var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=92371;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","68"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","58"),new MostViewed("107110","יין או שכר","שמואל דוד","05/05/24 05:32","595","43")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("92371","0","אר"נ מחלוקת בשתוקף את חבירו","08/08/21 20:10","ל אב","תשפ"א","20:10","אלעד סטופל","והוציאו מסוכתו.
צ"ע בתרתי:
א) לכאורה גם בלא הוציא את חבירו מסוכתו - הוי גזל ופסול לר"א
ב) לכאורה גם אין חברו כלל בסוכה ונכנס הוא שלא מדעת חבירו לסוכה - הוי גזל ופסול לר"א, וא"כ מדוע האוקימתא של הגמ' היא בשתוקף את חבירו.
חשבתי להסביר, שהגמ' העמידה המחלוקת דווקא בכה"ג כדי להשמיענו חידוש שרבנן מכשירין אף בזה ולא חשיב מצוה הבאה בעבירה.
ואולי ניתן לומר שאם נכנס הוא לסוכת חבירו שלא מדעתו, גם ר"א יודה שאין מדובר בגזל, משום דניחא ליה לאיניש דתיעבד מצוה בממוניה.
אודה למי שיאיר עיני במאור תורתו.","282","","1006","True","True","False","","315","95.86.99.183","0","0","סוכה|לא ע"א",""),new Message("92387","92371","בשולחן ערוך","09/08/21 00:25","א אלול","תשפ"א","00:25","יחיה","אורח חיים סימן תרלז סעיף ג: הגה: מיהו לכתחלה לא ישב אדם בסוכת חבירו שלא מדעתו...
משנה ברורה: שלא מדעתו - שמא בעל הסוכה הוא מקפיד ע"ז, שלא יראה חבירו את עסקיו ואת אכילתו בלי ידיעתו, וממילא אין נכון לברך עליה, אבל מותר ליכנס ולישב בסוכת חבירו, בשעה שאין בעל הסוכה שם בסוכתו, שבודאי לא יקפיד ע"ז, דניחא ליה לאינש דליעבד מצוה בממוניה, ומ"מ אם אפשר שיבוא בעל הסוכה בעוד שהוא שם, אף דבעת הכניסה אינו שם, לא יכנס שלא מדעתו, כי אפשר שבעה"ב יתבייש ליכנס ולאכול או לעשות עסק אחר בפניו...","1493","","1005","True","True","False","","52","141.226.162.129","0","92371","סוכה|לא ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82707);