var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=91836;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("91836","0","סוכת מקנהו","26/07/21 10:23","יז אב","תשפ"א","10:23","ישראל קלר","הגמרא אומרת: "פעמים שאדם בא מן השדה בערב וחבילתו על כתפו ומעלה ומניחה על גבי סוכתו כדי ליבשה ונמלך עליה לסיכוך והתורה אמרה תעשה ולא מן העשוי"

ורש"י כותב: "ומניחה ע"ג סוכה - שיש לו כל ימות השנה למקנהו ומניח החבילין שם לייבשן ולא לסכך וכשמגיע החג נמלך עליהם לסכך".

לא כ"כ הבנתי באיזה מקרה מדובר, אם את החבילות הוא מניח על סוכת מקנהו, באיזה שלב זה היה הופך לסוכה כשירה אם לא היינו אומרים תעשה ולא מן העשוי?","881","","1011","True","True","False","","315","2.55.7.171","0","0","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91838","91836","כך לענ"ד","26/07/21 10:38","יז אב","תשפ"א","10:38","אבי גרינבלט","במקום זה לא היה כלל סכך לפני החבילות ועל כן החבילות הן תחילת הסכך אלא שלא נעשו לשם צל מעיקרן.","539","","1011","True","True","False","","60","77.126.91.236","0","91836","סוכה|יב ע"א",""),new Message("91840","91836","השלב של "נמלך עליהם לסכך",","26/07/21 11:51","יז אב","תשפ"א","11:51","יחיה","בזה הייתה נהפכת לסוכה כשרה, אלמלא תומ"ה.
הרי כל מה שחסר, זוהי כוונה לשם סכך של צל, לכן נמלך לשם סכך, כשרה היא מצד הכוונה (ולא מצד המעשה, וכנ"ל).
לכאורה, נוכל לומר שלעולם מדובר בסוכה המסוככת מראש למקנהו, רק שחבילים אלו מהווים רוב, שאם מיעוט, בטל ברוב שיש שם מסכך כשר, ר"ל לצל מקנהו.
(בלשון הגמרא "חבילה", ואילו רש"י שינה ל"חבילין" לשון רבים, אולי כוונתו בדיוק כך, להורות שהרוב בהם!).","1493","","1011","True","True","False","","49","5.102.239.44","0","91836","סוכה|יב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);