var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=92469;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","47"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","25"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","18")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("92469","0","רשי ד''ה ערבה גזולה ויבשה..","11/08/21 11:56","ג אלול","תשפ"א","11:56","אריה א","פסולה ללולב דלכם אכולהו קאי. אגם שכבר ידענו הדין לכם ממשנה ראשונה רש''י חוזר פה לפרש (אגם שלא פירש במשנה של הדס. והביאור עיין כפו''ת שרשי בא לאפוקי שלא נגיד שמשנתינו עוסקת (גם) בערבת המזבח (ודין ערבת הלולב כלולה במשנה ראשונה) לכן רש''י מוכיח שע''כ משנתינו בערבת לולב שהרי בערבת מזבח אין דין לכם כלל. (וזהו הבסיס לרש''י הראשון של הפרק ולפ''ז מובן שרש''י שם לא מזכיר אתרוג)

אמנם לא הבנתי למה לא תהיה בעיה של מצוה הבאה בעבירה? ונפ''מ לשאר ימים ולערבת המזבח!!. וכאילו רש''י נקט כשיטת ר' יצחק בר נחמני (ל.)

ממש צריך לי רב בזה!","1068","","1009","True","True","False","","340","79.77.113.194","0","0","סוכה|לג ע"ב",""),new Message("92470","92469","עי' כפות תמרים ובמרומי שדה","11/08/21 14:52","ג אלול","תשפ"א","14:52","יחיה","שדייקו ברש"י דמתני' ד"ה ערבה גזולה, שכל הפסול של גזול הוא רק ביו"ט ראשון מדין לכם, אבל בשאר ימים אין לפסול מטעם מצוה הבאה בעבירה, משום דאינשי לא קפדי בערבה, שאין בו ריח ולא פירות, עיי"ש.","1493","","1009","True","True","False","","54","188.120.129.7","0","92469","סוכה|לג ע"ב",""),new Message("92476","92470","ראיתי הכפו''ת","11/08/21 16:58","ג אלול","תשפ"א","16:58","אריה א","ולא הבנתי דבריו. ממ''נ אם לא קפדי ואין איסור גזל אז לא חסר גם ''לכם''. זאת ועוד וודאי שיש מקרים שקפדי אנשי כגון שלא נשאר לנגזל ערבה למצוה.
וה' יאיר עיני.","1068","","1009","True","True","False","","34","79.77.113.194","0","92469","סוכה|לג ע"ב",""),new Message("92479","92476","כעת","11/08/21 17:39","ג אלול","תשפ"א","17:39","יחיה","ראיתים בפנים:

כפות תמרים:
וז"ש רש"י פסולה ללולב, כלומר, אבל לערבה דמקדש ודגבולין, שהיא משום מנהג נביאים, לא פסלינן לה משום גזול דערבה, מידי דלא קפדי אינשי היא, דהוא אילן דאין בו בו לא פירות ולא ריח, ומידי דלא קפדי אין כאן גזל, ואפילו ללולב היה ראוי להכשירו בערבה גזולה, אלא דגזירת הכתוב לפוסלה, וז"ש דלכם אכולהו קאי, כלומר, משום דלכם קאי גם לערבה, לפיכך פסולה, משא"כ ערבה דמקדש וגבולין שהיא משום מנהג נביאים...

"וודאי שיש מקרים שקפדי אנשי כגון שלא נשאר לנגזל ערבה למצוה"...
נוכל לומר ש"בסתם" מדבר, ולעולם ביודעים שמקפיד, הוי גזל. או אולי יש לומר "בטלה דעתו אצל כל אדם", מאחר שהיא "מידי דלא קפדי אינשי".

אין הרב מזכיר בפירוש "מצווה הבאה בעבירה", ומ"מ יש לחלק, שאם אמנם "מידי דלא קפדי - אין כאן גזל", עדיין לא "לכם" מיקרי.
אעפ"י שאינם "מקפידים", מ"מ אינם "מפקירים" אותם!

נצי"ב במרומי שדה:
ומשו"ה דייק רש"י ללולב, והיינו ביום ראשון משום לכם, או אפילו כל שבעה משום מצוה הבאה בעבירה, משא"כ ערבה שבהושענא. ואף על גב שאכתי הוא מצוה הבאה בעבירה, ומשו"ה כתב בהגהת אשר"י והובא בהרמ"א ז"ל בשו"ע סי' תרמ"ט סעיף א' שיש ליזהר בערבה של הושענא כאזהרת רב הונא באוונכרי, מ"מ דעת רש"י ז"ל דלא שייך פסול דמצוה הבאה בעבירה בערבה כמו בשארי מצות, ורק בלולב בעינן שלא יהא בעבירה:

נמצא א"כ, כי אף ערבה גזולה, ודאי יש לפסול משום מהב"ע, לבד "ערבה של הושענא". אותו מחבר שלקחתי ממנו, מסתבר ששגה, וחשב בנצי"ב שאין ערבה גזולה נפסלת משום מהב"ע אף ב"ערבה של לולב".","1493","","1009","True","True","False","","87","188.120.129.7","0","92469","סוכה|לג ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);