var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=92900;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("92900","0","למה מותר לקרא בשבת בתורה ?","20/08/21 17:32","יב אלול","תשפ"א","17:32","מרדכי דב זינגר","למה לא חוששים
שמא יעבירנו ארבע אמות ברשות הרבים.

כדאמר רבה לגבי לולב
גזרה שמא יטלנו בידו
וילך אצל בקי ללמוד
ויעבירנו ארבע אמות ברשות הרבים.
והיינו טעמא דשופר
והיינו טעמא דמגילה

?

לענ"ד
כיון שלא כל אחד מסוגל לקרא פרשה שלימה בס"ת
ולא תהיה לו הו"א ללמדה בשבת...
אבל ל'ולב מ'גילה וש'ופר
זה משהו קצר שכל אחד יכול ללמוד (אפילו קטן היודע לנענע)
ועלול ללכת בשבת עצמה לחכם ללמוד....ויוצא. ח"ו","807","","1002","True","True","False","","415","164.138.121.209","0","0","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92901","92900","יחיד מול ציבור","20/08/21 17:35","יב אלול","תשפ"א","17:35","אבי גרינבלט","","539","","1002","False","True","False","","68","176.228.115.45","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92906","92900","קריאת התורה","20/08/21 17:52","יב אלול","תשפ"א","17:52","יחיה","היא לא "חובת יחיד": חובה על כל אחד ואחד, רק "חובת ציבור": חובה על הציבור כציבור.","1493","","1002","True","True","False","","75","141.226.162.158","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92907","92900","כי","20/08/21 18:12","יב אלול","תשפ"א","18:12","אור חדש","אילו גזרו היו עוקרים תקנת משה לגמרי
אבל במה שגזרו יש שנים שלא מקיים וברוב כן, ועוד במקומות שעושים יוט שני מתקיים כל שנה","458","","1002","True","True","False","","74","77.139.145.160","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92902","92901","קריאת מגילה ותקיעת שופר, לא בציבור ?","20/08/21 17:36","יב אלול","תשפ"א","17:36","מרדכי דב זינגר","","807","","1002","False","True","False","","49","164.138.121.209","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92916","92901","ערבה","21/08/21 22:29","יג אלול","תשפ"א","22:29","אור חדש","תוכיח שהיא של ציבור (כהנים הזריזים בבהמ"ק) ובכ"ז גזרו","458","","1001","True","True","False","","74","77.139.145.160","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92903","92902","אינן חובה בציבור","20/08/21 17:37","יב אלול","תשפ"א","17:37","אבי גרינבלט","כקריאה בתורה

דרך אגב מדוע לא שאלת על קהלת ושה"ש ?","539","","1002","True","True","False","","71","176.228.115.45","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92909","92903","ייש"כ. לא חשבתי... באמת למה ?","20/08/21 18:20","יב אלול","תשפ"א","18:20","מרדכי דב זינגר","","807","","1002","False","True","False","","41","164.138.121.209","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92910","92906","בבחינת כהנים זריזים ?","20/08/21 18:21","יב אלול","תשפ"א","18:21","מרדכי דב זינגר","","807","","1002","False","True","False","","53","164.138.121.209","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92908","92907","חשבתי בכיוון... לא ידעתי איך לנסח. ייש"כ","20/08/21 18:19","יב אלול","תשפ"א","18:19","מרדכי דב זינגר","","807","","1002","False","True","False","","54","164.138.121.209","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92919","92908","ומדוע מלים בשבת ולא חוששים לגזרה דרבה","21/08/21 23:47","יג אלול","תשפ"א","23:47","אלעד סטופל","ובתוספות מגילה נאמר ששאני מצוות מילה שנאמרו בה י"ג בריתות.

ובפשטות זכורני שיש שהסבירו שמילה, שופר, מגילה הינן מצוות מוטלות על היחיד.

