","","401","109.226.59.2","0","0","עירובין|צז ע"ב",""),new Message("82740","82738","הקושיא על רבי יהודה","15/11/20 00:10","כח חשון","תשפ"א","00:10","אבי גרינבלט","","539","","1279","False","True","False","","59","77.124.49.18","0","82738","עירובין|צז ע"ב",""),new Message("82743","82738","עיין שם לשאלתך ותשובתו","15/11/20 05:22","כח חשון","תשפ"א","05:22","ממרדכי","תורת חיים מסכת עירובין דף צז עמוד ב
מתיב רב יוסף ר"י אומר כו' בשיירא אין שלא בשיירא לא. תימא מאי תיובתיה דלמא רבה נמי ס"ל דמתניתין בשיירא איירי ולא אתי אלא לשנויי הא דפריך ולית ליה לר"י הא דתנן וכו' ועוד תימה דהא בנושא את החי במטה ואוכלין פחות מכשיעור בכלי קתני דפטור אף ע"ג דלא שייך בהו מלתא דשיירא. ועוד תימה דמאי ראיה מייתי מהא דתנן המוציא החי במטה פטור והא כל פטורי דשבת פטור אבל אסור נינהו ומתניתין קתני נותן אדם חבית לחבירו משמע דמותר לעשות כן לכתחילה ועוד יש לדקדק דאמאי נקט רבה לישנא דבטלה חביות לגבי מים ולא קאמר דטפלה חביות לגבי מים כדקתני מתניתין גבי מטה וכלי ועוד דדוחק לומר דסתם מתניתין דהמוציא החי במטה לא אתיא כרבנן דפליגי אדר"י דמתניתין.

ונראה לפרש דרבה סבר דמטה וכלי לא דמיין לחביות של מים דאפשר לו לאדם בלא מטה ולאוכלין בלא כלים ואין המטה והכלי אלא טפלין להן אבל לא בטלי לגבייהו ולכך נהי דפטור כיון דטפלין להן איסורא מיהו הוי כיון דלא בטלי לגבייהו אבל מים כיון דאי אפשר להן בלא חביות כדאמרינן בריש בכל מערבין דהיינו נטירותייהו לכך בטלה החבית לגבי המים כאלו גוף החבית מים הוי ולכך נקט רבה לישנא דבטלה חבית לומר דכיון דבטלה לכך שרי אפילו לכתחילה ומייתי ראייה מהא דתנן המוציא חי במטה פטור דכיון דהתם פטור משום דטפלה לו ממילא שמעינן דבמים כיון דאי אפשר להן בלא חביות בטלה ומותר אפילו לכתחילה. ואותיב רב יוסף לרבה דמר קא מחלק בין חביות למטה וכלי ע"כ ס"ל דמתניתין לאו בשיירא איירי דאי בשיירא דוקא אם כן מאי איריא דחבית בטלה לגבי מים אפילו אי לאו הוי אלא טפלה להן נמי שרי כדקתני התם גבי מוציא את החי ואוכלין אי משום דהתם פטור אבל אסור שאני הכא דאיכא נמי שיירא לכך מותר אפילו לכתחילה אלא ודאי אית ליה דמטעמא דחביות בטלה לחודא שריא אף על גב דלא הוי כשיירא לכך פריך מברייתא דקתני רי"א בשיירא כו' בשיירא אין שלא בשיירא לא אלמא דחביות ומטה וכלי כי הדדי נינהו אלא אמר רב יוסף כו' דודאי אין לחלק ביניהן וטעמא דהכא שרי אפילו לכתחילה מטעמא דטפלה משום דבשיירא איירי אביי אמר לעולם מתניתין לאו בשיירא איירי והא דשרי לכתחילה משום דחביות שאני דבטלה כיון דא"א למים בלא חביות כדרבה וברייתא דנקט שיירא איירי דמים נמי קנו שביתה ומטעם דשיירא לחוד הוא דשריא.","1249","","1279","True","True","False","","28","46.19.86.80","0","82738","עירובין|צז ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);