var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=91554;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","78"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","44"),new MostViewed("107145","הגהות הגר"א ב"מ סט","אוריאל שלמוני","07/05/24 10:56","605","41")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("91554","0","האם לר' יהודה אין גוד לבוד וד"ע ?","15/07/21 01:30","ו אב","תשפ"א","01:30","מרדכי דב זינגר","מסוגייתינו משמע
שרק לפי ר"מ אומרים גוד לבוד וד"ע.

וז"ל הגמרא
הניחא לרבי יהודה (שי' טפחים זה הלכתא)
אלא לר' מאיר מאי איכא למימר ?
כי אתאי הלכתא...
לגוד. ולבוד. ודופן עקומה !

ומה ר' יהודה סובר בשלשת הלכות אלו ?","807","","1034","True","True","False","","379","95.86.90.58","0","0","סוכה|ו ע"ב",""),new Message("91560","91554","הבנה אחרת","15/07/21 09:22","ו אב","תשפ"א","09:22","אבי גרינבלט","הניחא לרבי יהודה שסובר שאמת כלים היא גם ו"ט ולא יכול ללמוד מפסוקים אלא רק מהלמ"מ ולא כר"מ שסובר שהיא ה"ט , כל זה לענין י"ט.
השאלה על ר"מ מה לומדים מהלמ"מ וע"כ ענתה הגמרא את שענתה ובאלו גם ר"י מודה שאלו נלמדים מהלמ"מ.
ותכ"ד מצאתי סמך מתוך 'רבינו אברהם מן ההר'.","539","jpg","1034","True","True","False","","126","77.126.91.236","0","91554","סוכה|ו ע"ב","0-jpg"),new Message("91561","91560","אני מקבל את דבריו כראשונים כמלאכים","15/07/21 09:33","ו אב","תשפ"א","09:33","מרדכי דב זינגר","וההסבר בהחלט מסבר את האזן.
מעניין אם יש ראשונים שחושבים שיש כאן מחלוקת
מה ההלכה למשה מסיני מלמדת אותנו לגבי ה"מחיצין"

ייש"כ.","807","","1034","True","True","False","","67","95.86.90.58","0","91554","סוכה|ו ע"ב",""),new Message("91563","91561","מחלוקת","15/07/21 09:35","ו אב","תשפ"א","09:35","אבי גרינבלט","ר"מ - כל הנ"ל
ר"י - כל הנ"ל + הגובה","539","","1034","True","True","False","","59","77.126.91.236","0","91554","סוכה|ו ע"ב",""),new Message("91566","91561","תוסיף גם את ההלל"מ שדופן שלישית אפי' טפח","15/07/21 10:07","ו אב","תשפ"א","10:07","יום יום ידרשון","שלא מוזכרת כאן בפירוש, אך רש"י כותב שגם היא כלולה ב'מחיצין'.
(הבאתי זאת כראיה שהגמ' לא טרחה לפרט כאן את כל מה שנלמד מהלכה זו)","919","","1034","True","True","False","","52","95.86.103.203","0","91554","סוכה|ו ע"ב",""),new Message("91569","91566",""דופן טפח" לכאורא זה מדין "גוד"","15/07/21 10:38","ו אב","תשפ"א","10:38","מרדכי דב זינגר","יש גוד - למעלה/למטה
ויש גוד - לצדדים.

הרי לא מניחים את הדופן טפח סתם.
אלא כנגד היוצא/ראש תור
אבל לא סתם.

וכמו שאומר רש"י בז.
ומעמידו בפחות מג'. סמוך לאחת הדפנות
ופחות מג' כלבוד והויא ליה כמחיצה של ד' טפחים
ומשך סוכה שבעה נמצא רובו של דופן עשוי:

