var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=90644;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","48"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","29"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","20")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("90644","0","איש 'עתי'","16/06/21 19:15","ו תמוז","תשפ"א","19:15","עלי","אין זה נדיר למצא שבתקופת בית שני, כלומר תקופת המשנה, כבר נשכחו המשמעויות העתיקות של מילים במקרא, בשפות שכבר לא היו מדוברות כמו המצרית העתיקה.
מאד מוזר יהיה לומר ש'עתי' הוא 'מזומן' ולענ"ד הסבירות שזו היתה המשמעות העתיקה נמוכה כי אין שום יתרון לזימון אדם ומינויו יום קודם ליוהכ"פ לתפקיד שילוח השעיר לעזאזל כדי כך שהתורה תחייב זאת בהדגשות חוזרות.
אני מבקש אפוא להעלות כאן השערה שאולי קשה יהיה למצוא לה סימוכין אבל לפחות ניתן יהיה לדון בה. לפעמים כדאי לחשוב גם 'מחוץ לקופסה'.
לענ"ד הכוונה במילה זו לשלח את השעיר ביד אדם שנראה ( לאדם בן ימינו ) כ'בדואי או נווד מהמדבר', כלומר אדם שדווקא אין לו שום קביעות במקום ובזמן ובחיים ובישוב ( ולכך דווקא הכוונה במילה זו. ושמא דומה הדבר למילה 'עית' - בפתח בי', שלדעת ר' יואל בן נון שליט"א הוא שמה של העי, שאין לכאורה פשר לו, אך אם נאמר שהכוונה לשם העיר המדברית כלומר הנמצאת בגבול המדבר יתכן ויתברר הדמיון ). אדם כזה אמנם איננו מכיר כ"כ את הישוב אבל מכיר היטב את המדבר ודרכיו. בהיותו מיושבי המדבר, הרי שהוא לבוש כיושבי המדבר וגם שערו וזקנו גדלים פרא בלי כל תספורת וסדר ואפשר שבהעדר מים גם אינו מתרחץ כמעט מעולם. לאדם כזה ראוי לתת את השעיר לקחתו ולהשליכו מקצה צוק במדבר. הוא יודע בדיוק היכן ראוי לעשות זאת. בשל מראהו והליכותיו, דומה הוא במשהו לשעיר עצמו והיות ויש לשלח ולהשליך את השעיר ב'ארץ גזרה' ארץ שקשה ישיבתה, אך טבעי הוא לשלח את השעיר עם אדם כזה. אל נתפלא אם כשרואים אדם כזה הלוקח עמו את השעיר, מעורר הדבר תעוב מסויים מצד הרואים אותו ( 'הבורגנים' )ולכן מבקשים הם לשלחו מהמקדש במהרה כמו את השעיר שעמו, ולכן יכול להתפתח גם מנהג של תלישת שערו ודחיפת המשלח עם השעיר עמו לדרכו.
אשמח לקרא תגובות.","209","","1065","True","True","False","","481","77.126.85.114","0","0","יומא|סו ע"א",""),new Message("90649","90644","לפעמים צריך לשפשף עיניים אולי זו הזיה","17/06/21 05:48","ז תמוז","תשפ"א","05:48","אלף בית רשי","אוסף של ....אין הגדרה, טוב בוא נגדיר אוסף הנחות דמיוניות ושגויות ומסקנא אחת כולם טועים כולם כל מפרשי המקרא רש"י אבן עזרא ראשונים ואחרונים, לא רק זה אפילו אנשי הבית השני "שכחו" משמעות לשונית,
וכל זה למה? עקב סדרת שאלות באשכול הקודם, לי לא היה קשה כלום מאוד הסתדר לי הפירוש המילולי עתי מלשון זמן ולפיכך מתקבלת ההטיה "מזומן" וכן הסיבה שהמפרשים כתבו על ההתעללות שלכאורה אדם זה עבר על מנת לזרזו לא להתמהמה כדי להיות זכים וטהורים ללא עוונות","278","","1064","True","True","False","","117","96.20.220.141","0","90644","יומא|סו ע"א",""),new Message("90650","90644","היות וגם כהן מזומן לזה , לא מסתדרת השיטה","17/06/21 08:26","ז תמוז","תשפ"א","08:26","אבי גרינבלט","","539","","1064","False","True","False","","74","77.124.62.152","0","90644","יומא|סו ע"א",""),new Message("90673","90644","תשמח לתגובה? שטות מחוץ לקופסה היא עדיין","18/06/21 06:16","ח תמוז","תשפ"א","06:16","Almuaddib","שטות.

