var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=91421;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","53"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("91421","0","רבי יוסי","12/07/21 11:21","ג אב","תשפ"א","11:21","עלי","רואים בדף של היום שלרבי יוסי יש ידע בקבלה מתוך דבריו על השכינה. אך כיצד אמור אדם שאין לו יד ורגל בקבלה כלומר שלא למד קבלה, ללמוד דברים כמו אלו שאומר רבי יוסי, הרי לא ניתן להבין את דבריו כפשוטם, קודם כל מפני שהמונח 'שכינה' כלל אינו ברור. שנית, כלל לא ברור מה הכוונה במושגים רוחניים של 'לרדת', ומה המשמעות של 'עשרה טפחים'. אם אי אפשר להבין במושגי הנגלה את דבריו, מדוע חז"ל לא טרחו לתת לנו את המקבילה במושגי נגלה כדי שנבין ? רבי יוסי גם מסתפק ( במובן שמספיק לו רק לקבוע את עצם הקביעה ולא שיש לו ספק לגבי דבריו ) בעצם הקביעה שבדבריו אך אינו מסביר את סיבת הדבר, והרי דבריו הם לכאורה בסתירה לתפישת התורה הבסיסית ש'מלא כל הארץ כבודו' ושהקב"ה 'ממלא כל עלמין' ו'לית אתר פנוי מיניה', ולכאורה גם מתחת לעשרה טפחים ?
גם לא ראיתי שום ניסיון בשיעורי הדף היומי ובמאמרים להסביר עניינים אלו לאנשים פשוטים כמוני.","209","","1040","True","True","False","","395","87.70.104.25","0","0","סוכה|ה ע"א",""),new Message("91429","91421","הרמב"ם מתייחס לגמרות אלו","12/07/21 13:25","ג אב","תשפ"א","13:25","אבי גרינבלט","ברחבי המו"נ.
לא ברור כלל שהדברים נכתבו כדי "שנבין" לעיתים אפילו כדי "שלא נבין".
אלו דבריו בהקדמתו לפרק חלק
"ואם אתה מן הכת השלישית, וכשתראה דבר מדבריהם שהדעת מרחיק אותו - תעמוד ותתבונן בו ותדע שהוא חידה ומשל. ותשכב עשוק הלב וטרוד הרעיון בחבורו ובסברתו ותחשוב למצוא כוונת השכל ואמונת היושר".","539","","1040","True","True","False","","79","77.124.72.198","0","91421","סוכה|ה ע"א",""),new Message("91431","91421","הנחת היסוד שלך","12/07/21 14:36","ג אב","תשפ"א","14:36","אור חדש","מוטעה מאד
התושב"ע נועדה להיות מועברת דווקא ע"י לימוד מת"ח חי ומקובל במסורת ולא ע"י קריאה עצמית מספר

לכן המשנה לא מובנת בעצמה וגם לא הגמרא, אדרבה חז"ל ראו אסון גדול בכתיבת ד"ת והפיכתם ל'גלויים לכל'

פירש"י יצר אומנם מהפכה וגרם לנו לחשוב ש'הגמרא הפכה לשולחן ערוך לכל' אך המהות לא השתנתה גם אחרי פירושו, באמת שהתושב"ע הינה הרבה יותר מאשר סך המילים הרשומים בדפי הש"ס הבבלי ולפעמים פשוט ניכר לכל שזה רק קצה הקרחון","458","","1040","True","True","False","","62","77.139.145.160","0","91421","סוכה|ה ע"א",""),new Message("91434","91421","קבלה...","12/07/21 15:43","ג אב","תשפ"א","15:43","אריה א","גם אני אשמח לשמוע או לקרא דברים המסבירים קצת הענינים שזכרת.

שמעתי שיש ספר גאון יעקב על העין יעקב שקצת מסביר אבל אין לי את.הספר הזה.

כמובן שיש עניין של מלא כל הארץ כבודו הוא עניין אמיתי אבל לאצבמודעות שלי. אם הייתי חי במודעות הזאת לא הייתי חוטא לא במעשה לא בדיבור ולא במחשבה. וכביכול אין בן תמותה יכול ''לחיות'' ככה. הוא צריך להתקרב למודעות הזאת אבל לא יגיע אליה לגמרי (ופני לא יראו)

ואולי זה הככונה לא ירדה שכינה... אני תוך עשרה טפחים אני יכול להתקרב עד הטפח העשירי (משה רבינו) התשיעי ... אבל למעלה מעשרה זה בגדר ופני לא יראו.

בדרך אפשר.. וכל המוסיף מוסיפין לו...","1068","","1040","True","True","False","","40","79.77.113.230","0","91421","סוכה|ה ע"א",""),new Message("91454","91421","[ללא נושא]","12/07/21 20:27","ג אב","תשפ"א","20:27","יחיה","כמדומני שמקובל לפרש עניינים אלו, לא על הקב"ה עצמו: לית מחשבה תפיסא ביה כלל, אלא על אופני התגלותו, והופעות מידות כבוד מלכותו. כמו אם "מעולם לא ירדה שכינה למטה מעשרה", נמצאת קומת ארון הקודש בהכרח עשרה, היות ושרתה שם "שכינה", היינו גילוי מסוים של כבוד השם, אע"ג שאיננו מבינים מהותה וטיבה ואיכותה.

וכן להיפך: לא עלו משה ואליהו למרום, מסתמא לא אל עלייה הפיסית מתייחס עכשיו, רק כאן הכוונה היא לעליית נפש רוח נשמה, וע"ד לשון הרמב"ם בעניין נבואה: ובעת שתנוח עליו הרוח--תתערב נפשו במעלת המלאכים הנקראים אישים...
איננו מבינים ומכירים טיב עלייה הזו, ועכ"פ מסתבר שעליית נפש זו מוגבלת "למטה מעשרה", לפי ששום אדם לא יכול להתנתק כליל מעוה"ז, ר"ל שבלתי מסוגל להתהפך, להיות מן העליונים ממש.","1493","","1040","True","True","False","","45","5.102.239.44","0","91421","סוכה|ה ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);