var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=90587;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","47"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","28"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("90587","0","מתלשין בשערו של הכבש או של המשלח?","16/06/21 00:09","ו תמוז","תשפ"א","00:09","אברהם בורשטין","כתב הרב חיים קנייבסקי (שקל הקודש, ביאור ההלכה, שקלים ד', ח'): "ובענין כבש של שעירהמשתלח, מצאתי במאירי ביומא ס"ו א' דמ"ש שהיו מתלשין בשערו איןהכונה בשערו של שעיר, אלא הכונה בשערו של האיש המוליכו, ועשו זה [אתהכבש] כדי שלא לצער האיש המוליכו (וכ"פ הרש"ס כאן בדףכ"ח ב')...
והנה מה שהבאנו ד' המאירי דמתלשין בשערו היינו של האדם המוליכו ולא של השעיר, ראיתי בפי' רבנו אליקים ביומא שם שמפרש בשערו של השעיר. ולכאו' דברי המאירי מוכרחים, דבודאי א"א לפרש שהי' תולש ממש, שהרי אסור לתלוש ביוה"כ בין מאדם בין מבהמה... וע"כ שאין הכונה שהיו תולשין ממש, רק שהיו מושכין בשערו, וא"כ קשה הרי אסור להזיז שערו של בע"ח ביו"כ שהוא מוקצה... וע"כ דמיירי באדם.
אמנם י"ל דשעיר המשתלח כיון שניתן להוליכואינו מוקצה כלל. אכן התוס' בסוכה מ"ב ב' ד"ה טלטול כתבו גבי לולב דאע"ג דעומד למצותו בו ביום, מ"מ שלא בזמן מצותו הוא מוקצה. ושמא יש לחלק בין שעיר שעדיין לא נעשה מצותו ומותר לסייע להמשלח. וזו דעת רבנו אליקים. או דס"ל דהשער מותר לטלטל, וכמו שמצדד בבה"ל הנ"ל.
שו"מ בפסקי רי"ד ביומא שם שכ' שהיו מתלשין בשערו כו' והיו עוברין שאסור לתלוש מבעלי חיים ביוה"כ. ומבואר שהוא מפרש שהיו תולשין |הדגש|מהשעיר
וס"ל דהוא תלישה ממש, ולכן באמת עשו כבש, שלא יכשלו באיסור...".
","1474","","1065","True","True","False","","413","213.151.41.217","0","0","יומא|סו ע"א",""),new Message("90598","90587","ואני תמה","16/06/21 09:52","ו תמוז","תשפ"א","09:52","עלי","על הכותב איך יחשוב שמדובר באדם, הרי הכהנים הקפידו שיהא האיש העתי כהן והכהנים כסום יכסמו את ראשיהם לבלתי גדל שערם פרע אם כן אי אפשר לתלוש להם שיער, אבל השעיר כשמו כן הוא כעשו שהיה שעיר ומלא שיער.","209","","1065","True","True","False","","79","77.126.85.114","0","90587","יומא|סו ע"א",""),new Message("90599","90598","וראשם לא יגלחו","16/06/21 10:09","ו תמוז","תשפ"א","10:09","אביגדור","תחילת הפסוק:
וראשם לא יגלחו ופרע לא ישלחו כסום יכסמו את ראשיהם.

הכהנים לא קרחים, אלא שהם לא מגדלים שיער ארוך יותר משלושים יום","571","","1065","True","True","False","","143","95.86.89.211","0","90587","יומא|סו ע"א",""),new Message("90604","90598","אבל רש"י המאירי והרע"ב חשבו שמדובר במשלח","16/06/21 10:52","ו תמוז","תשפ"א","10:52","אוריאל שלמוני","רש"י כאן: וכבש - כמין מעלה עשו לו, שהוא גבוה ויוצא דרך אותו הכבש חוץ לעזרה וחוץ לעיר, כדי שלא יוכלו הבבליים ליגע במשולח לפי שהיו רגילין לתלשו בשערו, ואומרים לו: טול מהר וצא ואל תשהה עונותינו אצלנו עוד

מאירי כאן:
וכבש היו עושים לו פי' בנין גבוה היו עושין לו מערב יום הכפורים בעזרה שעליו היה מהלך ודרך בו מוציאו מן העזרה מפני הבבליים שהיו שם והיו נמהרים ורגילים לתלוש בשערו של אותו המוליכו למהר לדבר שלא להשהות את העונות וכמו שאמרו בגמ' עליהם שהיו אומרים מה שהי צפירא דדרי חטאין סגיאין וכדי שלא יוכלו ליגע בו היו עושין לו בנין זה.