בעוד שמצוות קריאת ספר תורה מוטלת על הרבים, הציבור, ואם כן כל אחד מזכיר לשני ואין חשש לגזרה דרבה.","282","","1001","True","True","False","","55","213.151.56.197","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92911","92909","היות ואינן חובה כלל","20/08/21 18:25","יב אלול","תשפ"א","18:25","אבי גרינבלט","לפיכך לא גזרו

שבת שלום","539","","1002","True","True","False","","57","176.228.115.45","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92913","92910","בערך","21/08/21 21:54","יג אלול","תשפ"א","21:54","יחיה","","1493","","1001","False","True","False","","46","141.226.162.158","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92915","92911","ייש"כ","21/08/21 22:21","יג אלול","תשפ"א","22:21","מרדכי דב זינגר","","807","","1001","False","True","False","","40","212.76.113.171","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92983","92913","רצ"ב מה ששלחת מתוך עצי ברושים - ייש"כ","22/08/21 17:15","יד אלול","תשפ"א","17:15","מרדכי דב זינגר","","807","jpg","1000","False","True","False","","67","212.76.113.171","0","92900","סוכה|מג ע"א","0-jpg"),new Message("92923","92916",""אי הכי, ערבה נמי נגזור"","22/08/21 08:14","יד אלול","תשפ"א","08:14","אבי גרינבלט","משמע שלא גזרו והראיה שאכן מצות ערבה נהגה במקדש בשבת.","539","","1000","True","True","False","","54","176.228.115.45","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92920","92919","וראה גם כאן","21/08/21 23:58","יג אלול","תשפ"א","23:58","אלעד סטופל","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=36111","282","","1001","True","True","False","","64","213.151.56.197","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92956","92919","מי שלא מל אף פעם, אסור לו למול בשבת.","22/08/21 13:15","יד אלול","תשפ"א","13:15","מרדכי דב זינגר","ז"א שהוא כבר למד לפני שבת.
אז אין מה לחשוש שילך כעת בשבת ללמוד.","807","","1000","True","True","False","","50","212.76.113.171","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92959","92920","עוד אפשר להוסיף על תרוצו של שמשון החסיד","22/08/21 13:34","יד אלול","תשפ"א","13:34","מרדכי דב זינגר","דבציבור.... מדכרי אהדדי.
כדמצינו בשבת קמז: ובערובין ג. ונט.

ייש"כ","807","","1000","True","True","False","","58","212.76.113.171","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92924","92923","ערבה 6 ו7","22/08/21 08:46","יד אלול","תשפ"א","08:46","אור חדש","דיברתי על 6","458","","1000","True","True","False","","48","147.236.159.194","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92925","92924","כששבת אינה ביום השביעי","22/08/21 08:49","יד אלול","תשפ"א","08:49","אבי גרינבלט","ואינה עיקר המצוה","539","","1000","True","True","False","","50","176.228.115.45","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92928","92925","מה זה משנה","22/08/21 09:06","יד אלול","תשפ"א","09:06","אור חדש","והיכן מצאת שיש עיקר מצוה בשביעי דוקא","458","","1000","True","True","False","","61","147.236.159.194","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92933","92928","בהחלט משנה","22/08/21 09:33","יד אלול","תשפ"א","09:33","אבי גרינבלט",""כיוון שמפקת לה מראשון , אוקמא אשביעי"","539","","1000","True","True","False","","52","176.228.115.45","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92957","92933","שנהיה מתואמים","22/08/21 13:31","יד אלול","תשפ"א","13:31","אור חדש","א: האם מצוות ערבה של המקדש הינה מצווה על הציבור דווקא?
ב: האם גזרו לבטל המצווה בגלל שבת?

אם אתה מסכים שהתשובות הן {כן,כן}
אז אתה חייב להסכים שהיסוד לחלוקה 'גוזרים או לא' לא יכול להיות 'מצווה על הציבור או על היחיד' אלא חייב להיות יסוד אחר כלשהו

