var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=90134;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","64"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","58"),new MostViewed("107103","פסחים - מקום שנהגו","מרדכי דב זינגר","03/05/24 10:53","807","56")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("90134","0","לא פוסקים פסק התמוה לרבים","21/05/21 10:24","י סיון","תשפ"א","10:24","זילבר פדואל","על דברי רבי עקיבא אל תתנו מקום לצדוקית (למינים) לרדות
כותב המהר"ץ חיות כאן :


נ"ב עיין (משנה ג' פ"ב דפרה) ועיין ג"כ רש"י (עירובין ע"ו ע"א) ד"ה אי לגביה דהאי בית שער. ומסיים דהוי מילי דרבנן כחוכי ואטלולי ולא ניתן פתחון פה לצדוקים לרדות ע"ש.
וכוונתם על כת צדוק ובייתוס אשר הכחישו הקבלה ותורה שבע"פ. שטענו על עדת הרבנים כי הנקל אצלם לעקם המקראות כטוב בעיניהם. ולהוציא דרשות שונות לעשות במצוה התורה כחפצם.
וחז"ל היו עושים מעשה להוציא מלבן של צדוקים כמו שמצינו לעיל (ב' ע"א ממשנה דפרה) דמטמאין היו את כהן להוציא מלבם של צדוקים.
ובכל זאת אם לא ראו הכרח גדול - לא רצו להורות דבר התמוה לרבים למען לא ימצאו הצדוקים מקום ללעוג עליהם. ואמרו חז"ל לא ניתן פתחון פה לצדוקים לרדות בנו.
ומכאן הוציאו הפוסקים הדין דאסור לחכם להורות דבר התמוה לרבים (יו"ד סימן רמ"ב סעיף י'):


באופן פשוט סברתי שדבריו מדברים נגד פסיקה מחמירה
ואולם
עיינתי בשו"ע הנ"ל ושם מדובר דוקא על פסיקה מקילה

וזה לשון השו"ע :

יש מי שכתב שאסור לחכם להתיר דבר התמוה שנראה לרבים שהתיר את האסור

אשמח למובאות נוספות של עיקרון זה - לא לפסוק פסק התמוה לרבים","504","","1085","True","True","False","","436","82.81.31.217","0","0","יומא|מ ע"ב",""),new Message("90138","90134","דוגמא מעשית ממו"ר","21/05/21 11:29","י סיון","תשפ"א","11:29","אבי גרינבלט","הגר"ד ליאור שליט"א פוסק כי על שוקולד חום יש לברך בפה"ע.
לדבריו כך ראוי לברך גם על קפה אלא שזו תהיה פסיקה התמוהה לרבים בזמן הנוכחי ולכן אינו פוסק כך הלכה למעשה.
כך הסברתי אצלנו את דברי גמרא אלו.","539","","1085","True","True","False","","96","77.124.115.70","0","90134","יומא|מ ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82707);