var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=90040;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","75"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","59"),new MostViewed("107110","יין או שכר","שמואל דוד","05/05/24 05:32","595","47")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("90040","0","עיין","19/05/21 09:30","ח סיון","תשפ"א","09:30","עלי","בחלון 'להעמיק' - המאמר : מה התועלת בכתיבת שם ה' בבת אחד, מביא מה'ישמח משה' שבן קמצר היה כותב את השם בארבעה קולמוסים שאחז בארבע אצבעות. באמת בגמרא כתוב 'בין אצבעותיו' ולא כתוב 'ארבע' כך שסברתי שצ"ל 'חמש'
ושאלתי :
בד"כ האוחז בקולמוס אוחז בשתי אצבעות ולכן האוחז בארבעה קולמוסין זקוק לחמש אצבעות כשכל קולמוס נמצא בין שתי אצבעות, כך שאם באמת אחז בהם בארבע אצבעות בלבד הוא פלא לא רק לאפשרות הכתיבה אלא לעצם האחיזה שהוא כדבר בלתי אפשרי שיכול כל אחד לנסות ויימצא שקשה מאד לאחוז באופן שקצות הקולמוסים יגיעו בשוה לדף הנייר, אפילו בלי לכתוב כלל !
אשמח לקרא תגובות הלומדים בעניין.","209","","1089","True","True","False","","382","87.71.2.158","0","0","יומא|לח ע"א",""),new Message("90041","90040","כדבריך נכון להבין","19/05/21 09:37","ח סיון","תשפ"א","09:37","אבי גרינבלט","","539","","1089","False","True","False","","68","77.124.115.70","0","90040","יומא|לח ע"א",""),new Message("90046","90040","אולי","19/05/21 09:57","ח סיון","תשפ"א","09:57","אנטוב","קיפל את אצבעותיו, וכך החזיק ארבעה קולמוסים בארבעת אצבעותיו.","1113","","1089","True","True","False","","33","79.180.250.207","0","90040","יומא|לח ע"א",""),new Message("90063","90040","כמובן לא ניתנה תורה למלאכי השרת","19/05/21 20:24","ח סיון","תשפ"א","20:24","אמלתראות","וכ"ז היתה להדר כתיבת שמו הקדוש

אבל הרבה מכשולים באים מצורת החשיבה להדר, למשל יהודים מסויימים מונעים עצמם מלעשות שלוח הקן כי אולי ימצא מוזרות, או נמנעים מלעלות להר ה' כי שמא יכשלו בגבולות וכו', [רק למצוא אשה לעצמם יודעים לילך לרב הכי מקיל בכרת...]

לכן כדאי להעלות מודעות זו","267","","1089","True","True","False","","61","172.58.230.157","0","90040","יומא|לח ע"א",""),new Message("90042","90041","בעצם זה רש"י מפורש","19/05/21 09:40","ח סיון","תשפ"א","09:40","עלי","בלח,א :"על מעשה הכתב. קושר ד' קולמוסין בד' אצבעותיו וכותב שם בן ארבע אותיות כאחד",ותימה לי מניין זאת לרש"י.","209","","1089","True","True","False","","84","87.71.2.158","0","90040","יומא|לח ע"א",""),new Message("90043","90042","אולי","19/05/21 09:44","ח סיון","תשפ"א","09:44","אבי גרינבלט","ההבנה הפשוטה היא בחמש אצבעות (למרות שגם זה לא פשוט).
הנס הגדול הוא בארבע אצבעות ומאידך אם קושר , חזרנו למצב הקודם ...","539","","1089","True","True","False","","65","77.124.115.70","0","90040","יומא|לח ע"א",""),new Message("90045","90042","רשי מחוייב","19/05/21 09:54","ח סיון","תשפ"א","09:54","אור חדש","הרי אם כל קולמוס כותב בפנע זקוק לתנועה עצמאית של האצבע שלו
לכן לא ייתכן שתלוי בתנועת שתי אצבעות שכותבות שתי אותיות שונות
לכן נאלץ לשנות שכל קולמוס תלוי באחת בלבד ע"י קשירה","458","","1089","True","True","False","","70","77.139.145.160","0","90040","יומא|לח ע"א",""),new Message("90044","90043","ואני חשבתי","19/05/21 09:51","ח סיון","תשפ"א","09:51","עלי","שה'פטנט' של בן קמצר היה שהחזיק בקומצו ארבעה קולמוסים בין כל אצבעותיו כך שקולמוס אחד היה צמוד לחבירו בשורה והיתה לו תבנית של השם בן ארבע אותיות מוכנה - 'שטנץ', ופשוט היה צריך למלא בדיו את חללי האותיות, ולכן לא רצה להראות את מעשהו וללמדו כי אין כותבים כך ולכן גם לא מצא תשובה מדוע אינו מוכן ללמד זאת כי אילו גילה סודו היה מתגלה שלא נהג כראוי...( ואפשר שהחכמים עמדו על התחכמותו זו ולכן קראוהו בשם הרומז למעשהו אף שלא 'תפשוהו' בשעת מעשה...[כמו שקראו לבן קטין בשם כזה משום שכמו קטן הצריך לדדי אימו עשה דדים לכיור...] )
וצ"ע האם עדיף היה שמדפסות אוטומטיות ידפיסו את השם המפורש בבת אחת ולא אות אחר אות...","209","","1089","True","True","False","","75","87.71.2.158","0","90040","יומא|לח ע"א",""),new Message("90062","90044","לא סביר","19/05/21 18:48","ח סיון","תשפ"א","18:48","אור חדש","אם לא ראוהו בכתיבתו איך ידעו שעושה מעשה מופלא כ"כ?
ואם ראוהו אז ראו שכותב ממש וזה מה שהפליא אותם

לעשות חותמת לא צריך קולמוסים די בחותמת ארוכה אחת
יש אפשרות לעשות בהכשר כתיבה ע"י סימון הגבולות ומילואם אח"כ","458","","1089","True","True","False","","69","77.139.145.160","0","90040","יומא|לח ע"א",""),new Message("90048","90045","אם אמנם כדבריך","19/05/21 10:07","ח סיון","תשפ"א","10:07","עלי","מדוע באמת כתוב בגמרא 'מבין אצבעותיו' ולא 'בארבע אצבעותיו', ושמא היתה לרש"י גרסה אחרת בגמרא ?","209","","1089","True","True","False","","72","87.71.2.158","0","90040","יומא|לח ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82739);