var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=87797;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("87797","0","עיכוב הקורבנות","31/03/21 22:24","יח ניסן","תשפ"א","22:24","אילון","מה נפסק להלכה שמעכב את הקרבת הקורבנות?, לפי הידוע לי, ואולי זו טעות, רק המזבח החיצון מעכב, אך אין דעה כזו בגמרא, אשמח למראה מקום בעניין","1124","","1130","True","True","False","","460","81.2.149.75","0","0","שקלים|י ע"א",""),new Message("87841","87797","עיכוב הקרבנות","02/04/21 15:30","כ ניסן","תשפ"א","15:30","איתן","- בקרבנות מעכב כהנים ובגדי כהונה.
ודנו בזה האחרונים אם אפשר לסמוך על כהני חזקה שלנו, שהרי בזמן בית שני לא סמכו עליהם, כמבואר בעזרא (פרק ב פסוקים סב סג, ובסוגיא בקידושין פרק רביעי), הואיל והיום אי אפשר בענין אחר.
- מעכב ידיעת מקום המזבח. דנו בזה האחרונים אם אפשר לסמוך על חישובים שאנו עושים בזמנינו, שהרי בבית שני העידו נביאים על המקום.
וכן לגבי צביעת צמר בצבעי תכלת וארגמן ותולעת שני, עד כמה ניתן לסמוך על כל המחקרים שנעשים בימינו.
- לא מעכב מבנה המקדש עצמו, ובודאי לא חומות העזרה.
אפילו על המזבח עצמו יש לדון, כי למשל ברמב"ם (סוף הלכות מעשה הקרבנות, פרק י"ט הט"ו) כתב שהמעלה קרבנות בזמן הזה מחוץ לעזרה - חייב על שחוטי חוץ, היות וראויים אף בזמן הזה להקריבם במקומם. משמע שאין המזבח מעכב.
אבל במקומות אחרים משמע שצריך מזבח, לפחות אמה על אמה (שזה היה מקום המערכה במדבר) בגובה שלוש אמות, שזה היה גובה המזבח במדבר "ושלוש אמות קומתו" - אם לר' יהודה מחוט הסקרא ומעלה, אם לר' יוסי דברים ככתבן.

(אגב: מי שמכיר אותי ואת דעותיי יודע מה דעתי בכל הנ"ל. אני רק מתאר זאת כאן כאילו אני מהאו"ם).
ועוד אגב - דרשה של הרב ראם הכהן: שיעור מינימום של מזבח הוא אמה על אמה ברום שלוש אמות, שזהו בדיוק שיעור מקווה.
כלומר: כשאדם בא למקדש הוא טובל תחילה במקוה של מים. וכשהוא נכנס למקדש - זהו כבר מקוה של אש!

תוכל למצוא על כל זה ועוד באתרים העוסקים בנושא. תתחיל מ"מכון המקדש", תמשיך בחלק העיוני באתר "חדשות הר הבית", ומשם תמשיך הלאה.

אבל מה שבאמת מעכב הוא לא הבירור ההלכתי, אלא צריך שעם ישראל ירצה. החל מאיתנו, המתפללים לפחות שלוש פעמים ביום "והשב את העבודה לדביר ביתך", ואח"כ שאר העם. ברגע שזה יקרה - יימצאו הפתרונות הן לקשיים המדיניים והן לקשיים ההלכתיים, כפי שכתב בדומה לזה הרמב"ן בפרשת קורח על הפסוק "האיש אחד יחטא ועל כל העדה יקצוף", במדבר טז כא.","123","","1128","True","True","False","","102","95.86.75.184","0","87797","שקלים|י ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);