var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=89327;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("89327","0","בית המקדש קרוי בירה- לרבי יוחנן או לריש לקיש.","21/04/21 20:12","ט אייר","תשפ"א","20:12","אביאל.כ.","מדף ב. עולה שריש לקיש סובר שביהמ"ק קרוי בירה. ורבי יוחנן סובר שמקום בהר הבית נקרא בירה. ואילו בדף ט: אומר רבי יוחנן לר"ל 'בירה תוכיח' וביאר רש"י שהכוונה לביהמ"ק והרי לרבי יוחנן אינו נקרא בירה.
מספר תירוצים שחשבתי:
א. רבי יוחנן עונה לריש לקיש לשיטתו שקורה לביהמ"ק בירה אז הבירה תוכיח.

ב. לא לפי פירוש רש"י לכאו' היה ניתן לומר שאכן ר' יוחנן מתכוון לבירה כשיטתו, ורבי יוחנן לא רוצה לומר בדיבורו שביהמ"ק נחרב להדיא, לכן אומר זאת ברמז שהבירה, אותו מקום בהר הבית וכו' שמסתמא גם הוא נחרב(או כי היה בו צורך המקדש או כי כל הר הבית נחרב) ומזה יבין ר"ל שכוונתו לביהמ"ק. (בדומה שלא להזכיר על פטירת נפטר להדיא כידוע מריש פסחים).

ג. אכן בלשון החכמים השתמשו בביטוי בירה לביהמ"ק אלא שבלשון המשנה בפרה היה ראוי לכתוב הבית או בית המקדש ולא סתם הבירה. ולכן רבי יוחנן קרה לביהמ"ק בירה אבל בביאור המשנה טוען רבי יוחנן שלא מסתבר שביהמ"ק יכונה בירה.

האחרון מחוור לי מכולם. אשמח להשגות","1442","","1111","True","True","False","","365","","0","0","יומא|ט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);