var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=86266;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","59")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("86266","0","ההשוואה בין לשמו ושלא לשמו לבין לאוכליו","20/01/21 08:25","ז שבט","תשפ"א","08:25","איתי אליצור","הגמ' משוה בין לשמו ושלא לשמו לבין לאוכליו ושלא לאוכליו, אע"פ שהדבר אינו דומה. כי לשמו ושלא לשמו הן שתי מחשבות שגם חושב אותן באותה עבודה, לא יכול לחשוב אותן בבת אחת אלא רק בזה אחר זה. שהרי אם פסח הוא אינו שלמים ואם שלמים הוא אינו פסח. אבל מחשבת אוכליו ושלא לאוכליו יכול לחשוב גם בו זמנית: חושב שיאכלו אלו ואלו. ואולי זה התירוץ מידי איריא. ואולם, מה נאמר על ההשואה לעניין סתמו. הלא אם חושב לאוכליו ושלא לאוכליו – חושב שיאכלו אלו ואלו. ואילו כשחושב רק על שלא לאוכליו, עקר את הסתם לגמרי. וכן יש לתמוה על התירוץ שכששוחט סתמו לא לאוכליו כי יכולים להמשך, הלא כששוחט כבר לא יכולים להמשך.","808","","1198","True","True","False","","400","95.86.114.81","0","0","פסחים|ס ע"ב",""),new Message("86269","86266",""מידי איריא" - פירושו","20/01/21 11:15","ז שבט","תשפ"א","11:15","אבי גרינבלט","אין דימיון בין סתם לשמו לסתם לאוכליו.
לכן ברש"י כלל לא גורסים "מידי איריא" אלא "הכי השתא".","539","","1198","True","True","False","","74","77.124.14.93","0","86266","פסחים|ס ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);