רע"ב (משנה כאן): וכבש - כמין מעלה עשו, שהוא גבוה ויוצא דרך הכבש חוץ לעזרה וחוץ לעיר כדי שלא יוכלו הבבליים ליגע במשלח. לפי שהיו רגילין לתלשו בשערו ואומרים לו טול מהר וצא ואל תשהא עונותינו אצלנו עוד ","605","","1065","True","True","False","","50","147.234.130.134","0","90587","יומא|סו ע"א",""),new Message("90600","90599","אבל לקראת החג","16/06/21 10:17","ו תמוז","תשפ"א","10:17","עלי","הרי ודאי שהסתפרו ולא היה שערם ארוך.","209","","1065","True","True","False","","93","77.126.85.114","0","90587","יומא|סו ע"א",""),new Message("90601","90600","נכון","16/06/21 10:25","ו תמוז","תשפ"א","10:25","אביגדור","אבל אפשר למשוך גם שיער קצר...","571","","1065","True","True","False","","65","95.86.89.211","0","90587","יומא|סו ע"א",""),new Message("90606","90601","למה לך שער הראש","16/06/21 11:27","ו תמוז","תשפ"א","11:27","עלי","הרי את הזקן ודאי לא קצרו, ומדוע לא תלשו בזקנו, אלא ודאי הכוונה לשעיר...","209","","1065","True","True","False","","86","77.126.85.114","0","90587","יומא|סו ע"א",""),new Message("90607","90604","והרי בארמית","16/06/21 11:49","ו תמוז","תשפ"א","11:49","עלי","דברו על השעיר ( צפירא ) ולא על האיש העתי ?","209","","1065","True","True","False","","75","77.126.85.114","0","90587","יומא|סו ע"א",""),new Message("90611","90604","וכן בעוד ראשונים","16/06/21 12:06","ו תמוז","תשפ"א","12:06","התלמיד","וכבש עושין לו כמין מעלה, שהוא בנין גבוה ויוצא דרך הכבש לחוץ לעזרה וחוץ לעיר, שלא יוכלו הכהנים ליגע בו במשלח, לפי שהיו רגילין לתלוש בשערו ואומר' לו טול ומהר וצא שלא תשהא עונותינו אצלנו.[רבינו יהונתן מלוניל].
וכבש עושין לו לזה שהיה מוליכו דהיינו כמין מעלה, כדי שיהא גבוה משאר העם. ויוצא דרך אותו כבש חוץ לעזרה וחוץ לעם, כדי שלא יוכל העם ליגע במשלח לפי שמתחילה היו קצת בני אדם תולשין אותו בשערו ואומרין טול וצא מהרה ואל תשהה עונותינו. תלמיד הרשב"א","1101","","1065","True","True","False","","51","212.76.120.222","0","90587","יומא|סו ע"א",""),new Message("90625","90606","מי אמר שלא זקנו?","16/06/21 12:36","ו תמוז","תשפ"א","12:36","יום יום ידרשון","","919","","1065","False","True","False","","99","95.86.66.1","0","90587","יומא|סו ע"א",""),new Message("90620","90607","הם מתלשים את המשלח","16/06/21 12:24","ו תמוז","תשפ"א","12:24","אביגדור","כדי להיפטר במהירות מהשעיר.
המשלח הוא רק האמצעי, בוודאי שמה שמפריע להם זה השעיר עצמו, או - ליתר דיוק - העוונות שעליו","571","","1065","True","True","False","","79","95.86.89.211","0","90587","יומא|סו ע"א",""),new Message("90636","90625","אם כן","16/06/21 18:15","ו תמוז","תשפ"א","18:15","עלי","באמת מדוע לא כתוב מתלשין בזקנו ?","209","","1065","True","True","False","","61","77.126.85.114","0","90587","יומא|סו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);