var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=87111;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("87111","0","ההוא סבא","07/03/21 18:25","כג אדר","תשפ"א","18:25","עלי","זקנים נוטים להתנהג לפי הרגליהם בלי לשים לב לסביבה ולשינויים החלים בה מעת לעת ובלי יכולת לשנות את הרגליהם בהתאם למצב. כך נהג אותו זקן בעת שרב אשי קידש בשבת בבקר והאריך בקידוש, היות והיה כ"כ רגיל לשתות מיד בתום הברכה, לא שם ליבו שרב אשי עדיין מסלסל ומאריך בברכה וכבר גחן ושתה מכוסו. רב אשי היה מודע כנראה לאפשרות שכך יקרה.
הצעירים יותר שנכחו במקום המתינו בכבוד לרב אשי למרות שגם הם ידעו שכך ההלכה.
כך גם במאורעות אחרים המתוארים בתלמוד. ( ואין הכרח לומר שמדובר באליהו הנביא... )","209","","1154","True","True","False","","416","84.110.114.29","0","0","פסחים|קו ע"א",""),new Message("87114","87111","המתינו שישתה","07/03/21 18:58","כג אדר","תשפ"א","18:58","אור חדש","הוא בעצמו שכך הדין בהלכ' סעודה להמתין שיטעם המברך לכבודו
למה הסבא לא המתין?
או שסבר שר"א חייב בכבודו ולא להפך
או כדבריך לא טרח להמתין ולוודא שר"א טועם ואולי ממילא לא ראה טוב כ"כ
בכ"מ את הברכה סיים ר"א","458","","1154","True","True","False","","87","93.173.125.127","0","87111","פסחים|קו ע"א",""),new Message("87120","87111","ולכן "קרי אנפשיה" מיותר ?","07/03/21 19:26","כג אדר","תשפ"א","19:26","אבי גרינבלט","וחוכמתו נבעה מניצול הזקנה ??
ראה
א. תוס בברכות מז.
ב. מאירי.","539","","1154","True","True","False","","75","77.124.115.70","0","87111","פסחים|קו ע"א",""),new Message("87127","87111","הסבא לא חשב שהשקט זה "בדיקה"","07/03/21 21:21","כג אדר","תשפ"א","21:21","מרדכי דב זינגר","היה בטוח שהמקדש כבר שתה.
למה שיחשוש שהרב האורח לא יודע שמיד אחרי בפה"ג שותים.","807","","1154","True","True","False","","72","95.86.125.1","0","87111","פסחים|קו ע"א",""),new Message("87122","87120","להיפך","07/03/21 19:52","כג אדר","תשפ"א","19:52","עלי","זו היתה חכמתו של רב אשי, שידע שיש אנשים שלא ימתינו אם יאריך בברכה ומיד ישתו, כמו ההוא סבא, שלא הסתכל יותר מדי ולא כ"כ הקשיב מה רב אשי עושה, והיה בטוח שמיד ישתה בסיום הברכה, ולכן הרשה לעצמו גם הוא לשתות, כדרכם של זקנים וכפי שכתבתי. ואין בזה כלל בקורת או לעג על ההוא סבא רק כך מנהגו של עולם. והחכם שעיניו בראשו בקי בהליכות עולם וכשצריך, יודע להשתמש בידע זה לצורכו. וכן ונכון, יש בזה גם מעט ניצול חולשת הזקנים שכאמור לא תמיד שמים לב לנעשה סביבם.
והתוס' בברכות אינו מתייחס לעניין זה ישירות.","209","","1154","True","True","False","","89","87.70.82.5","0","87111","פסחים|קו ע"א",""),new Message("87137","87127","צריך לדייק","08/03/21 00:31","כד אדר","תשפ"א","00:31","עלי","הרי לפי הסיפור רק הסבא שתה מיד עם סיום הברכה ואולי אף קודם, אלמלא כן היה רב אשי לומד את ההלכה והנוהג במחוזא גם מהאחרים, ומשמע מזה שגם אם מותר לשתות מיד בסיום הברכה ועוד לפני שהמברך=המקדש שותה, אבל כשהמקדש הינו גדול הדור, ראוי להמתין שישתה הוא ראשון מפני הכבוד ובדרך ארץ. כך כמובן נהגו שאר המסובים חוץ מההוא סבא. זו ה'פואנטה' (=הנקודה המרכזית ) עליה עמדתי והסברתי מדוע וכיצד ידע רב אשי שכך עשוי לקרות מתוך ידיעת התנהגות בני אדם, כולל זקנים, ומזה להסיק את המסקנה הנכונה.","209","","1153","True","True","False","","78","87.70.82.5","0","87111","פסחים|קו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);