var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=87787;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","48"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","29"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("87787","0","פסח שני ביחיד?","31/03/21 10:49","יח ניסן","תשפ"א","10:49","שמואל 100","ת"ר בהמפריש את פסחו ומת אם בנו ממונה עמו יביאנו לשום פסח ...דמית האב אימת אילימא דמית קודם חצות בנו ממונה עמו יביאנו לשום פסח הא חלה אנינות עילויה מעיקרא ...אמר רבה (רבא) לעולם דמית קודם חצות ומאי יביאנו לשום פסח לשום פסח שני.
ופרש"י דה המתחיל "אי נימא דמית קודם חצות" ...ומתני' קתני יביאנו דמשמע הוא עצמו:

וע"פ רש"י יוצא שלפי רבה ניתן להקריב פסח שני ביחיד לכתחילה (יביאנו משמע לכתחילה).

וא"כ קשה שהרי בדף צה חכמים דורשים את הפסוק יעשו אותו ל" דכמה דאפשר לאהדורי מהדרינן "
ופרש"י שם (ד"ה שאין שוחטין) שאפילו לטמאות אחד בשרץ!!!
משמע שלשחוט את הפסח על היחיד זה ממש בדיעבד!!!","1373","","1142","True","True","False","","417","37.60.47.195","0","0","פסחים|ב ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);