כמובן לא חייב עדיין להסכים להצעתי שהיסוד הינו 'עקירה גמורה/עקירה בחלק מהשנים'
אך אשמח לקבל נימוקים למה לא לקבל הצעתי","458","","1000","True","True","False","","44","176.12.243.167","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92958","92956","הנהגה מאוחרת","22/08/21 13:32","יד אלול","תשפ"א","13:32","אור חדש","לא שייך לנדון, במה גזרו חז"ל ובמה לא","458","","1000","True","True","False","","56","176.12.243.167","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92964","92957","להלן","22/08/21 13:58","יד אלול","תשפ"א","13:58","אבי גרינבלט","א. כהנים
ב. חוץ מיום השביעי
איזו חובה נותרה מ"מצות" ערבה שראוי להשוותה לקריאה בתורה ?","539","","1000","True","True","False","","58","2.53.1.106","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92977","92958","יש לך תשובה אחרת ?","22/08/21 16:59","יד אלול","תשפ"א","16:59","מרדכי דב זינגר","","807","","1000","False","True","False","","49","212.76.113.171","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92970","92964","[ללא נושא]","22/08/21 15:54","יד אלול","תשפ"א","15:54","אור חדש","נא לדייק
א: האם מצוות ערבה הינה מצווה על היחיד כתפילין, לולב ושופר או שמא הינה מצווה על ציבור מישראל כקריאה"ת? תשובה- 'מצוות ציבור' (הכהנים הם הציבור שיכול לקיים המצווה בפועל, רוב ישראל מנועים מלהכנס בין האולם ולמזבח, ציבור הכהנים שבמקדש נחשב לציבור הכי 'זריז' ולכן בד"כ לא גוזרים עליהם שבותים, בכ"ז על ערבה גזרו וביטלו המצווה ברוב השנים כשיצא שבת ביום שאינו השביעי)
ב: האם שבת דוחה מצוות ערבה למרות היותה 'ציבורית'? כן, ברוב השנים שבת לא חלה בשביעי של חג ולכן השבת דוחה המצווה ביומה

עפ"י המבואר מהנ"ל, האם ניתן לתלות בשאלת 'ציבור/יחיד' את השאלה מתי גוזרים ומתי לא? לא!","458","","1000","True","True","False","","49","77.139.145.160","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("93042","92970","ראה ר"ן וריטב"א","23/08/21 10:16","טו אלול","תשפ"א","10:16","אבי גרינבלט","להבנת הגדרת מצוות הערבה ביחיד או בציבור ולמעשה זו מחלוקת הראשונים רש"י מחד , ר"ן וריטב"א מאד ואולי עוד) ולא חד וברור כדבריך.","539","","999","True","True","False","","56","176.228.115.45","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92981","92977","לאיזו שאלה?","22/08/21 17:09","יד אלול","תשפ"א","17:09","אור חדש","","458","","1000","False","True","False","","62","77.139.145.160","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92998","92981","למה מלים בשבת ולא חוששים לדרבה","22/08/21 19:40","יד אלול","תשפ"א","19:40","מרדכי דב זינגר","מה ששאל הרב אלעד","807","","1000","True","True","False","","62","212.76.113.171","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("92997","92983","תזכה למצוות!!","22/08/21 19:39","יד אלול","תשפ"א","19:39","יחיה","","1493","","1000","False","True","False","","41","141.226.162.158","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("93008","92998","התוס כבר ענו עז","22/08/21 20:53","יד אלול","תשפ"א","20:53","אור חדש","בגלל יג בריתות
מה רע לכם בתרוצם שהלכתם לחפש תרוצים נשברים?","458","","1000","True","True","False","","50","77.139.145.160","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("93011","93008","כתבתי לעיל דברי התוספות","22/08/21 21:09","יד אלול","תשפ"א","21:09","אלעד סטופל","","282","","1000","False","True","False","","56","213.151.56.197","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("93031","93008","והם גם ענו את ה....ברוך שכיוונתי","23/08/21 02:19","טו אלול","תשפ"א","02:19","מרדכי דב זינגר","וז"ל
אבל מילה בשבת אין לדחות...
דהא חמירא שכן נכרתו עליה י''ג בריתות
וגם אין אדם מל אלא אם כן הוי בקי דסכנה יש בדבר

