var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=91841;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("91841","0","מצא לפניו ?","26/07/21 12:33","יז אב","תשפ"א","12:33","עלי","מי שיעיין ב'עיונים' בפירושו של שטיינזלץ על הדף, בעניין המשנה בע"ב שלדברי רב יוסף היא משנת יחיד, היינו דעת רבי נתן, ימצא שאת הקושי בכך שרבי יהודה הנשיא הכניס אותה כצורתה למשנה ולא כתב את הברייתא או את היפוכה, מתרץ ה'עמק סוכות' בכך שמצא לפניו משנה ערוכה כזו ולכן הכניסה למשנה.
לטעמי זהו תירוץ קלוש ביותר. וכי באמת לא יכול היה רבי יהודה הנשיא לשנות את המשנה הפוך. מי מנע בעדו ?
ובכלל, הרי אביי כלל לא הכיר את הברייתא ההפוכה ולולא לימד אותו רב יוסף על קיומה הוא לא היה יודע שלפי ההלכה יש לנהוג להיפך, אם כן ודאי שמי שלא היו ת"ח כמו אביי או רב יוסף הבקיאים גם בברייתות היו קוראים ולומדים את המשנה כצורתה וחושבים שכך הלכה ! מה ההגיון להכניס למשנה משנה שאינה נוהגת להלכה והפוכה ?
או שמא דברים אחרים בגו ? האם אפשר לקבל הסבר משכנע יותר ?","209","","1013","True","True","False","","394","84.110.114.25","0","0","סוכה|יט ע"א",""),new Message("91842","91841","ראה 'יד אליהו'","26/07/21 13:15","יז אב","תשפ"א","13:15","אבי גרינבלט",".","539","jpg","1013","True","True","False","","111","77.126.91.236","0","91841","סוכה|יט ע"א","0-jpg"),new Message("91844","91841","לענ"ד ההסבר,","26/07/21 15:13","יז אב","תשפ"א","15:13","יחיה","מפני שכולם יודעים אשר רבי יהודה הנשיא ערך למשנתנו, ולא זוכרים מי היה השותף במפעלו הענקי הנצחי הזה, ובגמרא בבא מציעא פו, א: רבי ורבי נתן סוף משנה... וברש"י: סוף המשנה - סוף תנאים, עד ימיהן אמרו איש את דבריו בבית המדרש, והיו תלמידים גורסים שמועה שמועה לבדה, ולא היו מסכתות סדורות, וסדר וקבץ על הסדר, והם כללו האמור בדורות שלפניהם, וסדרו את המסכתות, ואחריהם לא יוסיפו אלא מעט.
רבי נתן השתתף בפועל, בעריכת משנתינו. ממילא, לא ייפלא שסתם לשיטתו, וע"פ דעתו.","1493","","1013","True","True","False","","73","5.102.239.44","0","91841","סוכה|יט ע"א",""),new Message("91935","91841","יתכן לבאר בגלל שזו תושב"ע","28/07/21 22:24","יט אב","תשפ"א","22:24","איתיאל","כיוון שהמשנה בעל פה, קשה לשנות.

ה"תנא" התרגל לשנותה כך, ואי אפשר לעקור גירסה שגורה מפיו.

מצאנו הרבה מעין זה, כגון שחזר בו ומשנה ראשונה לא זזה ממקומה. כיוון שכבר הורגלו לשנותה.","842","","1011","True","True","False","","77","","0","91841","סוכה|יט ע"א",""),new Message("91933","91844","הסבר מבריק!","28/07/21 22:16","יט אב","תשפ"א","22:16","איתיאל","אוסיף קצת על זה:
עיין גם בדף ז: שם כשאביי מונה ב"שיטה" את הסוברים סוכה דירת קבע בעינן, הוא מונה עימם את ר"א, כשיטת רבי נתן ע"פ סתמת משנתנו. ופשוט הדבר שזה היה ע"פ לימודו הפשוט לפני ששמע את החידוש הנ"ל מרב יוסף.

בערך של רבי נתן ב"תולדות תנאים ואמוראים". הוא מפנה למשהו עוד יותר מדהים.

כתובות צג.
תניא: זו משנת רבי נתן. רבי אומר: אין אני רואה דבריו של רבי נתן באלו...

כלומר: רבי חולק על רבי נתן, ובכל זאת המשנה שנויה כדברי רבי נתן בסתמא, בלי להזכיר את דעת רבי. ואם לא שהגמרא היתה מביאה ברייתא - לא היינו יודעים בכלל!","842","","1011","True","True","False","","75","","0","91841","סוכה|יט ע"א",""),new Message("91934","91844","אבל צ"ע ממקומות הפוכים שסתמו דלא כרבי נתן","28/07/21 22:17","יט אב","תשפ"א","22:17","איתיאל","קידושין מג. בעניין עד נעשה דיין סתמו דלא כרבי נתן.
יבמות סב. בעניין דעת ב"ש לגבי חיוב פרו ורבו סתמו דלא כרבי נתן.

צ"ע.","842","","1011","True","True","False","","74","","0","91841","סוכה|יט ע"א",""),new Message("91936","91933","תודה!","28/07/21 22:34","יט אב","תשפ"א","22:34","יחיה","ייתכן גם, אשר מסכת "אבות דרבי נתן", היא בעצם "פרקי אבות" של רבי נתן, המקביל ל"פרקי אבות" שלנו, מבית רבי.","1493","","1011","True","True","False","","45","5.102.239.44","0","91841","סוכה|יט ע"א",""),new Message("91937","91934","הרי כן נמצא אף כלפי רבי, כמו:","28/07/21 22:51","יט אב","תשפ"א","22:51","יחיה","ראש השנה יט, ב: מתניתין דלא כרבי... כיו"ב בכורות נא, א, אף בגמרא ערכין לא, א.
מסתבר שאדרבה, היות שרבי ורבי נתן השתתפו במשנה, נוכל לומר תמיד, כי המשניות שנוגדות דעת רבי, הם מיסוד רבי נתן. המשניות שנוגדות דעת רבי נתן, הינם מיסוד רבי!","1493","","1011","True","True","False","","46","5.102.239.44","0","91841","סוכה|יט ע"א",""),new Message("92028","91936","אבות דרבי נתן הוא מעין תוספתא","01/08/21 21:39","כג אב","תשפ"א","21:39","איתיאל","הרחבה לאבות דידן התמציתית יותר.","842","","1007","True","True","False","","54","213.151.52.27","0","91841","סוכה|יט ע"א",""),new Message("92030","92028","אמת!","02/08/21 02:48","כד אב","תשפ"א","02:48","יחיה","","1493","","1006","False","True","False","","38","212.76.124.114","0","91841","סוכה|יט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);