var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=91221;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","81"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","45"),new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","34")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("91221","0","וודוי קודם אכילה - חוזר ומתוודה","07/07/21 19:08","כז תמוז","תשפ"א","19:08","אריה א","1. מה העניין להתוודות לפני זמן חיוב וודוי?

2. נגיד ששתה ונשתכר בסעודה ונכנס שיכור ליום הכיפורים... אז יתוודה למחרת?
וכאילו שיש עניין שיכנס ליום וכבר התוודה.. אבל מאידך לאורך כל היום חוזר ומתוודה (וזה אולי רק לדידן דס''ל (פו:) חוזר ומתוודה.)","1068","","1042","True","True","False","","400","79.77.104.87","0","0","יומא|פז ע"ב",""),new Message("91225","91221","לשון 'הלבוש'","07/07/21 20:01","כז תמוז","תשפ"א","20:01","אבי גרינבלט",""שבכל עת שאדם עומד ביום הכיפורים לפני ה’ בתפילה, נכון שיתוודה, שמצוות היום היא תשובה. מה שאין כן בכל השנה, שאף שנהגו להתוודות בכל יום, אין מתוודים בתפילת עמידה. עוד אמרו בטעם הווידוי בכל התפילות, שאולי אירע לו דבר עבירה לאחר ערבית, לפיכך יחזור ויתוודה בשחרית, ואולי אירע לו דבר עבירה אחר שחרית, לפיכך יחזור ויתוודה במוסף, וכן במנחה וכן בנעילה, שיום הכיפורים מכפר עד סופו עם חשיכה"","539","","1042","True","True","False","","45","84.228.103.254","0","91221","יומא|פז ע"ב",""),new Message("91370","91221","[ללא נושא]","11/07/21 11:56","ב אב","תשפ"א","11:56","יחיה","מה העניין להתוודות לפני זמן חיוב וודוי?
אולי היינו דווקא בערב יוה"כ, בעקבות מאמר: כל האוכל ושותה בתשיעי - מעלה עליו הכתוב כאילו התענה תשיעי ועשירי.
גם יש תוספת יוה"כ, בה היום מתחיל בתשיעי כבר.

"ואף על פי שהתודה קודם שאכל ושתה - מתודה לאחר שיאכל וישתה, שמא אירע דבר קלקלה בסעודה"...
אפשר שהטעם נצרך לווידוי של ערבית דווקא, שלכאורה הינו מיותר, אחר שזה עתה התוודה קודם שאכל ושתה, אך לגבי שאר תפילות, מובן היטב טעם דין הווידוי שבהם, שהלא זוהי מצוות היום, ראה לשון הרמב"ם בדבר.","1493","","1038","True","True","False","","40","5.102.239.44","0","91221","יומא|פז ע"ב",""),new Message("91228","91225","לכ' עדיין צ''ע","07/07/21 20:12","כז תמוז","תשפ"א","20:12","אריה א","1. איך חוששים שאירע לו דבר בין שחרית למוסף... (גזלנו.. דברנו דופי....שחתנו..)

ואולי באמת אדם שגזל ומתוודה על זה בפרטות בערבית לא יחזור ויתוודה על זה במוסף... והוודוי שלנו הוא בלשון רבים בגלל זה אולי?","1068","","1042","True","True","False","","21","79.77.104.87","0","91221","יומא|פז ע"ב",""),new Message("91231","91228","ומדוע לא","07/07/21 20:56","כז תמוז","תשפ"א","20:56","אבי גרינבלט","מחשבה אסורה לא צריכה יותר מרגע קצר.
לשון הוידוי נקבעה כלשון קבועה לכולם.","539","","1042","True","True","False","","55","77.124.72.198","0","91221","יומא|פז ע"ב",""),new Message("91233","91231","חידוש","07/07/21 21:02","כז תמוז","תשפ"א","21:02","אריה א","אתה אומר שאיסור מחשבה לגזול נכנס באיסור גזילה..?

