var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=87874;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("87874","0","שומרי ספיחים בשביעית לדעת חכמים?","04/04/21 19:43","כב ניסן","תשפ"א","19:43","ישי ד","הרי לדעתם בכל מקרה אסור לקצור אותם!!!","1371","","1124","True","True","False","","383","37.60.47.195","0","0","שקלים|י ע"א",""),new Message("87876","87874","לצורך מנחת העומר ושתי הלחם","04/04/21 20:21","כב ניסן","תשפ"א","20:21","אבי גרינבלט","","539","","1124","False","True","False","","68","77.124.115.70","0","87874","שקלים|י ע"א",""),new Message("87915","87874","עיין בביארו של הגרח"ק","05/04/21 23:27","כג ניסן","תשפ"א","23:27","שמואל 100","שכתב בד"ה דר"י אמר אין העומר בא מן הסוריא. ...להדיוט לא שרי אלא בשנוי ומעט מעט שלא כדרך הקוצרין ולצורך העומר שרי בכל ענין:
ע"פ זה ניתן אולי לתרץ את התמיהה, שהרי כל חידושו של ר"י הוא שמותר לקצור כרגיל.
אבל "בשינוי ומעט מעט", לכו"ע מותר.
ואולי לכן צריך לשמור על הספיחים גם לדעת חכמים, שהרי צריך לקוצרם לעומר אך בשינוי ומעט מעט.","1373","","1123","True","True","False","","34","37.60.47.195","0","87874","שקלים|י ע"א",""),new Message("87881","87876","אבל רק רי"ש","05/04/21 00:37","כג ניסן","תשפ"א","00:37","ישי ד","דורש מ"בחריש ובקציר "
שמותר לקצור לעומר ולשתי הלחם!!!","1371","","1123","True","True","False","","34","37.60.47.195","0","87874","שקלים|י ע"א",""),new Message("87883","87881","הדרשה של ר''י היא על החרישה","05/04/21 03:33","כג ניסן","תשפ"א","03:33","תלמיד בבלי","כשם שמותר לקצור לצורך העומר כך מותר לחרוש
ור''ע נחלק עליו רק בחרישה אבל קצײַרה לכוע מותר","1220","","1123","True","True","False","","31","213.137.64.108","0","87874","שקלים|י ע"א",""),new Message("87892","87883","טעות בידך","05/04/21 14:31","כג ניסן","תשפ"א","14:31","ישי ד","חרישה לכו"ע אסור כי היא תמיד של רשות (מה חריש רשות...)
המחלוקת בין רי"ש לחכמים היא האם קצירה איסורה כמו חרישה -דווקא רשות (רי"ש)
או שאסורה גם במצווה-חכמים.

ושאלתי, אם לחכמים אסור לקצור את העומר , מה מועיל לשמור את הספיחים, הרי גם אם הם היחידים שישארו, לא יוכלו לקוצרם.","1371","","1123","True","True","False","","55","37.60.47.195","0","87874","שקלים|י ע"א",""),new Message("87898","87892","המשנה מתאימה לר"י בלבד (לענ"ד)","05/04/21 16:34","כג ניסן","תשפ"א","16:34","אבי גרינבלט","שהרי כך נפסק להלכה.
"בשנת השמיטה שהיא הפקר שוכרין בית דין שומרין שישמרו מקצת ספיחים שצמחו כדי שיביאו מהן העומר ושתי הלחם שאין באים אלא מן החדש. ואלו השומרין נוטלין שכרן מתרומת הלשכה"","539","","1123","True","True","False","","63","77.124.115.70","0","87874","שקלים|י ע"א",""),new Message("87911","87898","כתוב בפרוש שהמשנה מתאימה לדברי הכל!!!","05/04/21 22:06","כג ניסן","תשפ"א","22:06","ישי ד",""תנא שומרי ספיחית בשביעית נוטלין שכרן מתרומת הלשכה ר' ישמעאל היא?
א''ר יוסה דברי הכל היא לא מצאו בסוריא מביאין אותן מספיחין שבארץ ישראל"","1371","","1123","True","True","False","","25","37.60.47.195","0","87874","שקלים|י ע"א",""),new Message("87913","87911","וזו אכן התשובה","05/04/21 22:19","כג ניסן","תשפ"א","22:19","אבי גרינבלט","לדעת תנא קמא המשנה מתפרשת רק לפי רבי ישמעאל.
לפי רבי יוסה , גם תנא קמא מסכים שיצא קציר של מצווה שדוחה את השביעית כאשר אין בנמצא בסוריה והעולה כי שיטת החולק על רבי ישמעאל היא לכתחילה אבל בדיעבד (אין בסוריה) אין אכן מחלוקת.","539","","1123","True","True","False","","71","77.124.115.70","0","87874","שקלים|י ע"א",""),new Message("87914","87913","עיין בביאור הגר"א שביעית פ"א סוף ה"ג","05/04/21 23:11","כג ניסן","תשפ"א","23:11","ישי ד","שמבואר שם שהדברים (ההבאה מסוריה ודחיית השביעת) תלויים אחד בשני (ולייתר דיוק, בשאלה האם קצירה היא מצווה או לא).
לכן קשה לפרש שיש דעה שאומרת שמותר להביא מסוריה, וגם הקצירה דוחה שביעית (אפילו רק בדיעבד).","1371","","1123","True","True","False","","49","37.60.47.195","0","87874","שקלים|י ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);