var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=90469;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("90469","0","מדוע דווקא כאן","08/06/21 18:27","כח סיון","תשפ"א","18:27","עלי","המשנה בדף שלנו ע"ב מוסרת :
וּשְׁיָרֵי הַדָּם הָיָה שׁוֹפֵךְ עַל יְסוֹד מַעֲרָבִי שֶׁל מִזְבֵּחַ הַחִיצוֹן, וְשֶׁל מִזְבֵּחַ הַחִיצוֹן הָיָה שׁוֹפֵךְ אֶל יְסוֹד דְּרוֹמִי, אֵלּוּ וְאֵלּוּ מִתְעָרְבִין בָּאַמָּה וְיוֹצְאִין לְנַחַל קִדְרוֹן וְנִמְכָּרִין לַגַּנָּנִין לְזַבֵּל וּמוֹעֲלִין בָּהֶן.
במסכת מידות בתיאור המזבח מובא רק :
ובקרן מערבית דרומית, היו שם שני נקבין כמין שני חוטמין דקין--שהדמים ניתנין על יסוד מערבי, ועל יסוד דרומי, ויורדין בהן ומתערבין באמה, ויוצאין לנחל קדרון.
וכך גם במסכת מעילה :
רבי שמעון אומר, הדם, קל בתחילתו וחמור בסופו; הנסכים, חמור בתחילתן וקל בסופן. הדם--בתחילה, אין מועלין בו; יצא לנחל קדרון, מועלין בו. הנסכים--בתחילה, מועלין בהן; ירדו לשית, אין מועלין בהן.
הנה לנו שעורך המשנה טרח להזכיר לנו דווקא במשנת מסכת יומא העוסקת ביום הכפורים הקדוש, שלדעה המחמירה הדם יוצא לקדרון ומועלין בו הגננים אם לא ישלמו עבורו. ואילו במסכת מידות המתארת את המזבח ותפקידי חלקיו או במסכת מעילה העוסקת בדיני מעילה במיוחד, לא נזכר כלל עניין הגננים אלא רק הדין באופן כללי.
וקשה בעיני, הרי הדין הזה של הגננים אינו קשור כלל ליום הכפורים ( לכאורה ) דווקא, ובכלל עצם עניין יציאת הדם לקדרון ג"כ לא שייך.
מדוע דווקא במסכת יומא ראה עורך המשנה צורך להזכיר את הגננים והקדרון בפירוט ולא במסכתות השייכות לעניין - מידות ומעילה, או פשוט להתעלם ויוזכר הדבר בתוספתא בלבד ( כפי שהוא אכן ), ובמיוחד כשכל עניין השאריות הללו שהן בעצם פסולת הדמים ומין 'זיבול' לגינות, הינה עניין הפכי לקדושת היום.
אשמח לקרא אם יש למישהו רעיון להסבר עניין מוזר ומפליא זה.","209","","1060","True","True","False","","407","77.127.51.69","0","0","יומא|נח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);