ורוב...זה כבר דאורייתא...","807","","1034","True","True","False","","58","95.86.90.58","0","91554","סוכה|ו ע"ב",""),new Message("91572","91569","תרשה לי לחלוק עליך","15/07/21 12:46","ו אב","תשפ"א","12:46","יום יום ידרשון","אם יש גוד לצדדים, תגיד את זה בכל המחיצות, כמו שגוד אסיק שייך בכל המחיצות.
ודאי שיש כאן דין מיוחד של מיעוט דופן שלישית או הוספת טפח על הג' דפנות כמו שביארה הגמ' את מחלוקת ר"ש ורבנן.","919","","1034","True","True","False","","76","95.86.103.203","0","91554","סוכה|ו ע"ב",""),new Message("91575","91569","אשריך שכיונת","15/07/21 17:05","ו אב","תשפ"א","17:05","שמואל 100","לקושית הרש"ש ותרוצו
וזו לשונו" עי' פרש"י וק"ל מדוע ל"ק נמי הא דלקמן לענין דופן ג' דסגי בטפח ונראה דזה נכלל ג"כ בגוד דהיינו גוד המחיצה במשל לאורך וכמש"כ לעיל (ד ב) לענין דיומדין ובירושלמי איתא דשלישית לרבנן ורביעית לר"ש אינן אלא דרבנן: "(רש"ש מסכת סוכה דף ו עמוד ב)
ועיין עוד בהגהות מהרץ חיות שכתב שהוא מדין לבוד:
" צע"ג דהרי אמרינן אתא הלכתא וגרעי' ופירש"י הא דאמרי' מחיצין הלכה למשה מסיני גם לזה נאמרו הלכות מחיצות למגרעי' לדופן שלישית על טפח ע"ש וא"כ שוב א"צ לאוקמי הלכות מחיצות על גוד ולבוד הרי מתורץ כפשוטו מחיצין על דופן שלישית דסגי טפח ועי' נדה (כ"ו ע"א) דטפח סוכה מדופן ג' נחשב בין אותן שיעורי טפחים אשר אין מפורשים בתורה רק שהם הלל"מ. ונ"ל לתרץ דאמרי' לקמן (ז' ע"א) אותו טפח היכי מעמידו וקאמר דעושה לו טפח שוחק ומעמידו בפחות מג' טפחים וכל פחות מג"ט אמרינן לבוד ע"ש. וא"כ הא דקאמר הש"ס כי אתא הלכתא על לבוד היינו לבוד זה דדופן שלישית שמעמידו אותו הטפח פחות מג"ט ועפ"ז מיושב ג"כ הקו' על הרמב"ם דלמה כ' בהל' שבת (פט"ז הל' י"א) דלבוד בכלל שיעורי' וכאן אמרו דהוא בכלל מחיצין אכן לפי הנ"ל ניחא דסתם לבוד הוא בכלל שיעורי' אבל לבוד זה דקאי על דופן שלישי של סוכה דפתוח משני צדדים זה הוא בכלל מחיצות:"","1373","","1034","True","True","False","","42","37.60.47.194","0","91554","סוכה|ו ע"ב",""),new Message("91576","91575","יש"כ","15/07/21 17:20","ו אב","תשפ"א","17:20","יום יום ידרשון","אך צ"ע בדבריהם, שהרי לפחות לפי האפשרות בגמ' שההלכה באה להוסיף דופן טפח מעבר למה שכתוב בתורה, הרי ודאי שעצם הדין של גוד או לבוד לא מלמד את זה, ובהכרח יש כאן הלכה מיוחדת של 'דופן שלישית בסוכה' שלא כלולה בדיני גוד לבוד ודופן עקומה.","919","","1034","True","True","False","","65","95.86.103.203","0","91554","סוכה|ו ע"ב",""),new Message("91583","91575","אשריך ששמחת","15/07/21 18:08","ו אב","תשפ"א","18:08","מרדכי דב זינגר","ייש"כ
שתזכה לראות ולשמוח בבניין ירושלים בב"א","807","","1034","True","True","False","","90","95.86.90.58","0","91554","סוכה|ו ע"ב",""),new Message("91578","91576","ללישנא זו","15/07/21 17:27","ו אב","תשפ"א","17:27","שמואל 100","באמת יהיה צריך עיון
אך צריך לזכור שזו לישנא אחת מתוך 4!","1373","","1034","True","True","False","","62","37.60.47.195","0","91554","סוכה|ו ע"ב",""),new Message("91591","91576","[ללא נושא]","15/07/21 19:46","ו אב","תשפ"א","19:46","יחיה","לענ"ד לא קשה, שהרי אין מושג של דופן טפח, אלא מפני שהטפח נחשב כדופן גמור, ואיך יכול טפח א' להיחשב דופן גדול, אם לא מאותן הלכות!","1493","","1034","True","True","False","","42","5.102.239.44","0","91554","סוכה|ו ע"ב",""),new Message("91590","91578","[ללא נושא]","15/07/21 19:38","ו אב","תשפ"א","19:38","יחיה","כמדומני שהם 2 לישנות מתוך 4, כי גם למ"ד: ואי בעית אימא: דכולי עלמא יש אם למקרא, והכא בהא קמיפלגי; מר סבר: סככה בעיא קרא, ומר סבר: סככה לא בעיא קרא, יוצא אשר: כי אתאי הלכתא - להוסיף!","1493","","1034","True","True","False","","45","5.102.239.44","0","91554","סוכה|ו ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82800);