var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=90875;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","84"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","45"),new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","36")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("90875","0","כמה הערות והארות","28/06/21 00:59","יח תמוז","תשפ"א","00:59","שמואל דוד","א) יומא עה:
ויאמר משה בתת ...לכם בערב בשר... מכאן למדה תורה דרך ארץ שלא יאכל אדם בשר אלא בלילה
לכאורה מכאן סמך למנהגנו בארה״ב לאכול עיקר הסעודה בערב וקצת פירכא על בני ארץ ישראל ואנגליה וצ״ע.

ב) יומא עו.
דנין איש מאיש ואין דנין איש מוהאיש כו׳
צ״ע קצת מדוע לא המשיך הגמרא ״ומאי נפקא מינה והתנא דבי רבי ישמעאל (ויקרא יד, לט) ושב הכהן ובא הכהן
זו היא שיבה זו היא ביאה הני מילי היכא דליכא דדמי ליה אבל היכא דאיכא דדמי ליה מדדמי ליה ילפינן״ כמו
שמצינו בהרבה מקומות בש״ס (למשל יומא ב:).

ג) יומא עו.
אף ישראל מי שיש לו ארבעה וחמשה בנים היה דואג ואומר שמא לא ירד מן למחר ונמצאו כולן מתים ברעב
עיין מהרש״א מדוע לא חושש לו ולאשתו ע״ש. אולם עדיין ק״ק מדוע נקט הגמרא ארבעה וחמשה בנים וצ״ב
(וראיתי בספר הכי איתמר שהעיר דהול"ל ששה בנים כמו שמצינו שילדו ששה בכרס אחד)

ד) יומא עו.
דבר אחר שהיו אוכלין אותו כשהוא חם.
לא הבנתי כוונת הגמרא, הרי כל עצמה של המן היה בנס וא״כ אפשר לשמור החום כל השנה וצ״ע.","595","","1052","True","True","False","","450","47.16.243.59","0","0","יומא|עו ע"א",""),new Message("90876","90875","לענ"ד","28/06/21 07:16","יח תמוז","תשפ"א","07:16","אבי גרינבלט","ב)אולי היות וגם על מרע"ה כתובה המילה "משה איש האלוקים" , זה 'מפר' את המשוואה שציינת אלא שהיות והמילה "איש" אינה עומדת לעצמה , לא משתמשים בה ולכן כל ההמשך 'הקבוע' מיותר.
ד) אולי החידוש שאפילו הצדיקים אכלוהו חם כפי שירד והשאר אכלוהו חם לאחר שהיו צריכים לאפותו (כמובא לעיל עה.).","539","","1052","True","True","False","","80","77.124.72.198","0","90875","יומא|עו ע"א",""),new Message("90877","90875","לגבי ד","28/06/21 09:22","יח תמוז","תשפ"א","09:22","יום יום ידרשון","אותה שאלה גם לגבי משאוי הדרך, הקב"ה היה יכול לעשות נס שיהיה להם קל לשאת את כל המן לשנה.
ובכלל קשה, מה השאלה למה לא ירד הרבה בבת אחת, מה מפריע להם בכך שירד כל יום.

ונראה לענ"ד שהשאלה היתה למה הקב"ה חידש נס בכל יום, ולא מיעט בנס שירד הכל בבת אחת. ועל זה ענה להם שכדי שיישאר חם וכדו' צריך עדיין לחדש נס בכל רגע ורגע, וממילא עדיף שירד כל יום ויום.","919","","1052","True","True","False","","64","95.86.103.203","0","90875","יומא|עו ע"א",""),new Message("90880","90875","לגבי א","28/06/21 09:44","יח תמוז","תשפ"א","09:44","אור חדש","ענייני ד"א אומנם נמצאים גם בתורה ובחז"ל אך מעצם טבעם אינם שייכים לשם בעצם אלא במקרה
מקום שבו נהוג אחרת בענייני כבוד, מנהגי סעודה ועוד ענייני ד"א ברור שגובר מנהג המקום (האם מישהו טרח ללמד אותך את מסכת ד"א?)

תוכל לשאול אומנם האם לא ראוי שנכוון שמנהג המקום יתאים דווקא למנהגי האבות וחז"ל?

לדעתי הדבר כלל לא מוכרח אך אפי' את"ל שכך ראוי, ברור שבענייני הנהגות אלו מה שמכריע בפועל זה המנהג במקום ובזמן שלך ולכן לא שייך להקשות על מנהג אלא רק להציע לשנותו (ובענייני כבוד ומנהגים הדבר בד"כ לא עובד במציאות...)

שאלה נוספת שכדאי לתת עליה הדעת:
מה הכוונה 'לימדה תורה ד"א'?
האם לימדה אותנו כאן דרך כבוד? (מה שייך כבוד לזמנה של הסעודה העיקרית?) האם לימדה מנהג המקום? בפשטות אין זו הכוונה כאן
אלא לכאו' שייך להנהגות של בריאות שיש לנהוג בהן ואז יש לברר אם הנהגת הסעודה של אוכלי המן והשלו במדבר לפני 3000 שנה אכן תהיה בריאה יותר גם בימנו
מקובל בין גדולי הפוסקים לטעון על דברים חמורים בהרבה משאלת 'מה הזמן העדיף לסעודה' שחלו באלפי השנים האחרונות תמורות רבות ב'טבעי בני האדם' וע"כ אין לנו בענייני רפואה אלא דברי חכמי דורנו וממילא ל"ש כלל להקשות מהנהגת דור המדבר על מנהג הסעודה של בני א"י בשנת 2020","458","","1052","True","True","False","","50","77.139.145.160","0","90875","יומא|עו ע"א",""),new Message("90878","90876","האם אין הכוונה","28/06/21 09:24","יח תמוז","תשפ"א","09:24","עלי","ב'חם' לטרי כמו שלחם נחשב חם כשהוא טרי ?","209","","1052","True","True","False","","57","84.110.114.25","0","90875","יומא|עו ע"א",""),new Message("90879","90878","לא נראה","28/06/21 09:27","יח תמוז","תשפ"א","09:27","אבי גרינבלט","שהרי הרשעים היו צריכים לאפותו ואז גם שלהם היה חם...","539","","1052","True","True","False","","65","77.124.72.198","0","90875","יומא|עו ע"א",""),new Message("90881","90880","וגם בזמן הגמרא מצינו שלא נהגו כך","28/06/21 09:57","יח תמוז","תשפ"א","09:57","יום יום ידרשון","ראה למשל קידושין ל.
"רבי חייא בר אבא לא טעים אומצא עד דמקרי לינוקא ומוספיה, רבה בר רב הונא לא טעים אומצא עד דמייתי לינוקא לבית מדרשא".
ורש"י שם "לא טעים אומצא. בשר מעט בגחלים היו רגילין לטעום בבקר".

וכן אברהם אבינו הגיש בשר למלאכים 'כחום היום'.

וכן אצל יוסף, "וטבח טבח והכן כי אתי יאכלו האנשים בצהרים".","919","","1052","True","True","False","","67","95.86.103.203","0","90875","יומא|עו ע"א",""),new Message("90937","90881","יישר כח לכל המגיבים!","29/06/21 04:29","יט תמוז","תשפ"א","04:29","שמואל דוד","","595","","1051","False","True","False","","79","174.198.210.180","0","90875","יומא|עו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82818);