מדוע צריך דוקא נווד? וכי לנוודים מעמד מיוחד בעבודת ה' כפי שיש לכהנים או ללוויים?

ומדוע ייקראו נוודי המדבר דוקא על שם עיר גדולה? מדוע עתי ולא יריחואי?

ומהיכן ההזיה שהמשלח את השעיר צריך להיות שעיר בעצמו?

ועוד כהנה וכהנה, אבל משום כבוד הציבור אעצור כאן.","107","","1063","True","True","False","","98","77.124.57.104","0","90644","יומא|סו ע"א",""),new Message("90725","90644","לקמן סז:","20/06/21 22:50","י תמוז","תשפ"א","22:50","שטייגעניסט","דברים שהשטן משיב עליהן ואלו הן וכו' ושעיר המשתלח ושמא תאמר מעשה תוהו הם ת''ל {ויקרא יח-ל} אני ה' אני ה' חקקתיו ואין לך רשות להרהר בהן:
כל מילה מיותרת","1319","","1061","True","True","False","","30","","0","90644","יומא|סו ע"א",""),new Message("90652","90650","למה זה לא מסתדר עם כהן ?","17/06/21 09:24","ז תמוז","תשפ"א","09:24","מרדכי דב זינגר","","807","","1064","False","True","False","","62","212.76.103.165","0","90644","יומא|סו ע"א",""),new Message("90654","90650","אין לך מה להביא הוכחה","17/06/21 10:23","ז תמוז","תשפ"א","10:23","יום יום ידרשון","מהמשנה והגמרא, שלא הבינו נכון את התורה לפי דברי עלי...","919","","1064","True","True","False","","81","95.86.66.1","0","90644","יומא|סו ע"א",""),new Message("90653","90652","להלן","17/06/21 09:42","ז תמוז","תשפ"א","09:42","אבי גרינבלט","מתוך דברי עלי
"בהיותו מיושבי המדבר, הרי שהוא לבוש כיושבי המדבר וגם שערו וזקנו גדלים פרא בלי כל תספורת וסדר"
מתוך ספר המצוות
"הזהיר הכהנים מהכנס למקדש מגודלי שער... והוא אומרו יתברך: 'ראשיכם אל תפרעו'... וביחזקאל ביאר: 'ופרע לא ישלחו'... ולא תחשוב שאמרו לאלעזר ואיתמר 'ראשיכם אל תפרעו'... בעבור [אבל על] המת לבד... לכן באר בכהן גדול, שזה בעבור העבודה, כדי שיהיה נאה. והעובר על לאו זה - במיתה, כלומר, בששימש והוא פרוע ראש.... אולם כשנכנס למקדש והוא פרוע ראש ולא עבד - הרי הוא באזהרה ולא במיתה".","539","","1064","True","True","False","","67","77.124.62.152","0","90644","יומא|סו ע"א",""),new Message("90655","90654","מעדיף להתייחס לגופו של הנושא","17/06/21 10:26","ז תמוז","תשפ"א","10:26","אבי גרינבלט","היכולת שלנו לשמוע דעות של אחרים אבדה לצערנו הרב ויש הרבה מה להרחיב בדבר אך אין זה מקומו.","539","","1064","True","True","False","","86","77.124.62.152","0","90644","יומא|סו ע"א",""),new Message("90661","90654","כך הוא בעצמו טען ראה ציטוט","17/06/21 15:02","ז תמוז","תשפ"א","15:02","אלף בית רשי","אין זה נדיר למצא שבתקופת בית שני, כלומר תקופת המשנה, כבר נשכחו המשמעויות העתיקות של מילים במקרא,
מאד מוזר יהיה לומר ש'עתי' הוא 'מזומן' ולענ"ד הסבירות שזו היתה המשמעות העתיקה נמוכה

ואתה (ייי)אולי לא הבנתי למי כיוונת, כבר מחפש איך "אפשר אולי" לדחוף בכח את הפשט הרחוק הזה לתוך הגמרא, נו את זה אפילו עלי לא חשב

עכשיו קראתי שוב ואני מקווה שהבנתי שהערה הייתה לא"ג מדוע מביא הוכחה מן הרמב"ם ולא מהמשנה והגמרא נגד דעתו של עלי, ולא דק (ייי) שהרי בכוונה הביא שמצא הוכחה מנוגדת לדעת הרופא מהרופא הגדול,

