var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=91718;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","80"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","44"),new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("91718","0","טעם פסול סוכה תחת האילן","20/07/21 11:31","יא אב","תשפ"א","11:31","ישי ד","משנה:"העושה סוכתו תחת האילן כאילו עשאה בתוך הבית ...
גמ' אמר רבא בלא שנו אלא באילן שצלתו מרובה מחמתו ...אמר רב פפא בשחבטן."

ןצ"ע אי בשחבטן אמאי פסולה הרי לכו"ע (עיין לקמן י א) צריך שיהיה רווח כלשהוא בין 2 הסככים.
ואף שמ"מ הסוכה פסולה שהרי יש רוב סכך פסול [ שהסכך הכשר- חמתו מרובה, והפסול- צילתו]
משמע מרש"י שהפסול הוא מחמת סכך ע"ג סכך [ולא מחמת סכך פסול] (עין רש"י ד"ה למה לי למתנ וכו'י "מההוא קרא דנפקא לן תוך הבית נפקא לן תחת האילן.")
ואולי אפשר לומר שהוא רק לה"א.

אם יש לכם תרוץ שיותר מתקבל על הלב אשמח לשמוע.","1371","","1029","True","True","False","","412","37.60.47.195","0","0","סוכה|ט ע"ב",""),new Message("91722","91718","בשחבטן פסולה?","20/07/21 12:25","יא אב","תשפ"א","12:25","בניה","הגמרא אמרה שאם חבטן כשרה...

אמר רב פפא:
מדובר באופן שחבטן, שהוריד את ענפי האילן למטה ועירב בתוכם את הסכך הכשר, שאין ענפי האילן ניכרים בפני עצמם כלל, וכיון שהרוב הוא סכך כשר — הרי זה כשר. (שטיינזלץ)","1416","","1029","True","True","False","","42","212.76.103.2","0","91718","סוכה|ט ע"ב",""),new Message("91741","91718",""משמע מרש"י","20/07/21 17:13","יא אב","תשפ"א","17:13","יחיה","שהפסול הוא מחמת סכך ע"ג סכך [ולא מחמת סכך פסול] (עין רש"י ד"ה למה לי למתני וכו' "מההוא קרא דנפקא לן תוך הבית נפקא לן תחת האילן.")
ואולי אפשר לומר שהוא רק לה"א".

אין ספק כלל, שהוא רק להו"א, שהרי רש"י גופו בהמשך כתב: בשחבטן - השפיל ענפיו למטה [מן הסכך, והרי הן] מעורבין עם סכך כשר, ואין נראין בעין, וסכך כשר רבה עליו ומבטלה, דמדאורייתא כל מילי בטל ברובא, כדתנן במתניתין: אם היה סיכוך מרובה מהן - כשרה. מאי למימרא - למה ליה לרבא למימר כשרה, ולמתניתין למה ליה למימר כאילו עשאה בתוך הבית, לאשמועינן דלא [פסיל] אלא דומיא דבית, [הא] לאו תחת שני סככים הוא, [וכיון] דחמתו מרובה, דענפיו מועטין, וסכך כשר רבה עליו - מהיכא תיתי למיפסל, לאו משום [ב'] סככים איכא - דהא חד סככה הוא, ולאו משום מחובר איכא - דהא בטל ליה ברובא. עכ"ל.
מפורש באר היטב, שב"חבטן" לא שייך כלל ב' סככין, רק השאלה היא, אם רוב כשר בתלוש, או רוב מחובר ופסול.","1493","","1029","True","True","False","","64","5.102.239.44","0","91718","סוכה|ט ע"ב",""),new Message("91748","91718","תשובה לשאלתך","20/07/21 21:46","יא אב","תשפ"א","21:46","yechieli3","כל הדין שצריך שיהיה רווח בין הסככים, הוא רק בשתי סוכות כשרות (סכך כשר מעל סכך כשר). אבל בסכך פסול מעל כשר, גם ללא רווח פסול.

וכך מבואר להדיא בביאור הלכה, סימן תרכו ד"ה בכל עניין, שכתב לגבי סוכה תחת אילן, "דענייננו לא דמי לסוכה תחת סוכה, דשם דווקא בשסוכה עליונה רחוק מתחתונה עשרה טפחים, והכא אפילו הבית או האילן הוא למעלה מן הסוכה רק מעט גם כן אסור".","1306","","1029","True","True","False","","35","212.179.24.129","0","91718","סוכה|ט ע"ב",""),new Message("91752","91748",""וכך מבואר להדיא בביאור הלכה"...","21/07/21 00:45","יב אב","תשפ"א","00:45","יחיה","נדמה לי שערבוב פרשיות כתוב כאן. נכון, סכך פסול מעל כשר, גם ללא רווח פסול, במידה והרוב פסול, פשוט, לפי שהמיעוט בטל ברוב.
"והכא אפילו הבית או האילן הוא למעלה מן הסוכה רק מעט גם כן אסור", אינו מדין סכך פסול, אלא משום "שני סככים"!!","1493","","1028","True","True","False","","55","5.102.239.44","0","91718","סוכה|ט ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82800);