var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=92526;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","62"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","40"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","36")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("92526","0","אתרוג","12/08/21 09:59","ד אלול","תשפ"א","09:59","עלי","לו יצוייר שיגדלו אתרוג שלם בתרבית רקמה ( הרי זה דפוס שנעשה האתרוג כברייתו ). הרי הוא אתרוג לכל דבר. אלא שאינו 'פרי עץ'. האם יהיה פסול או כשר ( אפילו עם היחוס הביולוגי )?
ושאלה על ר"ע : האם כשנטל אתרוג ענק על כתפו חשב 'לעשות רושם על הציבור' שכדאי להתאמץ לקנות אתרוג כמה שיותר גדול כאילו כך טוב יותר, וכי לא ידע שרוב הציבור נוטלים אתרוגים רגילים, והאם לכך התכוונו החכמים שאמרו לו שאין זה הדר, האם בגלל שהוא יוצא דופן ומורה על גאוה או מפני שגם לולא כן אינו מאפשר 'לקיחה' ביד ולכן אינו בכלל הדר ?","209","","1011","True","True","False","","379","84.110.114.25","0","0","סוכה|לו ע"א",""),new Message("92560","92526","לא הבנתי","12/08/21 19:27","ד אלול","תשפ"א","19:27","בניה","מניין לך ההו"א שהייתה גאווה בר"ע ושבגללה אמרו חז"ל שאין זה הדר? הפשט הוא שאין זה הדר כי זה גדול בהגזמה...","1416","","1011","True","True","False","","38","212.76.113.152","0","92526","סוכה|לו ע"א",""),new Message("92574","92526","תימנים","12/08/21 23:51","ד אלול","תשפ"א","23:51","יחיה","מהדרים דווקא אחרי אתרוג גדול ככל האפשר!
יש להן "אילן גדול" לתלות שיטתם בו, דהיינו רבי עקיבא!!","1493","","1011","True","True","False","","61","188.120.129.7","0","92526","סוכה|לו ע"א",""),new Message("92566","92560","אפילו לא שמינית שבשמינית","12/08/21 21:02","ד אלול","תשפ"א","21:02","עלי","לא היתה בר"ע שום גאוה רק שמעשה כזה אילו עשאו אדם אחר היה נחשב לו למעשה יוהרה.
מה שרציתי להעיר ע"י דבריי הוא לגבי העובדה שלמרות שהחכמים אמרו לר"ע שהאתרוג הגדול שלו אינו הדר הרי מחד לא ענה להם ומאידך גם לא לקח אתרוג אחר.
מזה יש להסיק ( אם אני מבין נכון ), שר"ע הסכים שהאתרוג הגדול אינו יותר הדר מאתרוגים רגילים אבל גם לא פחות. והסיבה שבכ"ז נטל אותו היתה כדי לקיים את המצוה בכל הכוח והמאמץ, לא בגלל שהוא מהודר יותר. וזה אופייני לר"ע בכל מעשיו להתאמץ לקיים את המצוות בכל כוחותיו.","209","","1011","True","True","False","","67","87.71.10.23","0","92526","סוכה|לו ע"א",""),new Message("92570","92566","הבנתי.","12/08/21 21:50","ד אלול","תשפ"א","21:50","בניה","אפשר אולי להוסיף, שר"ע לא סבר שעדיף לקיים את המצווה בכל הכוח והמאמץ יותר משעדיף הדר של אתרוג יפה, אלא סבר שיש הדר בעצם קיום המצווה בכל הכוח והמאמץ, ולכן זה יכול להיות עדיף מהדר של אתרוג יפה.
כי גם ההתאמצות במצוות זה סוג של הידור- התנאה לפניו ב(אופן קיום ה)מצוות. וזה, כפי שאמרת, אופייני לר"ע בכל מעשיו להתאמץ לקיים את המצוות בכל כוחותיו.","1416","","1011","True","True","False","","30","212.76.113.152","0","92526","סוכה|לו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);