בהזדמנות זו על צורת השיח הראוי כל זמן שהדבר נכתב לא נגד "האיש האישיות הניק" אלא נגד הדיעה אני לא חושב שיש בעיה בכך, זו דרך התנצחות מקובלת במלחמתה של תורה ולא הלהה את הקוראים בציטטות מן הגמרא הראשונים ועד האחרונים, אני ימשיך לכבד את ר' עלי הד"ר בכבוד הראוי לו וכשכותב דברים של טעם!!!","278","","1064","True","True","False","","86","96.20.220.141","0","90644","יומא|סו ע"א",""),new Message("90656","90655","ישוב העניין ומשמעות עתי","17/06/21 12:50","ז תמוז","תשפ"א","12:50","אברהם בורשטין","בחיפוש בפרויקט השו"ת זה מה שמצאתי:
מקור הדברים לפירוש עתי בספרא: עתי שיהא מזומן.
וכתב ע"ז רבי אהרון אבן חיים בקרבן אהרון:
קרבן אהרן אחרי מות פרשה ד סוף פרק ד אות ח
שיהיה מזומן. הרד"ק פירש בספר השרשים בשרש עית, שהוא מזומן תמיד לזה, ונקרא כן מפני שהוא מורגל לבא שם תמיד עיתים הרבה. וכפי מה שיובן מן המלה לדעתי כוונו בהפך, דעיתי משמע שיש לו עת קבוע לבא ולא כל העיתים, ולזה הנכון מה שפירש רש"י דירצה שיהיה מזומן מאתמול לזה, וכפי זה יהיה פירוש עיתי, שקבעו לו עת לבא לעשות דבר זה. ובדומה לזה כתב המהר"ל: "(גור אריה ויקרא טז כא): עיתי שיהא מוכן לכך מאתמול וכו'. ופירוש "עיתי" שהכינו אותו לעת קבוע, שמאתמול אמרו לו 'לעת מחר אתה קבוע ומוכן', לכך נקרא "עתי":
לפי זה יש רמז לדבר דומה למה שהציע עלי בהסברו של רד"ק, שמדובר במי שרגיל שם, וכך זה לא סותר את דרשת חז"ל!
מקור נוסף בפירוש רשב"ם ויקרא (פרשת אחרי מות) טז כא
ביד איש עתי - איש הבקי בדרכים ובמדברות ורגילין בכל עת ששולחין אותו.


הסברים נוספים:
ובראב"ע כתב: "אבן עזרא ויקרא (פרשת אחרי מות) טז כא
עתי - מזומן לעתו, או מנהגו ללכת בכל עת בכפורים, והיו"ד להתיחס לעת, כמו פנימי.
העמק דבר ויקרא (פרשת אחרי מות) טז כא
איש עתי. פי' הפרחון שהוא מלשון הכתוב בס' ישעיה נ' לעות את יעף דבר, היינו חכם לב ויודע איך לעשות דבר בעתו:
וכתב ע"ז הראב"ע שאינו נכון בעיניו.


אני מסיים שעפ"י הפירושים הללו יש לדון מדוע חשוב לתורה שיהיה עיתי! (ומקבל את הסברכם היפה עפ"י הפשט שזה כדי שידע לעשות מלאכתו נאמנה). ","1474","","1064","True","True","False","","62","213.151.41.217","0","90644","יומא|סו ע"א",""),new Message("90676","90655","בדיוק...","18/06/21 11:40","ח תמוז","תשפ"א","11:40","מרדכי דב זינגר","וביינתים ננסה להבין את דברי ר' אליעזר
ופחות שתורתך שעשועי.

אולי נגיד שגם על כך נאמר אני ה' ואין לך רשות להרהר בהן ?

ייש"כ","807","","1063","True","True","False","","64","212.76.103.165","0","90644","יומא|סו ע"א",""),new Message("90678","90673","איך אומרים בלשון חז"ל חשיבה מחוץ לקופסה","18/06/21 11:51","ח תמוז","תשפ"א","11:51","מרדכי דב זינגר","אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו.

אין לך זכות לדון את חברך... אם אתה לא מסוגל לחשוב מחוץ לקוספה שלך.

ממחרת השבת.
אם לא היו הפרושים חושבים מחוץ לקופסה... היו אומרים כהצדוקים ח"ו.
כנ"ל לא תבערו אש בכל משבותיכם...
ומי שלא מבעיר אש בביתו ביום השבת...בודקים אחריו.