ואתה מחדש ש מה שכתוב ב(פו:) אינו חוזר ומתוודה הוא רק אם הוא ממש נקי לגמרי מהאיסור הזה שעבר עליו , גם ממחשבה...","1068","","1042","True","True","False","","23","79.77.104.87","0","91221","יומא|פז ע"ב",""),new Message("91235","91233","הוידוי אינו באיסור דאורייתא בלבד","07/07/21 21:04","כז תמוז","תשפ"א","21:04","אבי גרינבלט","הוידוי עניינו בין האדם לבורא ומחשבות מי ידע ?","539","","1042","True","True","False","","46","77.124.72.198","0","91221","יומא|פז ע"ב",""),new Message("91236","91235","אני מבין...","07/07/21 21:07","כז תמוז","תשפ"א","21:07","אריה א","אתה צודק... ומחשבות מי יודע..
אבל ''חיוב'' וודוי כנראה הוא על עבירות ברורות... עד שאומרים שאם התוודה ולא חזר לאוולתו אסור לו להתוודות עוד הפעם למ''ד (פו:)...
שהרי אם כמו שאתה אומר מתי יהיה דין כזה... ''אינו חוזר ומתוודה''!?","1068","","1042","True","True","False","","20","79.77.104.87","0","91221","יומא|פז ע"ב",""),new Message("91237","91236","לענ"ד","07/07/21 21:10","כז תמוז","תשפ"א","21:10","אבי גרינבלט","על עבירה מסויימת שבוצעה בזמן מסויים אין לחזור ולהתוודות שוב.
כך מובא להלכה כפי שכבר נידון ביננו אתמול כאן","539","","1042","True","True","False","","60","77.124.72.198","0","91221","יומא|פז ע"ב",""),new Message("91239","91237","נכון. תודה!","07/07/21 21:11","כז תמוז","תשפ"א","21:11","אריה א","","1068","","1042","False","True","False","","22","79.77.104.87","0","91221","יומא|פז ע"ב",""),new Message("91377","91370","מצאתי בר''ן (ו.)","11/07/21 14:29","ב אב","תשפ"א","14:29","אריה א","את שיטת הרמב''ן ''שצריך להתוודות קודם שיכנס ליום התשובה... עיי'ש מהלך חדש על כל הברייתא.","1068","","1038","True","True","False","","26","79.77.113.230","0","91221","יומא|פז ע"ב",""),new Message("91379","91377","[ללא נושא]","11/07/21 15:18","ב אב","תשפ"א","15:18","יחיה","לכאורה קשה על הרמב"ן, מלשון הברייתות כאן;
מיתיבי: אור יום הכפורים מתפלל שבע ומתודה, בשחרית מתפלל שבע ומתודה, במוסף מתפלל שבע ומתודה, במנחה מתפלל שבע ומתודה, בנעילה מתפלל שבע ומתודה!... מיתיבי: אור יום הכפורים מתפלל שבע ומתודה, שחרית שבע ומתודה, מוסף שבע ומתודה, בנעילה מתפלל שבע ומתודה, ערבית מתפלל שבע מעין שמונה עשרה...","1493","","1038","True","True","False","","37","5.102.239.44","0","91221","יומא|פז ע"ב",""),new Message("91380","91379","לא הבנתי מה קשה.","11/07/21 15:23","ב אב","תשפ"א","15:23","אריה א","","1068","","1038","False","True","False","","23","79.77.113.230","0","91221","יומא|פז ע"ב",""),new Message("91381","91380","[ללא נושא]","11/07/21 15:50","ב אב","תשפ"א","15:50","יחיה","1. לשון הבלתי שכיח: אור יום הכיפורים, בפשטות מורה על "עם חשיכה",
וכבמפרשי פסחים אצל אור י"ד, ונמצא אפוא שווידוי אחד הוא בלילי יוה"כ, לא שניים.
2. לכאורה, התנא מונה והולך כל הווידויים ביוה"כ. לפי הרמב"ן, הנה השמיט לווידוי הראשון הנוהג עם חשיכה.","1493","","1038","True","True","False","","38","5.102.239.44","0","91221","יומא|פז ע"ב",""),new Message("91382","91381","ב דינים","11/07/21 16:26","ב אב","תשפ"א","16:26","אריה א","איך.שהבנתי שיטת הרמב''ן תוך דברי הר''ן יש ב' ברייתות אחת עוסקת בוודוי שלםני יו''כ שאינו מדין ''מצוות היום'' אלא כדי שיכנס ליום בלי חטא. והברייתא השנייה עוסקת רק בוודוי שהוא מפאת מצוות היום ערבית שחרית מוסף ... ולא מונה את שלפני יו''כ.","1068","","1038","True","True","False","","26","79.77.113.230","0","91221","יומא|פז ע"ב",""),new Message("91389","91382","[ללא נושא]","11/07/21 18:33","ב אב","תשפ"א","18:33","יחיה","דבריך יכולים לתרץ קושייתי השנייה על השמטתו מן הברייתא. אך אכתי קשה הראשונה, היינו נוסח: אור יוה"כ, כשוודאי מדובר בערבית.
לפי הרמב"ן, רק הווידוי אחר שיאכל וישתה, הוא "אור" יוה"כ, בעוד זמן הווידוי של ערבית אחר כן!
המסתבר שהרמב"ן לא מדייק כלל אור יוה"כ, שלדעתו הוא לשון לילה, ותל"מ. מ"מ לדידן, הערה חזקה היא.","1493","","1038","True","True","False","","54","5.102.239.44","0","91221","יומא|פז ע"ב",""),new Message("91392","91389","נכון. תודה!","11/07/21 20:06","ב אב","תשפ"א","20:06","אריה א","","1068","","1038","False","True","False","","31","79.77.113.230","0","91221","יומא|פז ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82800);