var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=92437;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","84"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","45"),new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","36")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("92437","0","גמ', ערבי נחל אין לי אלא ערבי נחל","10/08/21 19:53","ב אלול","תשפ"א","19:53","אלעד סטופל","של בעל ושל הרים מנין? ת"ל ערבי נחל מכל מקום.

קצ"ע שאלת הגמ' אין לי אלא ערבי נחל שמשמע שפשיטא לגמ' שתיבת נחל היינו נחל של מים, בעוד שבענין עגלה ערופה מפרש רש"י, בפרשת השבוע, כי המילה "נחל" משמעה "קשה, שלא נעבד" ובפשטות הכוונה לעמק שהקרקע שלו קשה ושלא נעבד מעולם (וגם באונקלוס תרגם "לנחלא ביר די לא אתפלח בה ולא יזדרע".","282","","1009","True","True","False","","361","95.86.99.183","0","0","סוכה|לג ע"ב",""),new Message("92440","92437","רש"י שם","10/08/21 20:11","ב אלול","תשפ"א","20:11","יחיה","בעגלה ערופה, המפרש: אל נחל איתן – קשה, שלא נעבד. מסביר תיבת "איתן". איתן הוא קשה. נחל - לא!","1493","","1009","True","True","False","","50","188.120.129.7","0","92437","סוכה|לג ע"ב",""),new Message("92451","92437","תענית ב עמ' ב","10/08/21 21:16","ב אלול","תשפ"א","21:16","אבישי סט","תפתח שם באמצע בעמוד ובתוס' הראשון ד"ה איבעיא להו שאומר שלולב גדל על המים ואולי כוונתו שכל המינים גדלים או יש באפשרותם לגדול. או בפשיטות דיברה תורה כלשון בני אדם ושמא רש"י הביא את דברי אונקלוס(מה שקורה בד"כ)","1572","","1009","True","True","False","","26","","0","92437","סוכה|לג ע"ב",""),new Message("92457","92437","[ללא נושא]","10/08/21 22:16","ב אלול","תשפ"א","22:16","בניה","נ"ל שסתם נחל הוא נחל של מים, ובעגלה ערופה פירש רש"י שהנחל הוא עמק כי לא ייתכן נחל איתן של מים","1416","","1009","True","True","False","","38","213.151.54.19","0","92437","סוכה|לג ע"ב",""),new Message("92442","92440","ברש"י כפשוטו","10/08/21 20:45","ב אלול","תשפ"א","20:45","אלעד סטופל","כותב שנחל הינו עמק ואיתן הינו קשה שלא נעבד ומפנה לדעת הרמב"ם ש"נחל איתן" פירושו "נחל ששוטף בחוזקה" (הל' רוצח ושמירת הנפש פ"ט ה"ב).","282","","1009","True","True","False","","41","95.86.99.183","0","92437","סוכה|לג ע"ב",""),new Message("92453","92442","ברור שאם "נחל איתן" - נחל קשה הוא","10/08/21 22:04","ב אלול","תשפ"א","22:04","יחיה","אין נחל שָם של מים, אלא עמק.
אבל "נחל" ללא "איתן", הרי יכול להתפרש שיש בו מים.","1493","","1009","True","True","False","","51","188.120.129.7","0","92437","סוכה|לג ע"ב",""),new Message("92455","92451","יישר כח. חבר שלח לי עתה שיש רש"ש","10/08/21 22:05","ב אלול","תשפ"א","22:05","אלעד סטופל","שדן בענין אך אינו נמצא עתה ת"י.","282","","1009","True","True","False","","56","95.86.99.183","0","92437","סוכה|לג ע"ב",""),new Message("92456","92455","רש"ש","10/08/21 22:15","ב אלול","תשפ"א","22:15","יחיה","גמרא של בעל ושל הרים מנין כו', נ"ל משום ד"נחל" שני מובנים לו, א' נהר ב' עמק (ובנחל איתן יש פלוגתת רש"י ורמב"ם, עתוי"ט פ"ט דסוטה מ"ה), ולכן אמר כאן "בעל" ו"הרים" שהם נגד שני המובנים, ותנא דמתניתין דלא נקט אלא של בעל, משום דס"ל דנחל פי' כאן נהר:","1493","","1009","True","True","False","","63","188.120.129.7","0","92437","סוכה|לג ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82818);