יישר כח.","807","","999","True","True","False","","61","212.76.113.171","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("93015","93011","נכון","22/08/21 21:34","יד אלול","תשפ"א","21:34","אור חדש","לא הסברת למה דחית פירושם ולמה כתבת החילוק בין יחיד רבים הפחות טוב","458","","1000","True","True","False","","83","77.139.145.160","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("93017","93015","מי אני שאדחה פירושם????","22/08/21 21:37","יד אלול","תשפ"א","21:37","אלעד סטופל","אין לי השגה לא בהם ולא בדבריהם.
הבאתי כמה הסברים שידועים לי בענין","282","","1000","True","True","False","","39","213.151.56.197","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("93020","93017","מקובל","22/08/21 21:48","יד אלול","תשפ"א","21:48","אור חדש","שהל"ב אמורה להיות עדיפה על הל"ק
ועוד שכתבת 'בפשטות' על ל"ב כאילו משהו היה נראה לך לא פשוט בשיטת התוס', ע"ז שאלתי מה הדבר?","458","","1000","True","True","False","","40","77.139.145.160","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("93025","93020","לא הבנתי תירוץ התוספות מדוע י"ג","22/08/21 22:05","יד אלול","תשפ"א","22:05","אלעד סטופל","בריתות גובר על גזירה דרבה
לכן הוספתי פירוש שהיה מובן לי יותר","282","","1000","True","True","False","","43","213.151.56.197","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("93026","93025","אהה","22/08/21 22:09","יד אלול","תשפ"א","22:09","אור חדש","לא ברור לך שככל שהדבר יותר קריטי יותר קשה לבטלו?","458","","1000","True","True","False","","42","77.139.145.160","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("93029","93026","הלימוד לחיוב מילה ביום שמיני הוא","22/08/21 22:37","יד אלול","תשפ"א","22:37","אלעד סטופל","מביום השמיני יימול בשר עורלתו ולמדו זה אפילו בשבת וגם ביו"כ שהיתה לי הזכות להיות נימול בו
ענין יג בריתות איני מובן לי דיו","282","","1000","True","True","False","","42","213.151.56.197","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("93030","93029","כל מה שגזרנו בו יש בו לימוד","22/08/21 23:36","יד אלול","תשפ"א","23:36","אור חדש","שמצוותו אף בשבת שהרי אלו מצוות שקבוע להן זמן כמו במילה, ובכ"ז גזרו שלא לעשותו
למה במילה לא גזרו? תש' התוס': כי זה עניין קריטי ולא רוצים לבטל דבר חשוב כ"כ או אף רק לדחותו","458","","1000","True","True","False","","37","147.236.159.194","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("93044","93042","אם תוכל להביא דבריהם","23/08/21 10:33","טו אלול","תשפ"א","10:33","אור חדש","אתייחס בע"ה

מבלי לראות דבריהם
מוסכם שלמ"ד בזקיפה על המזבח פשוט שזו מצווה על ניהול המקדש שהצטוו בה ישראל בכלל וציבור הכהנים שלוחיהם בפרט?

מוסכם שגם למ"ד זה גזרו ברוב שנים ששבת לא חלה בשביעי?","458","","999","True","True","False","","62","37.46.35.66","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("93045","93044","תוכל למצוא בקל","23/08/21 10:45","טו אלול","תשפ"א","10:45","אבי גרינבלט",".","539","","999","True","True","False","","50","176.228.115.45","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("93046","93045","מצאתי את זה:","23/08/21 10:53","טו אלול","תשפ"א","10:53","אור חדש",""אמר רב יוסף מאן לימא לן דערבה בנטילה דלמא בזקיפה: יש שפירשו ומאן לימא לן שהערב' היתה דוחה שבת במקדש שמא לא היתה דוחה שאינה אלא בזקיפה ומערב שבת זוקפין אותה והואיל ובזמן ב"ה אינה דוחה שבת עכשיו שהוא בנטילה אין לנו לדחות את השבת שאין ראוי להחמיר בזמן הזה שהוא זכר למקדש יותר משעת המקדש. ול"נ דהא בהדיא תנן במתניתין דערבה דחיא שבת ביום שביעי ולא בשאר ימים אלמא אפילו למ"ד ערבה בזקיפה בלבד היתה שם דחיה לפי שהיו זוקפין אותה בכל יום ויום ולא מבערב וכך היתה מצותה. וזהו שדוחה שבת בשביעי לזקוף אותה בשבת והכא ה"פ ומאן לימא לן דערבה במקדש בנטילה כי היכי דניעבד לה בנטילה דלמא מצותה במקדש בזקיפה בלבד ואין אנו עושין לה זכר כלל בזה"ז ואפילו בחול כיון דלא אפשר לן בזקיפה סמוך למזבח שכן היתה מצותה שאין ענין לעשות נטילה זכר למקדש כך פירש מורי נר"ו. והוי יודע דמ"ד ערבה בנטילה לאו למעוטי שאינה בזקיפה דהא בהדיא תנן ובאין וזוקפין אותה למזבח אלא דקסבר דבר מזקיפה דעבדי כהנים במזבח איכא נמי נטילה וחבוט לכהנים סביב למזבח וישראל בעזרה ואסיקנא דערבה אף בנטילה מדאמרינן לפי שאין בייתוסים מודים שחבוט ערבה דוחה שבת אלמא יש חבוט ונענוע בערבה:"