זו בדיוק התושבע"פ....לחשוב מחוץ לקופסה.
כל זמן שזה לא סותר את הכללים שנמסרו במפורש או במסורת.

שבת שלום","807","","1063","True","True","False","","82","212.76.103.165","0","90644","יומא|סו ע"א",""),new Message("90682","90678","חחח","18/06/21 14:13","ח תמוז","תשפ"א","14:13","אור חדש","שבת שלום ר' מרדכי","458","","1063","True","True","False","","70","77.139.145.160","0","90644","יומא|סו ע"א",""),new Message("90683","90678","וכאן יש סתירה ברורה לכללים","18/06/21 14:30","ח תמוז","תשפ"א","14:30","אלף בית רשי","אם ראשונים כמלאכים אנחנו וכו' וזה תנאים ואמוראים, ואין חולקים אמוראים על תנאים, והגאונים והראשונים לא חלקו על הקודמים להם וכו', וזו הדרך המסורה","278","","1063","True","True","False","","63","96.20.220.141","0","90644","יומא|סו ע"א",""),new Message("90684","90683","כללים של מי?","18/06/21 15:18","ח תמוז","תשפ"א","15:18","אור חדש","כל הגדולים שכאן לא ידעו אותם?","458","","1063","True","True","False","","123","77.139.145.160","0","90644","יומא|סו ע"א",""),new Message("90685","90683","כמה הסברים יש לך להנ"ל ?","18/06/21 16:58","ח תמוז","תשפ"א","16:58","מרדכי דב זינגר","מגילה יט
ואמר ר' חייא בר אבא א''ר יוחנן
מאי דכתיב {דברים ט-י} ועליהם ככל הדברים אשר דבר ה' עמכם בהר
מלמד שהראהו הקב''ה למשה...
דקדוקי תורה
ודקדוקי סופרים
ומה שהסופרים עתידין לחדש...

שבעים שקל בשקל הקדש למה?
כשם שיין חשבונו שבעים,
כך יש שבעים פנים בתורה.
(במדבר רבה יג יז)","807","","1063","True","True","False","","58","212.76.103.165","0","90644","יומא|סו ע"א",""),new Message("90687","90684","מצטער שהלינק חסום לי","18/06/21 17:53","ח תמוז","תשפ"א","17:53","אלף בית רשי","אבל אגיב בכללות כתבת "כל הגדולים" אז נסתפק בכך","278","","1063","True","True","False","","68","96.20.220.141","0","90644","יומא|סו ע"א",""),new Message("90688","90685","טענו בחטים והודה לו בשעורים","18/06/21 18:00","ח תמוז","תשפ"א","18:00","אלף בית רשי","שמא תסביר מה עניין בארשט לכארטופל
אין בן אנוש בן זמנינו ושיהיה אי מי שיהיה שיכול להגיד פשט מכריסו נגד גמרא מפורשת נקודה . ! ואין מה להוסיף איוולת על איוולת בדימוי מילתא למילתא ולדחוף פילא לקופא דמחטא "שבעים פנים", מה הקשר בין זה למסורת הצרופה שלא מצינו שהאחרונים חלקו על הראשונים, ואסביר אם "כל" הראשונים יאמרו דעה אחת מסוימת לא יכול לבוא אחרון ולחלוק עליהם אלא א"כ הוא גם יתלה בראשון או בקודם להם, אבל מסברה עצמית לא מצאנו, ואם יחופש מן הגורן ומן היקב איזה דבר כעין זה הרי הייחודיות של הדבר, תלמד שזה "טעות" ומרפסין איגרי של אותו האומר","278","","1063","True","True","False","","86","96.20.220.141","0","90644","יומא|סו ע"א",""),new Message("90689","90687","מוזר מאד","18/06/21 19:09","ח תמוז","תשפ"א","19:09","אור חדש","זה האתר של 'ערכים'","458","","1063","True","True","False","","67","147.161.13.47","0","90644","יומא|סו ע"א",""),new Message("90690","90689","כן, החסימה שיש לי היא טוטאלית","18/06/21 19:17","ח תמוז","תשפ"א","19:17","אלף בית רשי","ופותחים לפי רשימה לבנה בנקים ומשרדי משלה ואתרים לפי בקשתי שאני שולח בקשה לפתיחה, ואז פותחים אני ישלח להם את הלינק ביום א' ב"ה ונראה אם יאשרו","278","","1063","True","True","False","","72","96.20.220.141","0","90644","יומא|סו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);