אך לא רואה שום קשר למה שניסית לטעון בדבריו","458","","999","True","True","False","","46","37.46.35.66","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("93049","93046","אינה כקריאה בתורה","23/08/21 11:35","טו אלול","תשפ"א","11:35","אבי גרינבלט",""דבר מזקיפה דעבדי כהנים במזבח איכא נמי נטילה וחבוט לכהנים סביב למזבח וישראל בעזרה"
ישראל בעזרה היינו חובה על כל יחיד ויחיד ואין קשר למעשה הזקיפה של הכהנים
המסקנה שלי מתוך דברים אלו כי מצוות ערבה אינה מצווה על הציבור וקריאה בתורה כל מהותה היא בציבור ומשכך הניסיון לסבור כי הסיבה לקריאה בתורה בשבת היא כדי שלא תשתכח אינה הסיבה שבגינה נוהגת הקריאה גם בשבת (סברתך יכול שאולי מתאימה לשיטת רש"י שחלוק על הראשונים אך אין הכרח כלל שזו הסיבה שבגינה נוהגים לקרוא בשבת ולא גזרו.","539","","999","True","True","False","","64","176.228.115.45","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("93051","93049","אדייק אותך","23/08/21 11:52","טו אלול","תשפ"א","11:52","אור חדש","מצוות ערבה מכילה שני חלקים, מצווה על יחידים בנטילה ומצווה על הציבור בזקיפה
אתה מחדש שכל מצווה שיש בה צד חיוב ליחיד גוזרים אף אם יש בה גם צד לרבים ואף אם הינו העיקרי במצווה

אומנם למ"ד דמצוותה בזקיפה דווקא (ולא בזקיפה ונטילה (תוס')) הרי שזו מצוות רבים בלבד ועדיין גזרו ואכתי קשה על חילוקכם

ואילו יסוד החלוקה בין עקירה גמורה לעקירה מזדמנת לא קשה ולכן עדיף לקבלו כאן","458","","999","True","True","False","","44","37.46.35.66","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("93052","93051","אינני מחדש כלום","23/08/21 11:55","טו אלול","תשפ"א","11:55","אבי גרינבלט","אלו דבריהם של הראשונים.
ברור ששיטתך היא לא אליבא דכל הדעות וכך ציינת.
גם אתה מבין שהפסקנות בה נכתבו דבריך פסוקה אליבא דדעות מסויימות ולא אליבא דכו"ע.
אתה מוזמן להמשיך בשיטתך הפסוקה לשיטתך.","539","","999","True","True","False","","107","176.228.115.45","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("93054","93052","אילו ראשונים","23/08/21 12:15","טו אלול","תשפ"א","12:15","אור חדש","מצאת שהסבירו כמוכם מתי גוזרים ומתי לא?

עד עכשיו ראיתי רק דברי אחרוני האחרונים שתולים ביחיד רבים, אחר ששאלתי מערבה הוספת גם תת חילוק של מצווה שיש בה שני הצדדים יחד שדנים אותה כמצוות יחיד

כל זה דבריכם ולא הבאת שום ראשון שהסביר כך (ואם יש לך מקור אנא צטט דבריו ממש)

בכל הדיון שלנו אין כל נ"מ למעשה וממילא לא שייך לדבר כאן על פסיקה
כל השאלה מה הסבר יותר טוב, במשמעות של 'איזה הסבר עומד ללא קשיים ואיזה מעורר קושי כלשהו', הסברכם קשה למ"ד בזקיפה בלבד
בהסברי לא ידוע לי שום קושי
לכן כרגע לפחות ברור שהסברי עדיף על הסברכם","458","","999","True","True","False","","43","77.139.145.160","0","92900","סוכה|מג ע"א",""),new Message("93062","93054","אשריך","23/08/21 15:54","טו אלול","תשפ"א","15:54","אבי גרינבלט","","539","","999","False","True","False","","45","176.228.115.45","0","92900","סוכה|מג ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);